Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: putterilla tai midarilla avaus  (Read 144552 times)

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #135 on: 20.09.14 - klo:23:31 »
mulla käytössä kaikkien kiekkojen avauksissa kolmen sormen powergrip, jossa etusormi on pitkin kiekon reunaa...tällä oon saanu tosi paljo parannettuu tota aiemmin puhuttuu kiekon irrotusta, spinnii on tullu enemmän ja kontrolli parantunu huomattavasti. Saattaa olla iha vaa se mun juttu mut suosittelen !! ;D

Käytän välillä myös niin, mutta se syö pituutta ainakin minulla. Joten tuo ote vain lyhyemmillä lähestymisillä tms. Neljän sormen ote ja metrejä ( =voimaa) tulee lisää.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #136 on: 20.09.14 - klo:23:57 »
mulla käytössä kaikkien kiekkojen avauksissa kolmen sormen powergrip, jossa etusormi on pitkin kiekon reunaa...tällä oon saanu tosi paljo parannettuu tota aiemmin puhuttuu kiekon irrotusta, spinnii on tullu enemmän ja kontrolli parantunu huomattavasti. Saattaa olla iha vaa se mun juttu mut suosittelen !! ;D

Tuota etusormi rimmillä -otetta ei yleensä ottaen suositella. Syö voimaa ja (ymmärtääkseni) spinniä verrattuna muihin otteisiin. Toki jos toimii niin sitten se toimii.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #137 on: 21.09.14 - klo:00:22 »
mulla käytössä kaikkien kiekkojen avauksissa kolmen sormen powergrip, jossa etusormi on pitkin kiekon reunaa...tällä oon saanu tosi paljo parannettuu tota aiemmin puhuttuu kiekon irrotusta, spinnii on tullu enemmän ja kontrolli parantunu huomattavasti. Saattaa olla iha vaa se mun juttu mut suosittelen !! ;D

Tuota etusormi rimmillä -otetta ei yleensä ottaen suositella. Syö voimaa ja (ymmärtääkseni) spinniä verrattuna muihin otteisiin. Toki jos toimii niin sitten se toimii.

Henk.koht. tiedän, että minulta syö voimaa ja sitä kautta pituutta.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #138 on: 21.09.14 - klo:00:31 »
mulla käytössä kaikkien kiekkojen avauksissa kolmen sormen powergrip, jossa etusormi on pitkin kiekon reunaa...tällä oon saanu tosi paljo parannettuu tota aiemmin puhuttuu kiekon irrotusta, spinnii on tullu enemmän ja kontrolli parantunu huomattavasti. Saattaa olla iha vaa se mun juttu mut suosittelen !! ;D

Tuota etusormi rimmillä -otetta ei yleensä ottaen suositella. Syö voimaa ja (ymmärtääkseni) spinniä verrattuna muihin otteisiin. Toki jos toimii niin sitten se toimii.

Henk.koht. tiedän, että minulta syö voimaa ja sitä kautta pituutta.

Jep. Mäkin puttasin ennen noin, sitten hokasin että voimaahan siinä häviää. Näissä asioissa kannatta kattoa miten ammattilaiset tekee, kukaan ei taida pitää sormea rimmin myötäisesti.

Offline laatikkoputtaaja

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anton Ukkola
  • Seura: Frisbeegolfseura Kouvolan Lentävät Lautaset
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #139 on: 21.09.14 - klo:13:47 »
mulla käytössä kaikkien kiekkojen avauksissa kolmen sormen powergrip, jossa etusormi on pitkin kiekon reunaa...tällä oon saanu tosi paljo parannettuu tota aiemmin puhuttuu kiekon irrotusta, spinnii on tullu enemmän ja kontrolli parantunu huomattavasti. Saattaa olla iha vaa se mun juttu mut suosittelen !! ;D

Tuota etusormi rimmillä -otetta ei yleensä ottaen suositella. Syö voimaa ja (ymmärtääkseni) spinniä verrattuna muihin otteisiin. Toki jos toimii niin sitten se toimii.

Henk.koht. tiedän, että minulta syö voimaa ja sitä kautta pituutta.

Jep. Mäkin puttasin ennen noin, sitten hokasin että voimaahan siinä häviää. Näissä asioissa kannatta kattoa miten ammattilaiset tekee, kukaan ei taida pitää sormea rimmin myötäisesti.
Kait se sitten multaki sitä pituutta syö, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen 130 metrin draiviini (käytän siis ko. otetta kaikissa heitoissa) jossa vielä hyvä kontrolli, joten en lähde muokkaamaan, kun kerta toimii. Vaikka onkin tullu katteltuu paljo ni en mielelläni yrittäs suoraa kopioida ammattilaisten tekniikkaa.

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #140 on: 21.09.14 - klo:14:04 »
Midarilla avauksesta tuli mieleen, että onko muilla tullut fiilistä "mihin tarvitsee midaria"? Tai "mihin tarvitsee väylädraiveria"?
Harvemmin mulla jälkimmäistä fiilistä sillä +100m väylillä ei viitsi midarilla avata.
Mutta jos on noin 100m väylä niin avaan sen esim. FD:lla ja kun toivottavasti heitto onnistuu, niin putteri toki käyttöön. Kaikki alle 40-50m heitot voin hyvin tehdä Tuonelan Joutsenella. Monesti midari jää turhaksi ellei kyse ole pitkästä pillistä johon otan Mako3:n.
« Last Edit: 21.09.14 - klo:14:53 by alspe »
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #141 on: 21.09.14 - klo:16:45 »
mulla käytössä kaikkien kiekkojen avauksissa kolmen sormen powergrip, jossa etusormi on pitkin kiekon reunaa...tällä oon saanu tosi paljo parannettuu tota aiemmin puhuttuu kiekon irrotusta, spinnii on tullu enemmän ja kontrolli parantunu huomattavasti. Saattaa olla iha vaa se mun juttu mut suosittelen !! ;D

Tuota etusormi rimmillä -otetta ei yleensä ottaen suositella. Syö voimaa ja (ymmärtääkseni) spinniä verrattuna muihin otteisiin. Toki jos toimii niin sitten se toimii.

Henk.koht. tiedän, että minulta syö voimaa ja sitä kautta pituutta.

Jep. Mäkin puttasin ennen noin, sitten hokasin että voimaahan siinä häviää. Näissä asioissa kannatta kattoa miten ammattilaiset tekee, kukaan ei taida pitää sormea rimmin myötäisesti.
Kait se sitten multaki sitä pituutta syö, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen 130 metrin draiviini (käytän siis ko. otetta kaikissa heitoissa) jossa vielä hyvä kontrolli, joten en lähde muokkaamaan, kun kerta toimii. Vaikka onkin tullu katteltuu paljo ni en mielelläni yrittäs suoraa kopioida ammattilaisten tekniikkaa.

Jep, älä korjaa sitä, mikä ei ole rikki.

Mutta, Kai Suikkanenkin sanoi, että tyytyväisyys tappaa kehityksen ;)

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #142 on: 21.09.14 - klo:18:44 »
Ite draivaan putteritki powergripillä. En vaan purista sormilla rimmiä vasten kovinkaan lujaa, vaan enemmän pelkällä peukalolla. Hyvin toimii.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline moikkis

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #143 on: 14.10.14 - klo:13:17 »
Ite avaan etusormi rimmillä putterilla ja midarilla 60m->80m tarkasti, powergrip syö itellä tarkkuutta putterilla ja midarilla. Powergrippiä käytän midarilla kun haluun saada esim makon kippaamaan yli. Draiverissa käytän powergrippiä aina.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #144 on: 24.11.14 - klo:17:18 »
Ennen flippaili vähän putterit ja midarit vastatuulessa. Heitin ennen aina powergripillä kaikki heitot. Nyt alkanut heittämään keskisormi pitkänä ja muutkin sormet rennompana putteri ja midari heitot ja ai, että kun toimii hyvin. Enään ei vastatuuleen ole pientäkään hätää ja uskaltaa avata jopa alivakaalla putterilla vähän kovempaankin tuuleen. Heittopituudet tippui aluksi hieman, mutta nytten lentää midari ihan yhtä pitkälle kuin powergripillä ellei jopa pidemmällekin.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline hhel

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 155
    • View Profile
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #145 on: 01.12.14 - klo:11:16 »
Olis pieni kyssäri koskien Mako3:sta. Eli kyseisellä kiekolla kun laitan enemmän voimaa flättinä vetoon kiekko alkaa kippaamaan yli 30-50m lennon jälkeen. Mako3 on champion muovia ja paino 177g. Mitään videota ei ole nyt laittaa, mutta kumpi on todennäköisempää tekniikka virhe (esim. OAT) vai kiekon ominaisuus? Eli korjaanko ongelmaa laittamalla kiekkoa hysseen vai lisää tekniikkatreeniä? Kuitenkin käsitykseni mukaan Makon pitäisi lentää aika pillisuoraan. 171g Star Rancho Roc:lla ei kippaamis ongelmaa ole.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #146 on: 01.12.14 - klo:12:23 »
Olis pieni kyssäri koskien Mako3:sta. Eli kyseisellä kiekolla kun laitan enemmän voimaa flättinä vetoon kiekko alkaa kippaamaan yli 30-50m lennon jälkeen. Mako3 on champion muovia ja paino 177g. Mitään videota ei ole nyt laittaa, mutta kumpi on todennäköisempää tekniikka virhe (esim. OAT) vai kiekon ominaisuus? Eli korjaanko ongelmaa laittamalla kiekkoa hysseen vai lisää tekniikkatreeniä? Kuitenkin käsitykseni mukaan Makon pitäisi lentää aika pillisuoraan. 171g Star Rancho Roc:lla ei kippaamis ongelmaa ole.

Miten pitkälle heität midareita? Kyllä Mako3 voi taittaa 80-metrisissä heitoissa jonkun verran, mutta jos kiekko ei ole hakattu niin tekniikkavirhe taitaa olla todennäköisempää. Roc on vakaampi ja voi täten korjata tekniikkavirheitä.

Offline aaronp

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 40
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aaron P
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #147 on: 01.12.14 - klo:12:26 »
Mako on tarkka kulmasta eikä palauta jos lähtee tipankin annukassa. Voimaa pois ja tekniikkaa mukaan niin Mako3 menee yllättävän helposti sen 70-80m pillisuoraan ilman feidiä. ROC3:sta voi vetää huomattavasti kovempaa.

Offline hhel

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 155
    • View Profile
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #148 on: 01.12.14 - klo:13:11 »
Mako on tarkka kulmasta eikä palauta jos lähtee tipankin annukassa. Voimaa pois ja tekniikkaa mukaan niin Mako3 menee yllättävän helposti sen 70-80m pillisuoraan ilman feidiä. ROC3:sta voi vetää huomattavasti kovempaa.
Tuon oon kyllä huomannut, että jos lähtee kädestä hiemankaan annukassa, niin oikealta saa jostain hakea. Pitää tekniikkaa varmaan hioa lisää ja ottaa voimaa pois. Myös gripin kanssa oon taistellut puttereiden ja midareiden kanssa. Powergripissä tulee todella paljon griplockia ja OAT:a. Kolmen sormen powergrip (pikkurilli pois) on toiminut suhteellisen hyvin Roc:n ja KCP Aviarin kanssa lukuunottamatta tuota Makoa.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: putterilla tai midarilla avaus
« Reply #149 on: 01.12.14 - klo:13:18 »
Itsellä oli aikaisemmin star mako ja se ei kestänyt yhtäön huonoa tekniikkaani. Champion mako3 oli huomattavasti paremmin huonoa tekniikkaa kestävä.  Itse heitin kolmos versiota hyssessä ja toivoin ettei kippaa ja harvoin se kippasikin. Nykyään m4 tai ionhoitaa ne hommat. Tekniikan kehittämiseksi kannattaa hommata muutama suora putteri ja viskoa niitä. ;)