Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat  (Read 655335 times)

Offline king crimson

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 131
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu alhanen
  • Seura: BSC Disc Golf Team
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #480 on: 26.08.14 - klo:23:45 »
Ostakaa märkäpuvut...ei kastu.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #481 on: 27.08.14 - klo:02:33 »
No selkisi, ettet ole sukeltaja. Kannattaa tutustua märkäpukuihin tarkemmin, niin tiedät, miksi ehdotus ei pidä paikkaansa.

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #482 on: 27.08.14 - klo:09:50 »
No selkisi, ettet ole sukeltaja. Kannattaa tutustua märkäpukuihin tarkemmin, niin tiedät, miksi ehdotus ei pidä paikkaansa.

:D Hyvä kuitti.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline king crimson

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 131
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu alhanen
  • Seura: BSC Disc Golf Team
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #484 on: 27.08.14 - klo:18:21 »
No joo, ajatuskatkos...Kuivapuku sitten :)

Offline squermie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 118
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #485 on: 27.08.14 - klo:18:37 »
Tässäkö se on? Tarvitaanko kaikkeen aina Herra Meresmaa kuvioihin kunnes tapahtuu?

http://allthingsdiscgolf.com/discmania-trx-1-shoe-announced-coming-europe-april-2015/

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #486 on: 27.08.14 - klo:19:25 »
Hyvältä kuulostaa ja hintakin on kohdallaan. Harmi vaan että tulee myyntiin vasta huhtikuussa, omat Salomonit alkaa jo olla puhki parin kuukauden käytön jälkeen.

Kokeilin tänään draivata ylisuurilla kumppareilla. Toimi yllättävän hyvin...

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #487 on: 27.08.14 - klo:19:53 »
Mä olin jo valmiina lyttäämään nuo kengät, odotin jotain 150 euron kenkää joka ei ole sen kummempi kuin muutkaan kengät, vaan tuohan kuulostaa ihan hyvältä. Hinta ei todellakaan ole paha, vaikka tuo nyt ei goretexiä olekaan. Jos tuo pohja nyt vain pysyy paikoillaan, eikä ala irvistämään sivuista niin olen kiinnostunut. Tällä hetkellä tosin on käytössä parhaat kengät mitä olen omistanut, mutta katsotaan sitten kun nämä kuluu loppuun.

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #488 on: 27.08.14 - klo:22:11 »
Noi kengät.. Pakko saada !  8)
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #489 on: 27.08.14 - klo:23:37 »
Ihan ei vakuuta noi kengät, mutta odotellaan ensi vuoden kokemuksia mielenkiinnolla  ;D
VDGC ry

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #490 on: 28.08.14 - klo:00:46 »
Onko kellään kokemuksia Lidlin Crivit Outdoor vaelluskengistä? Tiedetään, on halpaa ja silleen, mutta ainakin niiden juoksukengät ovat saaneet paljon kiitosta. Halpojahan nuo on kuin mitkä, himottaisi melkein ottaa kokeiluun, mutta ei viitsisi ostaa ihan sokkona.

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #491 on: 28.08.14 - klo:09:56 »
Onko kellään kokemuksia Lidlin Crivit Outdoor vaelluskengistä? Tiedetään, on halpaa ja silleen, mutta ainakin niiden juoksukengät ovat saaneet paljon kiitosta. Halpojahan nuo on kuin mitkä, himottaisi melkein ottaa kokeiluun, mutta ei viitsisi ostaa ihan sokkona.

Tapsa, just meinasin eilen yöllä laittaa samaisen kysymyksen (varmaan luettiin lidlin lehteäki samaan aikaan  :D), tässä pikkuhiljaa lähen kyllä tuumailemaan paikan päälle. Lidlin juoksukenkiä oli tarkotus käydä myös kahtomassa mutta meni vähän ohi. Niistä oon kuullu että hinta-laatu on kohillaan, tiedä vaikka ois näissäkin! Kestävyydestä en liikoja odota mutta jos niillä talveen tai talven yli pärjäis niin  8)
 
Raportoin tänne tilanteesta myöhemmin.
« Last Edit: 28.08.14 - klo:09:59 by Timppaska »

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #492 on: 28.08.14 - klo:11:39 »
Viime vuonna vielä ja parina aiemmin oli hyviä Lidliläisiä lenkkareita ja vaelluskenkiä. Tänä vuonna kalvollisesta lenkkarista repesi kantapään ohjallisesta puolet irti tokalla kiessillä ja normilenkkareilla ei ole satasta alla, tosin speedgolf kiessi EM radalla plus 20+ km ja 15+ km marssit noin 20 kg kuorman plus painoni kanssa. Ostin juuri kalvollisen vaelluskengän ja käyttämättä ei voi muuta sanoa kuin, että hassun tuntuinen kieli siinä, mutta ei se kai mitään haittaa. Pohjamateriaali vaikuttaa pitävältä nappuloissa on korkeutta. Kumia ja muovia sanottiin pohjamatskuiksi, joten saa nähdä, kestääkö kumi pitkään. Kumihan kuivuu ja halkeilee aikanaan ilman apuaineita. Jos halkeilu ei ole ongelma, nappuloiden korkeus luulisi auttavan pitkäikäisyydessä. Ei ole metriäkään alla noissa, mutta mulla on tyypillisesti kapea kantapää ja leveä etuosa jalassa ja koska len 41 kengän koolta, olen väliinputoaja. Kerrankin ei ollut pahan väriset naisten mallit ja varuiksi kokeilin naisten suurinta 40 kokoa ja varpaat kääntyi toistensa alle reunoista. Miesten pienin 42 taas on hitu iso, mutta raakalla nauhojen kiristämisellä jalka ei tunnu hirveästi hölskyvän. Olen Lidlin kenkien pitkäaikaisena käyttäjänä tottunut väliinputoajan asemaan ja mulle verenkiertoon kai vaikuttava kiristely ei enää hirveästi vaikuta mukavuudessa. 42ssa varpaille oli mukavasti tilaa ja kantapää ei silti tiukalla nauhojen sitomisella hölskymisellä. Aiempien vuosien vaelluskengät ovat minulla kestäneet yleensä yli kauden, mutta ne ovat kalvottomia, joten aina en ole niitä maksimilla kiusannut. En ole niitä pahimpiin vesikeleihin yleensä vienyt vedenpitävän sukan avulla ja se auttanee kestossa. Hajussa ainakin :-)

Kuvittelisin tämän päivän vaelluskenkämallin sopivan useimpien suomalaisten jalan muotoon oikean koon löytyessä. Hinta ei ainakaan päätä huimaa kalvo tai ei ja kun kerta sellainenkin on, on vaikeaa löytää kilpailevaa tuotetta samaan hintaluokkaan.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #493 on: 28.08.14 - klo:11:41 »
Noi kengät.. Pakko saada !  8)

Yhdyn tähän milipiteeseen. TAHTOO!

Offline TatuN

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tatu Nokelainen
  • Seura: DGH
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #494 on: 28.08.14 - klo:11:41 »
Onko kellään kokemuksia Lidlin Crivit Outdoor vaelluskengistä? Tiedetään, on halpaa ja silleen, mutta ainakin niiden juoksukengät ovat saaneet paljon kiitosta. Halpojahan nuo on kuin mitkä, himottaisi melkein ottaa kokeiluun, mutta ei viitsisi ostaa ihan sokkona.

Tapsa, just meinasin eilen yöllä laittaa samaisen kysymyksen (varmaan luettiin lidlin lehteäki samaan aikaan  :D), tässä pikkuhiljaa lähen kyllä tuumailemaan paikan päälle. Lidlin juoksukenkiä oli tarkotus käydä myös kahtomassa mutta meni vähän ohi. Niistä oon kuullu että hinta-laatu on kohillaan, tiedä vaikka ois näissäkin! Kestävyydestä en liikoja odota mutta jos niillä talveen tai talven yli pärjäis niin  8)
 
Raportoin tänne tilanteesta myöhemmin.

Kävin äsken ruokatunnilla hakemassa kengät (ja softsell takin) syys- talvikierroksille. Kokeilen tänään viikkiksissä miten toimii ja voin huomenna palata asiaan. Lidlin tuotteilta ei kannata odottaa mitään. Joskus yllättyy iloisesti.