Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat  (Read 656383 times)

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #360 on: 06.05.14 - klo:14:06 »
En tiä mutta tyylikkäiltä näyttää ja siltä että voisi olla kokeilemisen arvonen kenkä.

Offline havah

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #361 on: 06.05.14 - klo:14:14 »
Minulla Mid GTX Rongbukit kesti sen pari vuotta ja viime kesän lopulla ne sitten oli siinä kunnossa että piti etsiä tilalle jotain muuta. Otin rohkeasti Lidl:stä alle 20€ kengät ( http://www.statichukd.com/images/threads/high-res/1626670_1.jpg ) kun oli talous tiukalla ja ajattelin että kyllä noilla varmaan loppukauden heittelee. Toimi yllättävän hyvin ja en ole kaivannut lainkaan toisia tälle frisbee alkukaudelle. Lestikin on omalle jalalle hyvä. Kengät kun ei kiinnitä huomiota negatiivisesti jalassa kierroksen aikana niin kai se silloin on hyvä. Vertailukohtana siis Nike Mid GTX Rongbukit.
Kesähelteillä sitten kevyemmillä kengillä, mutta hintaansa nähden nuo ovat kyllä olleet vallan mainiot. Noilla aion mennä kunnes hajoavat. Olettaisin että nuokin sen pari vuotta kestävät.

Offline Humpparitari

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
  • Seura: Team Spirit
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #362 on: 06.05.14 - klo:14:44 »
Kesällä käytin Salomon XA Pro 3D Ultra 2 GTXiä (kauhea nimihirviö). Hinta oli melko suuri ja laatu selkeä miinus. Pohja kului ihan saakelin nopsasti ja nyt on ruvennut jo repemään koko pohja. Semmoinen kiva suikale alkoi repsottamaan. Pitää liimailla tässä joskus keväällä ja katsoa kauan nuo nyt sitten kestävät. Varmaankin silti kesällä uusien heittokenkien osto edessä...

Ei saatana. Ehkä paskinta kamaa ikinä nämä kengät. Vasemman kengän pohja repesi kengästä sisäsivusta kokonaan irti. Kämmenen sai laitettua kengän ja pohjan väliin. Liimasin toistaiseksi. Oikean jalan pohjapinta repsottaa sieltä ja täältä. Liimattu.
Kengän päällä oleva kevlarnarutkiristyssysteemi hiertää GTX kalvot puhki, EI MITÄÄN KÄYTTÖÄ!
Sisäsivulla saumat ratkeilee ja vettä sisään myös sieltä.

Älkääpä siis ostako näitä popoja.
Ykkönen kakkonen, hevosmies Makkonen
Kolmonen nelonen, Makkosen hevonen.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #363 on: 06.05.14 - klo:17:07 »
Jaa, juuri ostin toisen parin näitä ^^ kun ovat olleet ainoat kengät jotka hajos sisältä (mun vasen kantapää rikkoo aina kengän sisäpuolelta) eivätkä ulkoa. Kestivät koko kesän sentäs. Pohjakuvion pito on huonohko uutenakin, jos maassa on yhtään mutaa. Onko asioilla sitten yhteyttä, en tiedä.

Offline Tid3

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Vornanen
  • Seura: Vieremän Voimaheittäjät ry
J
« Reply #364 on: 06.05.14 - klo:17:43 »
Onko kellään kokemusta karrimoren kengistä? Sais briteistä vedenpitävät kengät niin huokeasti, että houkuttaisi.

http://www.sportsdirect.com/karrimor-summit-waterproof-mens-walking-shoes-183176?colcode=18317690 esim tommosista?

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #365 on: 06.05.14 - klo:18:34 »
Olen saanut ilmeisesti jotku laadukkaat yksilöt noista Salmoneista kun mennyt viime kaudesta lähtien, ja vieläkin hyvässä iskussa. Vettä eivät ole päästäneet kertaakaan sisään. Takuuhan noissa on toimiva, kaverille korvasivat kun saumoista alko kenkä hajoamaan, tais olla 6kk käytön jälkeen tuo.

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #366 on: 08.05.14 - klo:12:54 »
Salomon Caliber GTX testissä. Intersportista 80e. Toistaiseksi tuntuvat hyviltä, kepeiltä ja pitäviltä. Norminauhoista plussaa. Nimihirviöt eivät mun jalassa kestä, kesän mittaan näkee miten nämä:

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #367 on: 08.05.14 - klo:13:16 »
Salomon Caliber GTX testissä. Intersportista 80e. Toistaiseksi tuntuvat hyviltä, kepeiltä ja pitäviltä. Norminauhoista plussaa. Nimihirviöt eivät mun jalassa kestä, kesän mittaan näkee miten nämä:

Ostin juurikin tuollaiset keväämmällä jo. Omaan jalkaan mainiosti sopiva lesti ja ainakin muutaman kymmenen kierroksen jälkeen ei osoita vielä mitään merkkejä että olisivat hajoamassa jostain. Kunnon vedenpitävyystestiä en ole tehnyt, kun en ole kunnon vesikelillä käynyt heittämässä, mutta lievästi kosteassa kelissä jalat ovat olleet märät ainostaan hiestä.

Edit. Ja pitävyys tosiaan kanssa aika soppeli, ei ole tullut liukasteltua, mutta ei silti jarruta niveliä pilalle.
« Last Edit: 08.05.14 - klo:13:18 by Lassi »

Offline yannara

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 486
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika S
  • Seura: NFS, FGC Hyrylä
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #368 on: 08.05.14 - klo:13:46 »
Salomonit on ku ROC.kit  niit pitää olla erikulutus asteella.

Vasemman puoleiset: flippa jo yli betonilla ja tekonurtsilla. mutta hiekalla viel menee ja putti treeneissä.

Keskimmäiset: just sweetpotissa betonilla ja tekonurtsilla. märäl betonilla ja hiekalla pitää nilkkaan antaa vähä hyssykulmaa ettei flippaa.

Oikeenpuoleiset: sweetpotissa märäl betonilla. tekonurtsilla ja hiekassa tosi jyrät.
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #369 on: 08.05.14 - klo:16:10 »
  :D :D :D
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Champion

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 107
    • View Profile
  • Oikea nimi: Topias
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #370 on: 09.05.14 - klo:07:22 »
Hyvin oon pärjännyt ihan  normaaleilla lenkkitossuilla jo 3 kautta! ;)

Offline riotmaker

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 201
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #371 on: 09.05.14 - klo:19:31 »
Halti bosco dx lenkkarit yllätti positiivisesti, vesisateessa Veikkolan metsässä rämpimisen jälkeen sukat oli ainoat kuivat vaatteet... Tuli pari kertaa upotettua lammikkoonkin. Pikkuhiljaa rupeavat muotoutumaankin omiin kinttuihin ja mukavasti mennään.. Ensi vesisateeseen taidan pukeutua mp sadehaalariin, jos vaikka pysyis muutenkin kuivana...  ;D
Mitäs täs kunhan aurinko paistaa...

Offline BacWooZ

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 34
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni Korpi
  • Seura: LFC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #372 on: 09.05.14 - klo:21:55 »
Salomonin XA PRO 3D ULTRA GTX kengät on tullut tiensä päähän. Vasemmasta pohja jo aika pahasti irronnut, ja oikeasta yksi nauhojen lenkeistä petti. Kesti minun käytössä näemmä reippaasti keskimääräistä pitempään. Niin monta vuotta näillä menty etten edes muista varmuudella, mutta ainakin kolme.

Minulla on paha taipumus raahata pyörähtäessä vasemman jalan 'pikkuvarvasta' / kengän kärjen ulkosyrjää maata pitkin. Esim tavalliset lenkkarit hajoavat hetkessä. Siksi olen himoinnut Keenejä seuraaviksi kengiksi, kun niissä on kunnollinen yksiosainen kumipala kriittisessä kohdassa. Kävin Ideaparkin Partioiaitassa sovittamassa jotain Keenin naisten mallia (miesten koot alkoi 42:sta, ja mun jalka on 40-41), mutta ne tuntui hirvittävän kovilta. Melkein kun olisi laskettelumonoilla kävellyt, vaikka kenkä näytti tavalliselta "lenkkarilta". Onko kaikki Keenit samanlaisia tai pehmeneekö ne käytössä?

Uudet Salomonitkin voisin ostaa, jos löytyisi malli jossa on tavalliset nauhat, ja samanlainen kumikärki kuin noissa nimihirviöissä. Sellaisia vaan ei taida olla, tai ainakaan en ole löytänyt.

Ideaparkin Top Sportista tarttui ens hätiin mukaan Halti Umore Dx M Low kengät (49.90 eur), jotka vaikuttivat yhden märällä nurmella pelatun kierroksen jälkeen yllättävän hyviltä. Olen vaan lähes 100% varma, että nuo kengät ei montaa kuukautta kestä.

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #373 on: 09.05.14 - klo:22:18 »
Ostin tänään Salomonin nimihirviöt, ja kesti hyvin Laajavuoren kuudentoista vasemman puolen suolla kävelyn. Nuo nauhat tuntui ensin hyviltä, mutta pian alkoi ne lenkit joiden läpi nauhat menee puristaa jalkaa ikävästi. Selvästi nauhaa löysentämällä tuntui paremmalta, joskin tietysti vähän löysemmältä. Saa nähdä miten kestää, Salomon Caliber GTXiä katsoin myös mutta näytti jotenkin heikolta omaan silmään pohjan liimaukset.

Offline Antza

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 122
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #374 on: 11.05.14 - klo:11:19 »
Salomon Caliber GTX testissä. Intersportista 80e. Toistaiseksi tuntuvat hyviltä, kepeiltä ja pitäviltä. Norminauhoista plussaa. Nimihirviöt eivät mun jalassa kestä, kesän mittaan näkee miten nämä:

Ostin juurikin tuollaiset keväämmällä jo. Omaan jalkaan mainiosti sopiva lesti ja ainakin muutaman kymmenen kierroksen jälkeen ei osoita vielä mitään merkkejä että olisivat hajoamassa jostain. Kunnon vedenpitävyystestiä en ole tehnyt, kun en ole kunnon vesikelillä käynyt heittämässä, mutta lievästi kosteassa kelissä jalat ovat olleet märät ainostaan hiestä.

Edit. Ja pitävyys tosiaan kanssa aika soppeli, ei ole tullut liukasteltua, mutta ei silti jarruta niveliä pilalle.

Mulla on ollu noi samat kengät jo vuoden käytössä, ja on ollu kyllä pirun hyvät. Ei oo tullu liukasteltua, jalat ei oo liikaa hionnu kesähelteellä, kevyet jalassa, ja pitää vettä tosi hyvin. Pitäs vissiin ostaa toiset varalle kun ei nääkään kumminkaan ikuiset oo. :D