Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat  (Read 656086 times)

Offline TPN

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #645 on: 03.04.15 - klo:21:41 »
Mulla ei salomonit kestäny ku muutaman kuukauden.  Just noi nimihirviöt, hyvät ne on jalkaan ja vettäki piti yli kuukauden.

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #646 on: 03.04.15 - klo:21:46 »
Mulla ei salomonit kestäny ku muutaman kuukauden.  Just noi nimihirviöt, hyvät ne on jalkaan ja vettäki piti yli kuukauden.

Tätä mää vähän pelkään myös.. Ei hitto en tiiä, hulluksi menee näitten kenkävalikoimien ja eri alennusten kanssa, jos nyt miettis vielä pääsiäisen yli että mitä sitä ostais.  :o

Offline Rijkaard

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku
  • Seura: LoFro
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #647 on: 03.04.15 - klo:21:48 »
Riku, oliko pakko, nyt kai tässä joutuu tilaamaan?  :-[
Nuoko on sitten julmetun hyvät tossut?
Oli kyllä ihan pakko, tohon hintaan  ;D

En osaa noista malleista sanoa sen enempää, mutta yleisesti Salomoneista oon kuullu kavereilta hyvää palautetta tässä ihan lähipäivinä, kun on ollu kenkäostokset ajankohtaiset. Niillä on kestäny hyvin polkuja tallailla. Tokihan se riippuu ihan että kuinka paljon tulee maileja mittariin. Toisilla kestää vajaan kauden, toisilla kaks kautta..
Telkkä pönttöön.

Offline TPN

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #648 on: 03.04.15 - klo:21:53 »
Ilmammuuta tohon hintaan hyvä valinta. Mulla siis meni ne päältä puhki, siitä mistä nauha on alapäässä kiinni, molemmat kengät. sit toinen mun mielestä huono puoli on se rei'itetty pohjallinen, ihan pikkusen kerää kiviä sinne päkiän alle. :)
 Edit. Kesälle erinomainen valinta mun mielestä on niken fi impact golfkenfät, enemmän käyttöä ku salomoneilla, pitää vieläkin vettä ja pohjan pitokin parempi ku salomonissa.
« Last Edit: 03.04.15 - klo:21:55 by TPN »

Offline dying

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni Tuomiranta
  • Seura: OFS
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #649 on: 03.04.15 - klo:22:38 »
Aika vähän löysin vielä keskustelua Haix:sta. Onko minkälaisia käyttökokemuksia?

Offline broz

  • Juniori
  • **
  • Posts: 78
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #650 on: 07.04.15 - klo:23:28 »
Vanhat lenkkarit on menossa rikki / ei mitään vedenpitävyyttä kun sen verran halvat oli aikoinaan. Osaiskos porukat sanoa tästä Salomonin mallista mitään: http://www.xxl.fi/kengat/miesten-kengat/miesten-juoksukengat/salomon-fellraiser-miesten-maastojuoksukenka/p/1106689_1_style Tai toinen malli voisi olla Adidaksen Response Trail 21 M Gtx: http://www.xxl.fi/kengat/miesten-kengat/miesten-juoksukengat/adidas-response-trail-21-m-gtx-miesten-maastojuoksukenka/p/1105830_1_style

Soveltuuko frisbeegolffaukseen noi maastojuoksukengät? Tai millaisia suositeltaisiin, mieluusti sellaisii mitä voisi käyttää perus kävelyilläkin :D
« Last Edit: 07.04.15 - klo:23:52 by broz »

Offline tommih689

  • Juniori
  • **
  • Posts: 60
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi
  • Seura: Disc Golf Vikings ry
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #651 on: 07.04.15 - klo:23:31 »
Kirjataan käyttökokemukset Haglöfs Vision Gt:stä:

Tukeva ja jämäkkä kenkä. Kestää vettä hyvin. Kumisuojus kärjessä suojaa kenkää iskuilta ja nirhaumilta. Pitävä pohja.
Kuitenkin noin 4kk käytössä (off-seasonina) ja kenkien kylkiin kului reiät (pintamateriaaliin). Kenkiä huollettiin hyvin: kuivattiin käytön jälkeen ja pintaan suihkittiin säännöllisesti pintasuojaspray.  Reiät tulivat pikkuvarpaan viereen, juuri siihen kohtaan, josta kenkä astuessa taipuu. Uskon, että sama "vika" olisi ilmennyt ilman tätä friba-harrastustakin. Jotenkin kengän kylki oli mielestäni typerästi suunniteltu, juurikin tuota askellusta silmällä pitäen. Kova paksu kumi ja pehmeä joustava kangas saumattu juuri tuosta pikkuvarpaan vierestä.

Menivät onneksi takuuseen ja sain rahat takas noista. Eli ei jatkoon nämä kengät.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #652 on: 07.04.15 - klo:23:46 »
Just tänään ostin haglöfs vision gt 2 kengät joten toivottavasti ei samaa ongelmaa ilmene. Jalkaan oli loistavat ja heittäessäkin tuntui todella hyvältä.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #653 on: 08.04.15 - klo:07:15 »
Mä kävin eilen ostamassa noi aiemmin mainitut Four D golfkengät Stadiumista, 49,90€. Vanha malli, niin ei ollut ihn omaa kokoa, mutta normikokoa yksi suurempi löytyi ja tuntui sen verran hyvältä että ostin pois.

6 tuntia metsärataa lumessa, kurassa ja kuivalla, hyvin piti (loskalla toki liukas) pohjan kumipiikit ja pysyi jalatkin kuivina.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla


Offline tMas

  • Juniori
  • **
  • Posts: 78
    • View Profile
  • Seura: FG-Ryhti Ylöjärvi
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #654 on: 08.04.15 - klo:10:44 »
Vanhat lenkkarit on menossa rikki / ei mitään vedenpitävyyttä kun sen verran halvat oli aikoinaan. Osaiskos porukat sanoa tästä Salomonin mallista mitään: http://www.xxl.fi/kengat/miesten-kengat/miesten-juoksukengat/salomon-fellraiser-miesten-maastojuoksukenka/p/1106689_1_style Tai toinen malli voisi olla Adidaksen Response Trail 21 M Gtx: http://www.xxl.fi/kengat/miesten-kengat/miesten-juoksukengat/adidas-response-trail-21-m-gtx-miesten-maastojuoksukenka/p/1105830_1_style

Soveltuuko frisbeegolffaukseen noi maastojuoksukengät? Tai millaisia suositeltaisiin, mieluusti sellaisii mitä voisi käyttää perus kävelyilläkin :D

Mä hommasin Salomonin Fellraiserit kun urheilukaupan alekorista löyty sopivat 25 euron hintaan. Käynyt vasta kerran heittelee niillä kentällä. Ei mikään maailman jämäkin kenkä ja pohjan kuvio on aika korkea. Mä tykkään kunnolla jäykästä pohjasta (vaelluskenkä) ja noissa kiertojäykkyys on perus lenkkari luokkaa. Lähinnä ostin ne kesän lämpimille kierroksille.

Tähän asti heitelly Salomonin XA Pro 3D GTX kengällä. Se on huomattavasti tukevampi ja pohjan kuvio on vähän matalampi. Mulla kestänyt muuten ihan hyvin mutta toisessa pohja vähän alkoi repsottamaan. Korjattu liimalla ja toistaiseksi toiminut. Vedenpitävyydessä ei ongelmia, vaikka ollut yli puoli vuotta käytännössä joka päivä jalassa. Todennäkösesti ostan uudet sit kun noi antaa lopullisesti periksi.

Offline broz

  • Juniori
  • **
  • Posts: 78
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #655 on: 08.04.15 - klo:11:36 »
Vanhat lenkkarit on menossa rikki / ei mitään vedenpitävyyttä kun sen verran halvat oli aikoinaan. Osaiskos porukat sanoa tästä Salomonin mallista mitään: http://www.xxl.fi/kengat/miesten-kengat/miesten-juoksukengat/salomon-fellraiser-miesten-maastojuoksukenka/p/1106689_1_style Tai toinen malli voisi olla Adidaksen Response Trail 21 M Gtx: http://www.xxl.fi/kengat/miesten-kengat/miesten-juoksukengat/adidas-response-trail-21-m-gtx-miesten-maastojuoksukenka/p/1105830_1_style

Soveltuuko frisbeegolffaukseen noi maastojuoksukengät? Tai millaisia suositeltaisiin, mieluusti sellaisii mitä voisi käyttää perus kävelyilläkin :D

Mä hommasin Salomonin Fellraiserit kun urheilukaupan alekorista löyty sopivat 25 euron hintaan. Käynyt vasta kerran heittelee niillä kentällä. Ei mikään maailman jämäkin kenkä ja pohjan kuvio on aika korkea. Mä tykkään kunnolla jäykästä pohjasta (vaelluskenkä) ja noissa kiertojäykkyys on perus lenkkari luokkaa. Lähinnä ostin ne kesän lämpimille kierroksille.

Tähän asti heitelly Salomonin XA Pro 3D GTX kengällä. Se on huomattavasti tukevampi ja pohjan kuvio on vähän matalampi. Mulla kestänyt muuten ihan hyvin mutta toisessa pohja vähän alkoi repsottamaan. Korjattu liimalla ja toistaiseksi toiminut. Vedenpitävyydessä ei ongelmia, vaikka ollut yli puoli vuotta käytännössä joka päivä jalassa. Todennäkösesti ostan uudet sit kun noi antaa lopullisesti periksi.

Joku mainitsi noista salomonin XA 3D GTX kengistä että kuluvat liian nopeasti peruskäytössä joten onko noista mihinkään frisbeegolffaukseenkaan sitten?

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #656 on: 08.04.15 - klo:11:52 »
mulla ollut haixit käytössä 10 kunta kierrosta ja ei voi sanoa kuin loistavat.todella tukevät pitävät loistavasti vettä ja heti istuvat jalkaan.Aikaisemmin ollut keenit tai on vieläkin mutta nämä oli paremmat.miten kestää se selviää vasta kesän jälkeen.
kalliit ovat mutta kyllä hintansa väärtti.käytän kengiä ulkoillessa muutenkin ja voin sanoa todellinen allround kenkä ! ja plussaa vielä lisäksi kalassa ollessa rantakivillä pohja pitää kuin tauti märillä kivillä:)
Team Trilogy

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #657 on: 08.04.15 - klo:11:56 »

Joku mainitsi noista salomonin XA 3D GTX kengistä että kuluvat liian nopeasti peruskäytössä joten onko noista mihinkään frisbeegolffaukseenkaan sitten?
No mulla noista meni kalvot ja päälykangas monestakin kohtaa puhki 3kk:saa. Pohjien liimaus kesti 4kk. Puolen vuoden jälkeen jaksoin kysyä palautusta, ni oli kuulemma normaalia kulumaa.  :-\

Offline Torss

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #658 on: 08.04.15 - klo:18:07 »
Moi.

Itse tuhosin viime kesänä/syksynä kahdet kengät uuden harrastuksen parissa. Vähän aikaa sitten ostin nuo Salomonit (jotka nyt sitten ovat tarjouksessa, prkl...). Jälkeenpäin aloin ajatella asiaa vähän laajemmalta kantilta. Turvakengät kestävät naulat ym ja niissä on vahvistettu kärki. Luulisi kestävän tässä lajissakin? Onko joillain teistä kokemuksia esim näistä (miten raskaat, hyvät jalassa tjms):

http://www.sievi.com/fi/tuotteet/turvajalkineet/sievi-zone%2B-s3

tai

http://www.sievi.com/fi/tuotteet/turvajalkineet/sievi-viper-3-s3

Mietin vaan, että jos saan noi Salomonitkin hinkattua rikki, niin sitten on kyllä sama ostaa jo alumiinisuojatut... Hintakin noissa näyttää olevan samaa luokkaa kuin "tavan" lenkkareissa.

Offline baader

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 175
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #659 on: 08.04.15 - klo:18:31 »
Ostin halvennuksesta Adidaksen Kanadia Trail tr6 maastojuoksukengät.

On kyllä hyvät mutta liiankin pitävät, tuntuu että kantapään pyörähdys jää vajaaksi. Väylältä heittäessä oli hyvät, turffilta ei.
Olis varmaan jossain Meikussa ihan täydelliset, meillä päin on liian hienot tiit.
Noissa ei oo mitään kalvoja, joten sealskinsiä alle tai sit vaan kesäkeleille joihin onkin erinomaiset koska ilmastointia on todella reilusti.