Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1248534 times)

Offline nilkkiz

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
  • griplock höllii joka kerta
    • View Profile
  • Oikea nimi: nikke
Vs: Innova
« Reply #1335 on: 04.10.14 - klo:08:31 »
Mitä eroa teebirdillä ja uudella teebird3 on eroa?

Offline abber

  • Juniori
  • **
  • Posts: 75
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1336 on: 04.10.14 - klo:09:05 »
Mitä eroa teebirdillä ja uudella teebird3 on eroa?
Teebird3 on nopeampi ja vakaampi

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #1337 on: 04.10.14 - klo:10:30 »
Oikeastaan sama juttu kuin midari-kolmosissa, eli flätimpi kansi. Tämän johdosta lennoltaan nopeampi ja vähemmän liukua.

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1338 on: 04.10.14 - klo:11:16 »
Oikeastaan sama juttu kuin midari-kolmosissa, eli flätimpi kansi. Tämän johdosta lennoltaan nopeampi ja vähemmän liukua.
Mitä toi käytännössä tarkoittaa? Pitää heittää lujempaa jotta lentää samaan kuin paremmin liukuva? Eli enemmän kontrollia.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #1339 on: 05.10.14 - klo:19:17 »
Jotenkin hämmentävää lukea näitä juttuja McPro-muovin halkeamisista, nyt kuullut kahdesta McPro Roc3:sta ja kahdesta McPro Aviarista. Jotain huonoa erääkö liikkeellä?

Mitä toi käytännössä tarkoittaa? Pitää heittää lujempaa jotta lentää samaan kuin paremmin liukuva? Eli enemmän kontrollia.

Juu, pitäis olla vakaampi samoilla tehoilla kuin "normaali" Teebird.

Offline Timesby

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1340 on: 05.10.14 - klo:21:04 »
Te ketkä olette heittäneet Teebird3:sta ja Thunderbirdiä, niin mikä on ero? Mulle toi Teebird3 ei ole lainkaan tuttu. Thunderbird mulla on kompassistämpillä. Tätäkin kiekkoa mainostetaan vakaampana ja pidempänä Teebirdinä tai hakattuna Firebirdinä. Mun mielestä se ei kyllä ole hakattu Firebird, vaan hakattukin Firebird on vakaampi (ainakin toi mun 12x). Pituutta mä saan Thunderbirdillä ja Teebirdillä suurin piirtein sen saman.

Offline Aveksi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1341 on: 05.10.14 - klo:21:14 »
Te ketkä olette heittäneet Teebird3:sta ja Thunderbirdiä, niin mikä on ero? Mulle toi Teebird3 ei ole lainkaan tuttu. Thunderbird mulla on kompassistämpillä. Tätäkin kiekkoa mainostetaan vakaampana ja pidempänä Teebirdinä tai hakattuna Firebirdinä. Mun mielestä se ei kyllä ole hakattu Firebird, vaan hakattukin Firebird on vakaampi (ainakin toi mun 12x). Pituutta mä saan Thunderbirdillä ja Teebirdillä suurin piirtein sen saman.

Mulla kans oli kompassistämpillä oleva Thunderbird ja Champion Teebird3 löytyy bägistä. Jotenki en vaan klikannu Thunderbirdin kanssa. Aivan ihmeellisiä griplockeja ja vastatuuleen ihmeellisen herkkä. Itselle Teebird3 hiukan pidempi entä Thunderbird. Syy mielestäni on tuo Thunderbirdin feidi. Vauhti kun loppuu, niin kiekko "kuolee" ja tulee todella nopsaan alas. Tiipparissa paljon enempi eteenpäin puskeva loppufeidi.
P2 | MD3 | FD | Fire | TD | PD | PD2 |

Offline Timesby

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1342 on: 06.10.14 - klo:13:17 »
Mulla kans oli kompassistämpillä oleva Thunderbird ja Champion Teebird3 löytyy bägistä. Jotenki en vaan klikannu Thunderbirdin kanssa. Aivan ihmeellisiä griplockeja ja vastatuuleen ihmeellisen herkkä. Itselle Teebird3 hiukan pidempi entä Thunderbird. Syy mielestäni on tuo Thunderbirdin feidi. Vauhti kun loppuu, niin kiekko "kuolee" ja tulee todella nopsaan alas. Tiipparissa paljon enempi eteenpäin puskeva loppufeidi.

Profiililtaan Thunderbird on erittäin lähellä PD:tä, joten loppufeidi ei yllättänyt mua. Eilen kyllä vastatuuleen heitettäessä mun Thunderbird piti kutinsa hyvin ja sain hyvää linjaa. Tuuli oli kohtalaista tai hieman sitä voimakkaampaa.
Puhuit kyllä aika hyvin ton Teebird3:n. Täytyy ottaa varmaan sekin kokeiluun. Tavan Teebirdiä en saa lentämään juuri Roc3 pidemmälle, mutta profiililtaan se sopii paremmin kämmenkiekoksi kuin Roc3, joten täytyy kantaa sitä mukana toistaiseksi.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Innova
« Reply #1343 on: 06.10.14 - klo:16:47 »
Pääsin testaamaan Kaatikselle Thunderbirdiä. Tämä kappale tuntui pieneen vastaiseen niiaavan nätisti oikealle ja palaavan maltillisesti takaisin. (RHBH) Kovalla vedolla lensi noin 100m.  Perässä heitetty Starfire oli selvästi vakaampi.
En oikein keksinut  mihin tarkoitukseen tuota Thunderbirdiä käyttäisin. Uskoisin, että tuo on kuitenkin monelle sopiva lätty.

Suosittelen kokeilemaan ihan itse.
« Last Edit: 07.10.14 - klo:08:59 by Ari »

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Innova
« Reply #1344 on: 06.10.14 - klo:18:48 »
Pääsin testaamaan Kaatikselle Thunderbirdiä. Tämä kappale tuntui pieneen vastaiseen niiaavan nätisti vasemmalle ja palaavan maltillisesti takaisin. Kovalla vedolla lensi noin 100m.  Perässä heitetty Starfire oli selvästi vakaampi.
En oikein keksinut  mihin tarkoitukseen tuota Thunderbirdiä käyttäisin. Uskoisin, että tuo on kuitenkin monelle sopiva lätty.

Suosittelen kokeilemaan ihan itse.
Selvyyden vuoksi: Heititkö LHBH tai RHFH? Ihan tuosta "niiaamisesta" nätisti vasemmalle sain kuvan että olisi kääntynyt hieman yli, mutta palannut takaisin.
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Innova
« Reply #1345 on: 07.10.14 - klo:09:00 »
Erinomainen kysymys. RHBH, korjasinkin sen tuohon viestiin ja oikeallehan se niiasi :)

Offline Molokki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 357
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1346 on: 07.10.14 - klo:12:37 »
InnovaStoressa taas reilusti uutta pannua. Mm. XT Aviar stockina, Glow ch. Archon ja GStar Katana. XT:n normihinnaksi näyttäisi Aviarin perusteella tulevan 12,90.

http://www.innovastore.fi/category/152/uutuudet
P | GT | MK | R | FD | TB | DS | FB | FL | VL

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Innova
« Reply #1347 on: 07.10.14 - klo:17:31 »
Milläs tavalla Gstar Firebird suoriutuu muihin verrattuna? Tarvis hankkia tulilintu upsihommiin ja Gstaria olisi tarjolla samantien. Onko vakaudessa niin suurta eroa että kannattaa metsästää Champion 12x mikälieonkaan?
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Innova
« Reply #1348 on: 07.10.14 - klo:18:41 »
Milläs tavalla Gstar Firebird suoriutuu muihin verrattuna? Tarvis hankkia tulilintu upsihommiin ja Gstaria olisi tarjolla samantien. Onko vakaudessa niin suurta eroa että kannattaa metsästää Champion 12x mikälieonkaan?

Kyseistä kiekkoa en ole heittänyt, mutta ylipäänsä vähän lötkömpää materiaalia olevat kiekot soveltuvat upseihin huonosti. Kova materiaali on toki liukkaampi, mutta se ei jousta otteen alla eikä lörpähdä jos heittokulma on vähän ohi. Itselläni lötköin upsikiekko on jämäkkää painosta star-muovia enkä kovin mielelläni heittäisi siitä pehmeämpää.

Minusta nuo vakauserot noissa 1x,2x, jne. -kiekoissa on aika hifistelyä. Helpommalla pääsee kun ottaa nipun samaa kiekkoa ja valitsee niistä sen kaikkein lättänimmän ja painavimman jos vakaata etsii.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Innova
« Reply #1349 on: 07.10.14 - klo:18:44 »
Milläs tavalla Gstar Firebird suoriutuu muihin verrattuna? Tarvis hankkia tulilintu upsihommiin ja Gstaria olisi tarjolla samantien. Onko vakaudessa niin suurta eroa että kannattaa metsästää Champion 12x mikälieonkaan?

Kyseistä kiekkoa en ole heittänyt, mutta ylipäänsä vähän lötkömpää materiaalia olevat kiekot soveltuvat upseihin huonosti. Kova materiaali on toki liukkaampi, mutta se ei jousta otteen alla eikä lörpähdä jos heittokulma on vähän ohi. Itselläni lötköin upsikiekko on jämäkkää painosta star-muovia enkä kovin mielelläni heittäisi siitä pehmeämpää.

Minusta nuo vakauserot noissa 1x,2x, jne. -kiekoissa on aika hifistelyä. Helpommalla pääsee kun ottaa nipun samaa kiekkoa ja valitsee niistä sen kaikkein lättänimmän ja painavimman jos vakaata etsii.
Asia selvä, täytyykin metsästää sitten flätti Champion Firebird jostain. Jos jollain on ylimääräisenä niin saa huudella yv:llä.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer