Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Blizzard Champion pannut  (Read 67879 times)

Offline Ypyä

  • Juniori
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jari
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #90 on: 26.06.12 - klo:00:12 »
Omasta kassista löytyy blizzardeista 156g teedevil, sekä 133g PD2. Teedevilin kans ihan arpapeliä, useimmiten kippaa yli, vaikka antaa hysseä. Välillä sitten tempasee ässän hihasta, ja feidaakin vaan vasemmalle. Sievällä heitolla tuokin varmasti lentää nätisti, kun malttaa vähentää voimaa. Ei tule käytettyä enää, ja voisi vaihtaa dessuun tai bossiin.

PD2 on taas tyynellä kelillä huikea kiekko. Sopivan hyssekulman kun löytää, niin lentää rennolla heitolla pitkälle. Normi kiekoilla saa kiskoa peräsuoli pitkänä, ja tuolla pääsee paljon rennommalla vedolla yhtä pitkälle, ellei pidemmälle.  ;D Tuulessa sillä ei sitten teekkään yhtikäs mitään, sen verran kevyt kikkare.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #91 on: 26.06.12 - klo:09:04 »
Ite koittanu vasta yhtä, 158g DD2. Jos olis kovempi käsi niin tää menis varmaan paljo pidemmälleki. 90% tehoilla sopivalla hyssekulmalla kääntää hitaasti yli ja palauttaa yhtä hitaasti. Todella hyvin pysyy kontrollissa, ellei tuule jo kohtalaisesti tai ite lähde repimään liikaa.

Ite kans haaveilin että olis joku kelluvankevyt mutta muotiltaan ylivakaa jolloin nää ominaisuudet sopivasti kumois toisensa ja olis kevyt suora kiekko. Ei taida olla mahdollista. Tollanen 150-160g on varmasti kontrolliltaan useimmille paljon parempi.

(enkä mä sillä kelluvalla oikeesti mitään tee. 4 vuoden aikana kerran heittäny veden yli ja kerran veteen.)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #92 on: 26.06.12 - klo:10:44 »
Ite koittanu vasta yhtä, 158g DD2. Jos olis kovempi käsi niin tää menis varmaan paljo pidemmälleki. 90% tehoilla sopivalla hyssekulmalla kääntää hitaasti yli ja palauttaa yhtä hitaasti. Todella hyvin pysyy kontrollissa, ellei tuule jo kohtalaisesti tai ite lähde repimään liikaa.

Kuulostaa toiminnaltaa samalta ku mun 157gr Boss.

Offline VVH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #93 on: 16.07.12 - klo:15:27 »
Nostellaampa ylös nyt kun valikoima on parantunut. Ostin itselleni kelluvan wraithin kaveriksi kelluvan kraitin. Erittäin mukava tuttavuus. Tällä hetkellä kun draivit (siis golfdraivi) lentävät vain reilut 80 metriä saan tuolla kiekolla useita lisämetrejä (luotettavaa draivipituutta) verrattuna normikiekkoihin tai blizz wraithiin. Krait on hieman alivakaampi kuin muutaman gramman kevyempi wraith. Kääntää mun voimilla hallitusti yli ja palattaa myös varmantuntuisesti lopussa, mutta feidi on aavistuksen pienempi ja ennen kaikkea alkaa paljon myöhemmin kuin wraithilla. Tuo ylikääntyminenkään ei kuitenkaan ole mun voimilla mitenkään hallitsematonta. Kuvittelisin että noilla voisi saada ainakin satasen rikki ennen kuin pitää lähteä hakemaan korkeita linjoja tai isoa hyssekulmaa. Aika pitkään noilla blizzardeilla tuli kyllä irroitusongelmia varmaankin kevyen painon takia. Nyt kun on enemmän niitä heitellyt niin ihan luotettavilta kiekoilta vaikuttavat.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #94 on: 17.07.12 - klo:03:05 »
Tänään kävin treenailemassa forea kentällä ja mukaan sattui kaapissa lojunut 150g Blizzard Wraith. En ole oikein tykännyt siitä aiemmin, joten yllätys olikin melkoinen kun se liiteli kymmenisen metriä muita pidemmälle forella heitettynä. Perus backhandilla se ei ole läheskään pisin kiekko, mutta tuohon hommaan se tuntui toimivan yllättävän hyvin. Vertailun vuoksi pitää vielä mainita, että 150g S-PD tuntui paljon kiikkerämmältä kuin tuo Wraith, mikä oli ainakin itselleni melkoinen yllätys.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #95 on: 17.07.12 - klo:22:50 »
Jahas... Käväisin Lausteen rangella tänään heittämässä kassin pari kertaa tyhjäksi. Yhdeltä tutulta kysyin, että löytyykö blizzua, mitä voisin koittaa. Heitti käteen 138 grammaisen Bossin ja sanoi, että laita kunnolla hyssekulmaa. Repäisin kiekon menemään ja lensi näpsäkästi ihan suoraan 120 metriä. Pikkusen huvitti... kerran olen tuohon mittaan hirveessä antsassa saanut yhden täysipainoisen vakaan dessun. Nooh... sit heitin vielä Yhden blizzu-Katanan ja se meni rolleriksi 50 metrin päähän. Bossi jäi kyl mietityttään sillai, et vois ehkä pari ostaa testiin, vaikka oon noita vähän pahalla silmällä kahtellut tähän saakka.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #96 on: 17.07.12 - klo:23:17 »
Jahas... Käväisin Lausteen rangella tänään heittämässä kassin pari kertaa tyhjäksi. Yhdeltä tutulta kysyin, että löytyykö blizzua, mitä voisin koittaa. Heitti käteen 138 grammaisen Bossin ja sanoi, että laita kunnolla hyssekulmaa. Repäisin kiekon menemään ja lensi näpsäkästi ihan suoraan 120 metriä. Pikkusen huvitti... kerran olen tuohon mittaan hirveessä antsassa saanut yhden täysipainoisen vakaan dessun. Nooh... sit heitin vielä Yhden blizzu-Katanan ja se meni rolleriksi 50 metrin päähän. Bossi jäi kyl mietityttään sillai, et vois ehkä pari ostaa testiin, vaikka oon noita vähän pahalla silmällä kahtellut tähän saakka.

Mulla on 157gr ja 150gr Blizzard Bossit bägissä. 157-versioo voi heittää flättinäkii ja on sillon aavistuksen alivakaa. 150-versio taas huomattavasti alivakaampi ja vaatii vähän hyssekulmaa.

Offline Atamooni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Talvinen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #97 on: 17.07.12 - klo:23:34 »
Munkin mieli nyt muuttuu välillä aika nopeesti mut itellä kävi niin että oli 3 blizzu teedeviliä, 138,158 ja 168. Eka 138 tuntu oikeen loistavalta, toimi joka paikkaan, sittemmin tuli 158 joka oli huomattavasti vakaampi pari viikkoa ja alko sitten flippailemaan, sitten tuli 168 joka flippaili jo heti alussa. Vaikkakaan näkyviä kulumisen jälkiä ei juurikaan ole niin tuntuu että lento-ominaisuudet muuttunu ihan radikaalisti. Nykyään käytössä taas dessua ja väylärin hommia mun bäkissä hoitaa surge, vaikkakin on distanssi..

Mut sitä vaan tarkotin että vaikkakin joillekkin ne varmasti sopii ja nehän liitää hyvin niin itellä noista kolmesta bägissä enää 158g myötätuulikiekkona.

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #98 on: 17.07.12 - klo:23:39 »
150 grammasel Blizzard Bossilla lähtee tällä hetkellä pisimmät siivut. Alkanu tykkään tuosta kiekosta "pituusheitois". Hyvin oppinu tunteen tuon lentoradan. Mut eipä kassi ole silti täynnä blissui, enempää ei noita oikeastaan tarvi. Jos ny joku vielä tulis hankittua niin luultavasti DD2.

..ja kuten aiemmin on tullu sanottua täällä, niin noi kuluu aika nopsaa että hirveen paljon ei rahalle saa vastinetta.

Offline Ypyä

  • Juniori
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jari
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #99 on: 18.07.12 - klo:00:16 »
Voihan töttöröö.... itse ostin yhden 150g painosen innovan teebird kiekon. En ole vielä kerennyt käydä heittää, mutta kun ajattelen asiaa ja luen tiedän komentteja täällä. Tulee mieleen onkohan mulla liian painavia nuo kiekot koska mulla on kaikki 170-175g. Tällänen heikompi  käsinen kun minäkin olen, niin vois olla helpompi 150-165g kokoisilla kiekoilla heitellä. Tulevaisuus ja kokemushan sen näyttää, mutta luulin että noi on ihan jotain lasten kiekkoi noi kevyimmät, mutta ei ole teidän postauksia lukiessa :P

Tässä ketjussa puhutaan blizzard muovin kiekoista, joita ei kannata sekoittaa muihin muoveihin. Näissä on ilmakuplahässäkkäjutskia, joiden takia kevyetkin kiekot on vakaampia, tai ainakin pitäisi olla.  ;D Uskoisin että suurin osa käyttää blizzardeja myötätuuleen, tai tuulettomina päivinä, näin ainakin itse teen. Eli kyllä valtaosa taitaa niillä 170-175g kiekoilla heitellä. Kyllä nuo kevyet alivakaammat blizzardit aloittelijoille varmasti sopii.. Vauvakiekoksi oon oman blizzard pd2 ristinyt, kun painoa on hurjat 133g. :D

Offline tefu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #100 on: 18.07.12 - klo:09:36 »
joo anteeksi aivan ohi aiheesta painoin poista nappia

Offline Sappe^

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #101 on: 20.07.12 - klo:00:43 »
Itseltä kyllä löysi blizzard DD2 165g heti paikkansa bägissä, jopa yllättävänkin luotettava, (S-line DD2 175g tottuneena) metrejä on tullut helposti 15-20m lisää heittoihin tarkkudesta luopumatta... Tässä nyt vaan miettiny että vieläköhän raskis kevyempää kokeilla vai joko alkaa tyynelläki kippaamaan yli.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #102 on: 21.07.12 - klo:11:23 »
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #103 on: 21.07.12 - klo:11:55 »
Nythän on kuplia myös Star-muovin seassa: http://www.innovadiscs.com/home/524-starlite-roadrunner-released.html

Jännä, että aloittivat noin alivakaasta limpusta...

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Blizzard Champion pannut
« Reply #104 on: 21.07.12 - klo:13:52 »
samaa mäkin mietin... tarviiko roadrunnerista tehdä vielä alivakaampi  ???
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba