Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kivikkoon kadonnutta...  (Read 112628 times)

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #90 on: 03.09.13 - klo:13:13 »
Juhan toteemasta syystä olen välttänyt merkittyjen kiekkojen vaihtoa. Jos satun saamaan vaihdokissa/ostaessani jonkun kiekon joka ei ole kyseisen henkilön kiekko. Onko se tällöin oma vikani ? Tiedän kyllä, että on porukkaa joka rustaa/sotkee nimet ja tuhrustaa omansa kiekkoon :-(

Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #91 on: 03.09.13 - klo:13:19 »
Jos satun saamaan vaihdokissa/ostaessani jonkun kiekon joka ei ole kyseisen henkilön kiekko. Onko se tällöin oma vikani ?

On. Ei varastettua tavaraa tietenkään saa ostaa. Ja vaikka olisit niin sanotusti "vilpittömällä mielellä" näin tehnyt, joudut palauttamaan ostoksesi alkuperäiselle omistajalle ilman mitään korvausta.

Offline Tss

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 27
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #92 on: 03.09.13 - klo:13:23 »
Kukaan mistään muilutuksesta ole puhunut. :D Ei kannata heti vetää sitä palkokasvia nenään. Lähinnä ajattelin sanallisesti jekuttaa tietoja selville, että onko kaveri a) "varastanut" kiekkoni, tai b) tietämättään "varastanut" kiekon, ostamalla sen taholta X. Jos kohta a osoittautuu todeksi, en takaa ettenkö antaisi vähän sanallista runtua henkilön väärästä toiminnasta, mutta mistä se muiluttaminen tähän nyt vedettiin mukaan? Lähinnä olen positiviisilla viboilla liikenteessä, kun kiekko löytyi ja vielä suht hyvässä kunnossa.

Edit: Olen muuten samoilla ajatuksilla liikenteessä tuosta merkittyjen kiekkojen ostamisesta. Itse olen pysynyt kannalla, että merkittyjä kiekkoja ostan korkeintaan kavereilta (tietäen, etteivät he ole sitä mitenkään varastaneet). Tässä tapauksessa ostamaansa/vaihtamaansa kiekkoon ei välttämättä tarvitse edes sitä omaa nimeä rustata.
« Last Edit: 03.09.13 - klo:13:29 by Tss »

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #93 on: 03.09.13 - klo:13:25 »
Tarkoitin lähinnä sitä, että onko muilutus oikein jos on rehellisesti toiminut ja ollut tiedoton
Ei ole! Kiekon menetys tälläisessä tapauksessa ei haittaa koska kiekkoja saa aina uusia ja alkuperäisen omistajan kuuluu kiekkonsa takaisin saada :)
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Tss

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 27
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #94 on: 03.09.13 - klo:13:44 »
Tarkoitin lähinnä sitä, että onko muilutus oikein jos on rehellisesti toiminut ja ollut tiedoton
Ei ole! Kiekon menetys tälläisessä tapauksessa ei haittaa koska kiekkoja saa aina uusia ja alkuperäisen omistajan kuuluu kiekkonsa takaisin saada :)
Nyt ihan aluksi, muilutuksella kuitenkin tarkoitetaan sieppausta ja pahoinpitelyä. Minä puhuin korkeintaan puhelimen välillä annetusta verbaalisesta palautteesta, eihän siitä voi edes käyttää termiä muilutus. Lisäksi luehan edellinen viestini, palautetta tulen antamaan vain silloin, jos olen varma, että Topias on varastanut kiekkoni. Jos hän sen on, tietämättään kiekon historiasta, ostanut joltain toiselta, ilmoitan vain näin tapahtuneen ja pahoittelen kiekon jäävän minun haltuuni.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #95 on: 03.09.13 - klo:18:17 »
Älkää ihmeessä nyt hei vain muiluttako tät tyyppiä! Noi muilutuspuheet kannattaa nyt lopettaa ;)


Offline yannara

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 486
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika S
  • Seura: NFS, FGC Hyrylä
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #96 on: 03.09.13 - klo:19:36 »
mikäs tää EO 2006 star wrait stämppi oikeen on ??
Ku niit on vaan yks mailmassa???
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline römpsä

  • Juniori
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joonas
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #97 on: 03.09.13 - klo:20:12 »
mikäs tää EO 2006 star wrait stämppi oikeen on ??
Ku niit on vaan yks mailmassa???
Aika elävästi muistan minkälaista kiekkoa kaveri on heittänyt. Keltanen wraithi jossa reunat ovat ikuisesti simpparin mutien tahraamat. Viellä kun takana lukee kaverin nimi ja tussien läpi tunnistaa osan puhelinnumerosta niin voi olla aika varma että kyseessä on juurikin se kiekko.

Offline TM1

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #98 on: 03.09.13 - klo:21:50 »
Hei,

ensimmäinen postaus. Oli synkkä ilta kivikossa..
Väylän 1 lätäkköön hävinnyt dyed nuke ss nimi ja numero kiekossa.
Väylän 12 oikeaan laitaan hävinnyt sininen MVP glow vector. Nimi ja puhelinnumero kiekossa.
Samalta väylältä 12 löysin sinisen champion beastin. kiekossa on heikosti luettavissa nimi, mutta ei numeroa. Kiekko nyt minulla. tuntomerkkejä vastaan saa minulta.

tuomo

Offline Chukie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #99 on: 04.09.13 - klo:08:47 »
Jepjep... Oranssi 1st Run Roc3 lepää keskellä 1. väylän lampea.

Offline Tss

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 27
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #100 on: 04.09.13 - klo:20:40 »
mikäs tää EO 2006 star wrait stämppi oikeen on ??
Ku niit on vaan yks mailmassa???
Aika elävästi muistan minkälaista kiekkoa kaveri on heittänyt. Keltanen wraithi jossa reunat ovat ikuisesti simpparin mutien tahraamat. Viellä kun takana lukee kaverin nimi ja tussien läpi tunnistaa osan puhelinnumerosta niin voi olla aika varma että kyseessä on juurikin se kiekko.
Ja jos vielä haluat asiaa epäillä, niin tässä kiekkoa kädessäni pidellessä olen 110% varma, että kyseessä on kadottamani kiekko. Haluaako herra vielä kirjallisen lausunnon seikoista, joilla voin perustella sen? :)

Takaisin asiaan. Kukaa ei ole kysellyt Star Vulcanin perään, jonka ongin 3vkoa sitten Kivikosta. Miten suhtaudutte siihen, että laittaa myyntiin löytämänsä nimettömän kiekon? Tuli vain mieleeni tästä omasta tapauksestani. Tietenkään kukaan ei voi kiekkoa millään tapaa todistaa omakseen, kun siinä ei mitään yhteystietoja ole. Pyörii nyt turha 158g Star Vulcan nurkissa, jolle käyttöä ei ole. Toisaalta jos kiekon vie, vaikka Tallaajille niin vuoden lopussa se menisi hyötykäyttöön. Miten kyseinen seura puolestaan suhtautuu tähän?
« Last Edit: 04.09.13 - klo:20:58 by Tss »

Offline hypodermic

  • Juniori
  • **
  • Posts: 62
    • View Profile
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #101 on: 04.09.13 - klo:21:09 »
Tänään hukkui (tai oikeastaan unohtui) Peurunkaan turkoosi Champion Leopard, pohjassa tussilla nimi ja numero. Tosiaan kirjaimellisesti unohdin kiekon sinne, ja jäi jollekin viimeisistä väylistä 18-20, mahdollisesti jo väylälle 17. Eli ihan varmasti joku on sen löytänyt.

Offline vps

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
  • Lähärit sisään jos ei osaa putata!
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa Slotte
  • Seura: 7k
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #102 on: 04.09.13 - klo:21:21 »
Miten suhtaudutte siihen, että laittaa myyntiin löytämänsä nimettömän kiekon?


Itse meinasin antaa tuon heinäkuussa löytämäni nimettömän Innova First Run Champion jotain -kiekon pois vaikka arpajaistyyliin, kun tuntuu väärältä ottaa omaankaan käyttöön... mitäs mieltä tästä sitten? Eipä sitä kukaan tunnu kaipaavan täällä eikä loytokiekot piste netissäkään. Odotellaan nyt pari viikkoa kuitenkin.

Offline Wilpuri

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #103 on: 05.09.13 - klo:09:04 »
Eilen 1 väylä. söi vaaleenvihreän Champion Vikingin. Nimi ja nro löytyy. Prkl ku ei osaa heittää.

Sp33chl3ss

  • Guest
Vs: Kivikkoon kadonnutta...
« Reply #104 on: 06.09.13 - klo:14:34 »
Keltanen Star Wraith keskellä lampea kaislikossa. Yhteystiedot on kiekossa ja palkkion maksan jos joku ystävällinen sen sieltä poimii.
Joku oranssi kiekko näytti kans olevan keskellä lampea. Koitin vähän kahlailla, mutta toi lampi on niin pehmeetä mutaa ettei paljoa rantaa pidemmälle viittiny kahlata.

Nimimerkillä toistakymmentä kiekkoa hukannut ja yhtään en oo takas saanu...