Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1249237 times)

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Innova
« Reply #2040 on: 08.07.15 - klo:12:26 »
Twitterissä oli uutinen että FD3:n First Runit ilmestyisivät kuun lopussa. :)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #2041 on: 08.07.15 - klo:12:30 »
Joko on colttia viskottu? Millanen tuntuma? Miten lentää?

Tosi helppo heittää. Avoin sisärimmi mikä on ainakin tällaiselle pienikätiselle hyvä, ei mitään ongelmaa saada irtoamaan puhtaasti. Itellä on DX-muovinen ja liuku on kyllä kohdallaan siinä. XT-version pitäis kai olla aavistuksen vakaampi, en oo sitä heittänyt.

En oo juuri putteja tällä tehnyt, mutta pitäis olla kokeilemisen arvoinen pitkissä sellaisissa.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Innova
« Reply #2042 on: 09.07.15 - klo:17:12 »
Nonii... C-FD3 EO2015 fundraiser saatavana InnovaStoressa.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #2043 on: 10.07.15 - klo:23:04 »
Vissiin vääräässä ketjussa tää FD3-juttu?
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Innova
« Reply #2044 on: 10.07.15 - klo:23:09 »
Vissiin vääräässä ketjussa tää FD3-juttu?

No joo... Myyntipaikka sekoitti kuviot... oikea paikka vois kyl olla toi DM ketju.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Chukie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
Vs: Innova
« Reply #2045 on: 11.07.15 - klo:13:52 »
Joko on colttia viskottu? Millanen tuntuma? Miten lentää?
DX Colt ollut testissä jonkin aikaa. Menee pitkälti "tweener/wedge"-kategoriaan, eli putterin ja midarin välimaastoon... melkein jopa lähempänä midaria väittäisin, ainakin heittojen mittojen perusteella. Matalan profiilin ja ohuen rimin ansiosta sopii ainakin meikäläisen käteen draivatessa kuin valettu. Alivakaan puoleisen draivi-/lähestymisputterin paikan tämä valtasi bägistä lähes välittömästi.

Uunituoreena yllättävän ylivakaa kapistus, kestää tuulta ja ei meinaa saada flippaamaan hyssestä suoraksi. Lentoarvot eivät tuntuneet aluksi täsmäävän lainkaan. Muutaman päivän käytön jälkeen turnikin tuli eli esiin kiekon kuluessa. Pitkissä heitoissa kääntää yli ennakoitavasti ja hillitysti, mutta pidempiä hyssejä ei heitä enää kovin mielellään. Annukan pitää, jos sellaista hakee, ja feidaa aavistuksen lopussa. Liidon ansiosta saa riipaistua aika pitkiä siivuja.

Putit ei oikein maistuneet tällä, omaan makuun turhan nopea ja siten myös feidaa turhan herkästi, lisäksi ei vaan sovi mun käteen putatessa... Tuntuu vaan väärältä, draiveissa käytän vähän eri otetta ja silloin istuu hyvin. Kauhean kovaa ei mielellään heitä puuta päin (yleensähän se onkin tavoite...) kiekko ei meinaan palaudu alkuperäiseen muotoon, vaan rimin lähelle jää herkästi lommo. Pari kunnon osumaa ottanut. Kuitenkin tähän mennessä olen saanut taivuteltua kiekon lähes alkuperäiseen muotoon, eikä pannu ole muuttunut yhtäkkiä rollerikiekoksi, vaan säilynyt siinä hiukan kuluneessa kunnossa.

Aika näyttää millainen tuosta tulee reilumman käytön ja kulutuksen seurauksena. Nykyisellään Colt kamppailee lentoajasta alivakaahkon Rocin kanssa. Vaatii vielä lähemmän tuttavuuden hieromista, jotta suht uuteen tuttavuuteen oppii luottamaan.

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Innova
« Reply #2046 on: 18.07.15 - klo:12:50 »
Numeroiden valossa Teebird on vakaampi kuin Discmanian FD. Onko kokemuksia olisiko 165-169g tiipari millainen vs. C-Line FD 171-175g? Hakusessa hieman kääntyvämpi kuin täysipainoinen C-FD.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Innova
« Reply #2047 on: 18.07.15 - klo:13:34 »
Numeroiden valossa Teebird on vakaampi kuin Discmanian FD. Onko kokemuksia olisiko 165-169g tiipari millainen vs. C-Line FD 171-175g? Hakusessa hieman kääntyvämpi kuin täysipainoinen C-FD.
Ei käännä kyllä yhtään. Enemmän kääntyvämpi FD olisi G- tai S-line FD. Mulla toimii DX Tiippari reilusti hakattuna.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
  • Opiskelija TTY:llä
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
  • Seura: TFS - Tampereen Frisbeeseura
Vs: Innova
« Reply #2048 on: 18.07.15 - klo:13:36 »
Numeroiden valossa Teebird on vakaampi kuin Discmanian FD. Onko kokemuksia olisiko 165-169g tiipari millainen vs. C-Line FD 171-175g? Hakusessa hieman kääntyvämpi kuin täysipainoinen C-FD.
168g domekas tiippari on vakaampi kuin (ei flätti eikä erityisen domekas) 175g c-fd. Maul, Manala tai (hakattu) s-fd ois alivakaampia
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Innova
« Reply #2049 on: 18.07.15 - klo:15:18 »
Numeroiden valossa Teebird on vakaampi kuin Discmanian FD. Onko kokemuksia olisiko 165-169g tiipari millainen vs. C-Line FD 171-175g? Hakusessa hieman kääntyvämpi kuin täysipainoinen C-FD.
Ei käännä kyllä yhtään. Enemmän kääntyvämpi FD olisi G- tai S-line FD. Mulla toimii DX Tiippari reilusti hakattuna.
Teebird Championia saa vissiin 155-165g luokassakin. Pakko sen on kääntää kuin muidenkin kiekkojen jos siihen saa lähtönopeutta? Mä haen tässävälissä nimenomaan kevyemmin heitettävää, en vain alivakaata.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
  • Opiskelija TTY:llä
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
  • Seura: TFS - Tampereen Frisbeeseura
Vs: Innova
« Reply #2050 on: 18.07.15 - klo:18:43 »

Teebird Championia saa vissiin 155-165g luokassakin. Pakko sen on kääntää kuin muidenkin kiekkojen jos siihen saa lähtönopeutta? Mä haen tässävälissä nimenomaan kevyemmin heitettävää, en vain alivakaata.

Siis kyllähän se 168 kääntää, mutta omilla tehoilla (100m fore) huomattavasti vähemmän ku 175 c-fd. Kevyemmin heitettäväksi suosittelisin Teebird-L eli TL vaikka ~160g champion tai kulutettu gstar. Ja kulutettu s-fd on myös ihan hunajaa, forella paikaltaan kevyellä vedolla 70-80m, vaikka 175g
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633

Offline Jei

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni Jantunen
  • Seura: RFG
Vs: Innova
« Reply #2051 on: 19.07.15 - klo:16:43 »
Onko kukaan vielä Colttia testaillut? Tuntu hyvältä käteen, matala midarimainen, lähäreihin varmaan hyvä, mutta mites puttaaminen?

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Innova
« Reply #2052 on: 19.07.15 - klo:17:14 »

Onko kukaan vielä Colttia testaillut? Tuntu hyvältä käteen, matala midarimainen, lähäreihin varmaan hyvä, mutta mites puttaaminen?
Miksi noin nopealla kiekolla pitäisi putata? Mikä vika Classic Aviarissa on?
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Innova
« Reply #2053 on: 19.07.15 - klo:17:27 »
Onko kukaan vielä Colttia testaillut? Tuntu hyvältä käteen, matala midarimainen, lähäreihin varmaan hyvä, mutta mites puttaaminen?

Minä ja XT versio tuli käyttöön. Käytän lähäreissä sinne 50-60m asti ja ihan putti käytössä. Olin jo tovin odeotellut putteria Innovalta joka vastaisi tuntumalta Spikea joka on toiminut itsellä puteissa, mutta liian alivakaa heittelyyn. Colt oli juuri se jota olin odotellut joten luonnollinen vaihto itselle.
VDGC ry

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Innova
« Reply #2054 on: 20.07.15 - klo:10:29 »
Onko kukaan vielä Colttia testaillut? Tuntu hyvältä käteen, matala midarimainen, lähäreihin varmaan hyvä, mutta mites puttaaminen?

Minä ja XT versio tuli käyttöön. Käytän lähäreissä sinne 50-60m asti ja ihan putti käytössä. Olin jo tovin odeotellut putteria Innovalta joka vastaisi tuntumalta Spikea joka on toiminut itsellä puteissa, mutta liian alivakaa heittelyyn. Colt oli juuri se jota olin odotellut joten luonnollinen vaihto itselle.

Mulla on ollut aika pitkään Spike käytössä hysseflippeihin ja sellaisiin, jotka eivät saa missään nimessä mennä vasemmalle. Nyt vaan tuntuu, että alkaa olemaan liiankin alivakaa. Onko tuo Colt nyt sellainen, jonka pystyy hysseflippaamaan takuuvarmasti, eikä feidaile paljoa?