Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1248737 times)

Offline Molokki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 357
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #2670 on: 01.09.16 - klo:11:14 »
En muista onko täällä ollut aiemmin juttua Innovan uudesta vakaasta midarista? Kiekko on nimeltään Commander, halkaisijaltaan 21,7 cm (eli maksimipaino on 180 grammaa). Numeroiden perusteella (6|3|0|4) siis lentoradaltaan suunnilleen kuin pidempi Gator. Itselle kyllä kelpaisi testiin, Suomeen kun vielä saisi...

http://proshop.innovadiscs.com/star-commander.html



P | GT | MK | R | FD | TB | DS | FB | FL | VL

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Innova
« Reply #2671 on: 01.09.16 - klo:14:13 »
Olen parilla kierroksella nyt korvannut Nybo Teebirdillä AJ'n vastaavan sarja-Teebirdin. Vaikka Nybo ei olekkaan AJ'n kaltainen "jyrä", mutta huomattavasti luotettavampi. Nybo ja Brinster yhdessä niin huhhuh...
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Innova
« Reply #2672 on: 01.09.16 - klo:14:14 »
En muista onko täällä ollut aiemmin juttua Innovan uudesta vakaasta midarista? Kiekko on nimeltään Commander, halkaisijaltaan 21,7 cm (eli maksimipaino on 180 grammaa). Numeroiden perusteella (6|3|0|4) siis lentoradaltaan suunnilleen kuin pidempi Gator. Itselle kyllä kelpaisi testiin, Suomeen kun vielä saisi...

http://proshop.innovadiscs.com/star-commander.html



On muuten sivuprofiililtaan todella samannäköinen Sentinelin kanssa. Kupu näyttää kans samalta, ja vielä pitäisi olla matalarimminen niin kummasti tulee Sentinel mieleen. Siiven alaosa näyttää kyllä hieman eriltä.
« Last Edit: 01.09.16 - klo:14:16 by Enrico »

Offline Lypsyjakkara

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #2673 on: 02.09.16 - klo:09:07 »
Olen parilla kierroksella nyt korvannut Nybo Teebirdillä AJ'n vastaavan sarja-Teebirdin. Vaikka Nybo ei olekkaan AJ'n kaltainen "jyrä", mutta huomattavasti luotettavampi. Nybo ja Brinster yhdessä niin huhhuh...
Kuulostaa mun korvaan pieneltä ristiriidalta tuo sun teksti.

Jyrä = tosi ylivakaa. Ylivakaat kiekot tekee aina sen lähes saman lentoradan, oli tuuli minkälainen vain.

Jos tuo Nybo ei ole niin vakaa kuin AJ, niin se voi kipata vastatuulella helpommin -> Se ei ole niin luotettava.

Vai mitä oikein haet tolla?

D1 D2 D3 X1 | H1 H2 | F1 F2 F3 | M1 M2 M4 | Pa1 Pa3

Offline zelro

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #2674 on: 04.09.16 - klo:20:23 »
Onko Innovan Atlasta tehty miten kevyenä? Katsoin nettikaupat läpi ja kevyimmät Atlakset olivat 165g-169g. Tyttöystävälle pitäisi löytää vakaa kiekko ja keveydeltään mielellään lähempänä 150g kuin 170g. Onko tuo 165g kevyin tehty Atlas?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #2675 on: 04.09.16 - klo:21:10 »
^ Innovastoressakaan ei ole Atlasta saatavilla 150-luokassa, joten oletettavasti niitä ei noin kevyenä tehdä. Jos haluaa suht vakaan midarin tuossa painoluokassa niin kannattaa harkita Dynamic Discsin Truthia, Lucid Air -muovilla löytyy.

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Innova
« Reply #2676 on: 04.09.16 - klo:21:58 »
Mulla oli Japan Open 155 Xt Atlas joskus, loisti kansi paikoitellen läpi rimmistä kun oli niin vähän muovia rimmissä.

Offline jyjusy

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 160
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Innova
« Reply #2677 on: 04.09.16 - klo:22:27 »
Onko Innovan Atlasta tehty miten kevyenä? Katsoin nettikaupat läpi ja kevyimmät Atlakset olivat 165g-169g. Tyttöystävälle pitäisi löytää vakaa kiekko ja keveydeltään mielellään lähempänä 150g kuin 170g. Onko tuo 165g kevyin tehty Atlas?

Tarkenna vähän; onko hakusessa "vakaa" vai "ylivakaa" kiekko? Noi termit on mitä on, mutta haetaanko kiekkoa, jossa täyspainoisen Atlaksen vakaus? Onko pakko Innovan kiekko?

Mulla oli joskus Z-Hornet vähän yli 150 grammasena. Oli aikamoinen feidi rennolla puhtaalla heitolla. Innovalta ainakin Roc, Spider ja Shark löytyy 150 grammasina, tosin vain DX:nä. En tiedä, miten vakaita ovat verrattuna täysipainoisiin.

Nuo yllä mainitut siis kiekkoja, joita luulisi löytyvän ihan helposti.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Innova
« Reply #2678 on: 05.09.16 - klo:10:02 »
Atlaksesta en valitettavasti osaa sanoa, mutta aihetta sivuten itsellä ensimmäinen distance oli 150g Star Valkyrie (Christian Sandström), jolla opettelin heittämään midarien ja D-Jackalin jälkeen.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline SnG

  • Juniori
  • **
  • Posts: 74
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #2679 on: 09.09.16 - klo:07:04 »
Oottako testannu kukkaan tuota Pro Thunderbirdiä? Millanen vakaudeltaan vrt. CH?

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Innova
« Reply #2680 on: 09.09.16 - klo:08:13 »
Oottako testannu kukkaan tuota Pro Thunderbirdiä? Millanen vakaudeltaan vrt. CH?

Vielä en oo tota saanut näppeihin, mutta sen verran voin sanoa GStaria, DX:ää ja Championia heittäneenä että ei tunnu Thunderbirdeissä kauheita vakauseroja muovien väleillä olevan. Ainakaan itse en ole huomannut, toki eroja tulee sitten siitä että toiset muovit kuluu nopeammin kuin toiset. Champion itsellä pitänyt hyvin vakauden, kun GStar muuttui selvästi suoremmaksi. DX vielä niin uusi etten tiedä.

Offline SnG

  • Juniori
  • **
  • Posts: 74
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #2681 on: 09.09.16 - klo:10:05 »
Oottako testannu kukkaan tuota Pro Thunderbirdiä? Millanen vakaudeltaan vrt. CH?

Vielä en oo tota saanut näppeihin, mutta sen verran voin sanoa GStaria, DX:ää ja Championia heittäneenä että ei tunnu Thunderbirdeissä kauheita vakauseroja muovien väleillä olevan. Ainakaan itse en ole huomannut, toki eroja tulee sitten siitä että toiset muovit kuluu nopeammin kuin toiset. Champion itsellä pitänyt hyvin vakauden, kun GStar muuttui selvästi suoremmaksi. DX vielä niin uusi etten tiedä.
Joo samaa oon itekki huomannu. Mulla oli Star Thunderbird, joka oli vakaampi ku CH

Offline Topii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 203
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #2682 on: 09.09.16 - klo:12:03 »
Oottako testannu kukkaan tuota Pro Thunderbirdiä? Millanen vakaudeltaan vrt. CH?
Mulla 2 tämmöstä. Pirun alivakaita verrattuna Championeihin. Ei kestä vastatuulta ollenkaan. Muovi kumminkin pirun hyvää ja ajaa alivakaan thunderin paikkaa hyvin.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla


Offline SnG

  • Juniori
  • **
  • Posts: 74
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #2683 on: 09.09.16 - klo:13:17 »
Oottako testannu kukkaan tuota Pro Thunderbirdiä? Millanen vakaudeltaan vrt. CH?
Mulla 2 tämmöstä. Pirun alivakaita verrattuna Championeihin. Ei kestä vastatuulta ollenkaan. Muovi kumminkin pirun hyvää ja ajaa alivakaan thunderin paikkaa hyvin.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Alivakaampaa haenkin. Lähinnä olemaan niinku pitempi tiippari. Täytyypä hakea testiin

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Innova
« Reply #2684 on: 09.09.16 - klo:13:19 »
Oottako testannu kukkaan tuota Pro Thunderbirdiä? Millanen vakaudeltaan vrt. CH?
Mulla 2 tämmöstä. Pirun alivakaita verrattuna Championeihin. Ei kestä vastatuulta ollenkaan. Muovi kumminkin pirun hyvää ja ajaa alivakaan thunderin paikkaa hyvin.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Alivakaampaa haenkin. Lähinnä olemaan niinku pitempi tiippari. Täytyypä hakea testiin

GStar pikkasen kuluneena vois myös olla kokelun arvoinen, riippuen tietty tykkääkö muovista. Oma 166g jonkin verran kulunut on kohtalaisen suora, mutta kuitenkin erittäin luotettava.