Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat  (Read 655237 times)

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #720 on: 16.05.15 - klo:15:34 »
1kk käytön jälkeen heivasin Discmanian TRX-1:t helvettiin. Saumat petti vähän joka kohdasta, suoraan sanottuna paskat kengät.
Tilalle otin Salomonin XA Pro 3D GTX:t kun olivat alennuksessa ja hyvityksen jälkeen jäi vain muutama kymppi maksettavaa, toivottavasti kestävät  >:(

Btw. kuinka helpolla rikkinäisiä kenkiä ootte saanu palautettua? Kuinka pitkän ajan jälkeen niitä vielä viittii käydä tuputtamassa takasin.
Eli kandee kiertää kaukaa noi Discmanian TRX-1 kengät

Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla

Eikös ne ole nyt vedetty kokonaan pois myynnistä? Varmaan yrittävät jossain vaiheessa uudestaan.
Juu, oli vedetty pois myynnistä. Paljon ollut ongelmia. Toivon kyllä että saisivat niistä kunnolliset. Tykkäsin niistä TRX-1:stä jalassa ja tuntuma oli mukava, mutta tämähän oli sitä "Liian hyvää ollakseen totta", ei olisi lopputuloksen pitänyt yllättää kun luvataan 80€ fribakenkää, jonka pitäisi kestää kulutusta ja vettä.
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline yannara

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 486
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika S
  • Seura: NFS, FGC Hyrylä
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #721 on: 17.05.15 - klo:18:41 »

Kellään kokemusta paljon mainostetusta Jalaksen Exalter2 kengistä?

Helvetin hyvä turvakenkä esim. raksalle

Kyseessä on kuitenkin sporttikenkä, joten turha näsäviisastella.

Sporttinen turvakenkä alu varvassuojalla ja komposiittipohja naulaan astumissuojalla ELI helvetin hyvä kenkä raksalle.

Eli ei mtn näsäviisastelua 8) 8) 8) 8) 8)
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline Rockatansky

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 419
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henry Liukkonen
  • Seura: LDG
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #722 on: 18.05.15 - klo:13:10 »
Miinusta Salomonin Speedcross 3:lle. Ostin joskus heinäkuussa ja nyt on jo ihan tohjona. Vasemmasta pohjan kuviointi sileä kantapään kohdalta ja päkiän sivusta, eikä ne missään vaiheessa ole oikein kunnolla pitäneet edes tekonurmitiilla. Nimim. monet ukemit avauksessa. Oikean jalan kengästä on sisäreunasta alkanut pohja repsottamaan, kun sillä tulee draivissa ruopastua aika kovin (vasuri siis kyseessä) ja isovarpaan vierestä on itse kenkäkin puhki. Lisäksi MOLEMPIIN on tullut reikä jalan ulkosivulle vähän pikkuvarpaasta taaksepäin. En sitten tiedä kestääkö GoreTex-malli paremmin, mutta näitä ei voi suositella. Nauhat on sentään kätevät.

Ens kesäksi vois ostaa jotkut tekonurminappikset. Talvi kiskotaan Meindlin Kansas GTX-kenkät jalassa ja ne nyt ei ole yllättäen menneet miksikään vaeltelussa tai muovin heittelyssä.

Otin Speedcross kolmoset noiden hajonneiden Discmanian kenkien tilalle ja ollut kyllä todella tyytyväinen. Koko pohja vaimennus on mannaa jaloille ja vaikka kengät on olleet kovassa käytössä ei juuri mitään kulumisen merkkejä ole ilmaantunut. Pitoa muuten löytyy! Jos näistä joskus aika jättää niin ostan varmasti samanlaiset tilalle..

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #723 on: 18.05.15 - klo:13:16 »
Keenin nilkkamittaiset Bryce WP:t ovat kestäneet nyt vuoden. Uudet narut hommasin justiinsa, muuten ehjät ml. kalvo.

Jos jotain sanomista, niin oikeassa pohjassa on kantapäässä vähän enemmän kulumaa. Mutta tosiaan keskimäärin 2-3 muutaman tunnin heittosessiota per viikko. Verrattuna vaikkapa GT-Merreleihin käyttöikä on jo nelinkertainen.

Pitäisikin hommata samanlaiset jo kaappiin odottamaan.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #724 on: 18.05.15 - klo:14:01 »
Miinusta Salomonin Speedcross 3:lle. Ostin joskus heinäkuussa ja nyt on jo ihan tohjona. Vasemmasta pohjan kuviointi sileä kantapään kohdalta ja päkiän sivusta, eikä ne missään vaiheessa ole oikein kunnolla pitäneet edes tekonurmitiilla. Nimim. monet ukemit avauksessa. Oikean jalan kengästä on sisäreunasta alkanut pohja repsottamaan, kun sillä tulee draivissa ruopastua aika kovin (vasuri siis kyseessä) ja isovarpaan vierestä on itse kenkäkin puhki. Lisäksi MOLEMPIIN on tullut reikä jalan ulkosivulle vähän pikkuvarpaasta taaksepäin. En sitten tiedä kestääkö GoreTex-malli paremmin, mutta näitä ei voi suositella. Nauhat on sentään kätevät.

Ens kesäksi vois ostaa jotkut tekonurminappikset. Talvi kiskotaan Meindlin Kansas GTX-kenkät jalassa ja ne nyt ei ole yllättäen menneet miksikään vaeltelussa tai muovin heittelyssä.

Otin Speedcross kolmoset noiden hajonneiden Discmanian kenkien tilalle ja ollut kyllä todella tyytyväinen. Koko pohja vaimennus on mannaa jaloille ja vaikka kengät on olleet kovassa käytössä ei juuri mitään kulumisen merkkejä ole ilmaantunut. Pitoa muuten löytyy! Jos näistä joskus aika jättää niin ostan varmasti samanlaiset tilalle..
Itse ostin ne maastojuoksua varten ja siihen hyvät. Kerran otin kiessille ja vajaan kiessin heitin ja lopetin kesken. Pohja on ohut ja pito mahtava, tarkoittaa että tukijalka huutaa hoosiannaa kun se ei pyörähdä, ja toisaalta pohja alkoi jo repsottaa, koska kiertoa tulee valtavasti kun ei vähällä pyörähdä.

Nurtsilla voisi ehkä pelailla (muuttaa sen liejuksi aika tehokkaasti) mutta tekonurmitiillä ei. Betonilla ja asvaltilla pohjakuvionti (nappityyliin kohokuvioita) kuluu myös äkkiä pois.

Offline salontom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 202
  • Vähemmän kiekkoja on enemmän kiekkoja.
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi S.
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #725 on: 19.05.15 - klo:21:35 »
Olen nyt reilun vuoden heitellyt Salomon xrcrossmax 1:llä. Tänään sain uuden kiekon ja olin kokoukseen matkalla farkut jalassa ja tennarit joissa lähes ihan tasainen pohja.Heittelin seitsemää kiekkoa noin kolme kertaa ja rikoin oman pituus enkan toistuvasti 21:n heiton aikana? Voiko se johtua virheellisestä tekniikasta jossa "makaan" etujalan päällä niin tukevasti ettei se pääse pyörähtään? Vai koinko hetkellisen voiman puuskan.
 Lisäksi pyörähdysjalan sääri tulee sisäreunasta usein kipeäksi.
Pitääkö fribakengiksi ottaa converset? Ei kai.
Olen hämmentynyt mutta onnellinen :o
« Last Edit: 19.05.15 - klo:21:37 by salontom »

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #726 on: 19.05.15 - klo:21:43 »
Itekin koitin nyt barefooteja. Parempi pito ja ei liusu alta pois.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #727 on: 22.05.15 - klo:15:04 »
Tuli nyt sitten hommattua Aciksen gel-volt33set. Hyväntuntunen jalkaan, tarpeeks levee ja tukevan tuntuinen. Huomenna kovaan koeajoon Vampulan toukokuunkisoihin  8)

Offline IironSika

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 124
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Seppänen
  • Seura: HH
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #728 on: 22.05.15 - klo:15:29 »
Käytiin Riihimäen Riutta dgp:llä heittämässä pari kiessiä ja paluumatkalla ABC:llä sumpilla. Siellä on joku vissiin Sportian outlet-myymälä, josta tarttui mukaan tällaiset Catmandoot hydrolitekalvolla kymmenellä (10) eurolla. Tuntuu ainakin hiton hyviltä ja tukevilta ja uskon että hinta/laatusuhde on kohdillaan. :) (kuva samanlaisista Googlesta)

http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_24501183.jpg

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #729 on: 22.05.15 - klo:15:38 »
Olen nyt reilun vuoden heitellyt Salomon xrcrossmax 1:llä. Tänään sain uuden kiekon ja olin kokoukseen matkalla farkut jalassa ja tennarit joissa lähes ihan tasainen pohja.Heittelin seitsemää kiekkoa noin kolme kertaa ja rikoin oman pituus enkan toistuvasti 21:n heiton aikana? Voiko se johtua virheellisestä tekniikasta jossa "makaan" etujalan päällä niin tukevasti ettei se pääse pyörähtään? Vai koinko hetkellisen voiman puuskan.
 Lisäksi pyörähdysjalan sääri tulee sisäreunasta usein kipeäksi.
Pitääkö fribakengiksi ottaa converset? Ei kai.
Olen hämmentynyt mutta onnellinen :o
Mun veikkaus on että hidastit vauhtia hieman liukastumisen pelossa ja sait sillä ajoituksen paremmin kohdilleen. Lähes poikkeuksetta harrastajat heittävät hitaammalla vauhdilla samoille tai jopa pidemmille mitoille kuin ns. Täysiä.

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #730 on: 22.05.15 - klo:16:55 »
Olen nyt reilun vuoden heitellyt Salomon xrcrossmax 1:llä. Tänään sain uuden kiekon ja olin kokoukseen matkalla farkut jalassa ja tennarit joissa lähes ihan tasainen pohja.Heittelin seitsemää kiekkoa noin kolme kertaa ja rikoin oman pituus enkan toistuvasti 21:n heiton aikana? Voiko se johtua virheellisestä tekniikasta jossa "makaan" etujalan päällä niin tukevasti ettei se pääse pyörähtään? Vai koinko hetkellisen voiman puuskan.
 Lisäksi pyörähdysjalan sääri tulee sisäreunasta usein kipeäksi.
Pitääkö fribakengiksi ottaa converset? Ei kai.
Olen hämmentynyt mutta onnellinen :o
Mun veikkaus on että hidastit vauhtia hieman liukastumisen pelossa ja sait sillä ajoituksen paremmin kohdilleen. Lähes poikkeuksetta harrastajat heittävät hitaammalla vauhdilla samoille tai jopa pidemmille mitoille kuin ns. Täysiä.


tämä. eikä koske aina edes alottelijoita. itellä 8 vuotta peliä takana ja aina silloin tällöin huomaa taas rykivänsä ihan liikaa.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #731 on: 23.05.15 - klo:17:43 »
Hätäpäissään haettu jotkut Haixit testiin. Kaksi kierrosta takana ja tuntuu ihan hyvältä. Ensin vähän oudon tuntuiset varsinkin kantapäästä.

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #732 on: 24.05.15 - klo:00:26 »
^ myös tänne hommasin Haixit Talin teltasta tänään. Ei ollut tarvetta mutta myyntimies osasi hommansa. :)

Tämä päivä käyttöä takana. En vielä kirjoita mitään arvioita / fiiliksiä. Katsotaan miten kengät suoriutuu pidemmällä aikajaksolla.

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #733 on: 02.06.15 - klo:10:42 »
Ei menny ihan putkeen alku Haixien kanssa. Pohja alkoi repeämään / repsottamaan alle viikossa.

Katsotaan saanko uudet tilalle ja kuinka kauan ne sitten kestävät...

Offline Sopiva

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #734 on: 02.06.15 - klo:22:24 »
Stadium Outletistä tälläset 70€

http://store.nike.com/fi/en_gb/pd/air-zoom-wildhorse-gtx-running-shoe/pid-10200920/pgid-10259044?ref=https%3A%2F%2Fwww.google.fi%2F

Kokemuksia? Vähän kapee lesti itelle mutta eka rundi silti ihan jees. Jospa nää kestäis pitempään kun Haltit. Mukavan matalat ja goretex löytyy joka on itselle ehdoton.