Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1249308 times)

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Innova
« Reply #2535 on: 25.03.16 - klo:21:50 »
Saakohan noita proto XT coltteja viel jostain ostettua? Itellä on ollu kaks viimekesästä lähäri- ja puttikäytössä ja oon tykänny kovasti mut alkaa molemmat olla kulunu vähän alivakaiks nii tekis mieli jemmaa jokunen lisää. En oo heittäny production run XT coltteja mut lueskelin et niitten kansi on vähän korkeempi/kuvulla nii mieluiten hankkis näitä hyviks todettuja protoja lisää.

Toisena kyssärinä ois et onkos kukaan tääl päässy kokeileen tota Innovan uutta Studia? Kiinnostais toikin kovasti ku pitäs olla vakaampi versio Coltista. Toivotaa et tulee jonnekkin suomalaisiin kauppoihinkin tässä kevään mittaan.

Innovastorelta, Frisbeepointilta ja Powergripistä kannattanee kysyä noista protoista, itse tuli syksyllä tilattua sekä pointilta että innovastorelta XT Colteja jotka sitten olikin Protoja. Itse taas tykkään enemmän normi-Colteista joten nuo on lähinnä pyörinyt välillä varakiekkoina mukana. Mulla ainakin nimenomaan nuo ei-protot on vähän sisäänpäin kääntyneellä kannella (ainakin parin puuosuman jälkeen), kun taas protoissa on minimaalinen kupu. Rimmihän noissa on hieman erilainen alaosasta, joka häiritsee itseäni hieman (vaikka veikkaan että on enemmän korvien välissä, silmällä kun eroa on hankala huomata). Protot on kai myös hieman vakaanmpia puin normi-Coltit.

Stud pitäisi olla keskiviikkona tilattavissa ainakin gripiltä, taitaa mennä itsellänikin tilaukseen. Ainakin jos tulee XT:nä.


Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Innova
« Reply #2536 on: 29.03.16 - klo:17:10 »

Offline Aatu90

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #2537 on: 29.03.16 - klo:18:13 »
https://www.facebook.com/InnovaStore.net/photos/a.434570153253894.105030.410071659037077/1162838883760347/?type=1&theater

Stud tulossa huomenna myyntiin tosiaan. DX:nä ja Starina näyttäisi tulevan.
Joutuu ehken lähiaikoina tilaamaan  :P

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla


Offline Torss

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
Innova
« Reply #2538 on: 29.03.16 - klo:19:56 »
 Moro! Oon nyt pari vuotta puttaillu dx-Aviareilla. Viime aikoina lainassa olevan Tuonelan Joutsenen "tahmea" muovi on alkanut miellyttämään niin pakkaskelillä kuin sisällä lämpimässäkin. Joku Joutsenen profiilissa kuitenkin tökkii vastaan. Eli: onko Innovalla yhtään tuollaista "tahmeaa" muovia, jossa Aviaria saisi? Onko xt lähelläkään? Asun sen verran kaukana kiekkokaupoista, että hiplaamaan ei oikein pääse, enkä viitsisi turhaan tilata...

edit: Joutsen siis bt-soft-muovilla...
« Last Edit: 29.03.16 - klo:20:01 by Torss »

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Innova
« Reply #2539 on: 29.03.16 - klo:20:37 »
Moro! Oon nyt pari vuotta puttaillu dx-Aviareilla. Viime aikoina lainassa olevan Tuonelan Joutsenen "tahmea" muovi on alkanut miellyttämään niin pakkaskelillä kuin sisällä lämpimässäkin. Joku Joutsenen profiilissa kuitenkin tökkii vastaan. Eli: onko Innovalla yhtään tuollaista "tahmeaa" muovia, jossa Aviaria saisi? Onko xt lähelläkään? Asun sen verran kaukana kiekkokaupoista, että hiplaamaan ei oikein pääse, enkä viitsisi turhaan tilata...

edit: Joutsen siis bt-soft-muovilla...

http://www.innovastore.fi/product/270/r-pro-aviar

Pro muovi ylipäätänsä on varmaan lähinnä.

Offline Jazzi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse K.
  • Seura: Salon Frisbeegolf
Vs: Innova
« Reply #2540 on: 29.03.16 - klo:20:40 »
Moro! Oon nyt pari vuotta puttaillu dx-Aviareilla. Viime aikoina lainassa olevan Tuonelan Joutsenen "tahmea" muovi on alkanut miellyttämään niin pakkaskelillä kuin sisällä lämpimässäkin. Joku Joutsenen profiilissa kuitenkin tökkii vastaan. Eli: onko Innovalla yhtään tuollaista "tahmeaa" muovia, jossa Aviaria saisi? Onko xt lähelläkään? Asun sen verran kaukana kiekkokaupoista, että hiplaamaan ei oikein pääse, enkä viitsisi turhaan tilata...

edit: Joutsen siis bt-soft-muovilla...

Itse olen myös softi puttereiden ystävä. Käytin ennen omega SS mut se alko jotenki tökkimään ja helteillä meni aivan liian löysäks. Nyt käytössä Jk Aviar-x. Ja on hyvä! tahmeaa muovia muttei niin löysä kuin omegat.Tosin liidossa joutu tinkimään...
 Hieman havaittavissa eroja tosin painoerissä (tavallista innovalta) kun itellä on aika löysää mallia, mutta serkkupoika tilas saman ja oli lähempä dx kovuusluokkaa kuin softia :D

Kannattaa kokeilla jollei vielä ole tuttu lötä ;)

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Innova
« Reply #2541 on: 29.03.16 - klo:22:45 »
R-Pro tai XT -muovia kannattaa kokeilla, molempia tosin löytyy muutamaan lähtöön...

Offline jeere

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Innova
« Reply #2542 on: 29.03.16 - klo:23:56 »
Moro! Oon nyt pari vuotta puttaillu dx-Aviareilla. Viime aikoina lainassa olevan Tuonelan Joutsenen "tahmea" muovi on alkanut miellyttämään niin pakkaskelillä kuin sisällä lämpimässäkin. Joku Joutsenen profiilissa kuitenkin tökkii vastaan. Eli: onko Innovalla yhtään tuollaista "tahmeaa" muovia, jossa Aviaria saisi? Onko xt lähelläkään? Asun sen verran kaukana kiekkokaupoista, että hiplaamaan ei oikein pääse, enkä viitsisi turhaan tilata...

edit: Joutsen siis bt-soft-muovilla...

Yeti Pro Aviar on ainaki melko tahmee, xt vielä pykälää enemmän

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Innova
« Reply #2543 on: 30.03.16 - klo:08:29 »
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline arkadin

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #2544 on: 30.03.16 - klo:15:30 »
Onkos kellään kokemusta Skillshot-korin korjaamisesta? Pari vuotta vanhassa korissa alkaa repsottaa nuo korin "alapannan" reunat jotka estävät kiekon pyörähtämisen korin pohjalta ulos. Suorastaan surkeaa laatua on ompelujälki tuosta kohtaa. Kahdeksasta kohdasta ehkä yksi on enää ehjä.

Offline janne

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 128
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Tapaninen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Innova
« Reply #2545 on: 30.03.16 - klo:15:50 »
Todellakin on, mulla repsotti jo kahden viikon jälkeen niin pahasti että neula ja lankaa käteen vaan ja pari tuntia ompelua  ;D onko sulla se musta ohut kapea "peitekangas" siinä pohjakankaan ja vaakatasossa olevan kankaan välillä irronnut/irtoamassa? Sen läpi ompelin vaan reilusti pistoja ja varmistin että ne kankaat on varmasti siellä peitekankaan alla hyvin. Nyt kestää  :) sama homma oli sen korin katolla olevan kankaan kanssa. Luvattoman huonolaatuista ompelua on niissä kyllä alunperin.

Offline arkadin

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #2546 on: 30.03.16 - klo:20:43 »
Joo nimenomaan siitä. Kiva kuulla että on kestänyt, meinasi nimittäin hivenen vituttaa kun kori on ollut todella vähällä käytöllä ja enimmäkseen kaapissa omassa pussissaan. Millaista lankaa käytit Janne?

Offline janne

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 128
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Tapaninen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Innova
« Reply #2547 on: 31.03.16 - klo:12:52 »
Tuosta paikallisesta kangas/ompeluliikkeestä ostin joskus vahvaa nylon-lankaa kestävämpiin ompeluihin, käytin sitä tähän korin ompeluun myös.

Nylon-langasta etin netistä: "Nylonlanka joustaa enemmän kuin tavallinen polyesterlanka, joten se sopii erittäin hyvin joustavien kuori- ja varustekankaiden ompeluun. Kestävyytensä ansiosta lanka on erinomainen myös järeiden kankaiden kuten Corduran ja Keprotecin ompeluun."

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Innova
« Reply #2548 on: 01.04.16 - klo:07:06 »
Pro Ternin moldi (oikealla) on aikasta vakaampi kuin Star Ternin (vasemmalla). Näin myös empiiristen  kenttätestien perusteella.

Onhan tuo toki korjattu kiekon lentoarvoihinkin - tosin vain yhden yksikön verran. Itse olisin voinu muuttaa lukemaa useammankin yksikön verran.
Toisaalta uusi täysipainoinen Pro Tern versus muutama reilusti hakattu alipainoinen Star Tern on vähän epäsuhtainen vertailu.



Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #2549 on: 01.04.16 - klo:10:13 »
Pro Ternin moldi (oikealla) on aikasta vakaampi kuin Star Ternin (vasemmalla). Näin myös empiiristen  kenttätestien perusteella.

Onhan tuo toki korjattu kiekon lentoarvoihinkin - tosin vain yhden yksikön verran. Itse olisin voinu muuttaa lukemaa useammankin yksikön verran.
Toisaalta uusi täysipainoinen Pro Tern versus muutama reilusti hakattu alipainoinen Star Tern on vähän epäsuhtainen vertailu.



Uusissa Star Terneissä lentonumerot ovat myöskin 12 6 -3 2. Kivoja kyllä tommoset yllärit, tässähän on kyseessä yksinkertaisesti laadun epätasaisuus eikä tietoinen siiven korotus.
« Last Edit: 01.04.16 - klo:10:15 by RistoS »