Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1248227 times)

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Innova
« Reply #1410 on: 20.10.14 - klo:21:02 »
Gstar dessuissa tuntuisi paino merkkaavan aika paljon. Itse heitän 175g gstar dessua ja kaveri 168g ja niiden välillä on melkoinen ero. Mulla kestää tuulta aika hyvin ja kääntää yli ihan himpun verran  ja kaverilla sitten kääntää reilusti yli eikä sitä voi oikein vastaiseen heittää.

Offline villek

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: DGH
Vs: Innova
« Reply #1411 on: 20.10.14 - klo:21:19 »
Mun täyspainonen g-dessu ei kestä vastatuulta yhtään sen paremmin ku mun 169g pro dessut..

Offline Jasmir

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1412 on: 20.10.14 - klo:23:10 »
Mikä vois olla vikana ku ostin Innovan Blizzard Champion muovilla olevan 135gr Beast kiekon ja rystyltä heitettäessä toimii niin kuin pitääkin mutta kämmenheitossa kääntyy melkein heti pystyyn ja rupeaa rollaamaan. Kaikki muut kiekot ovat toimineet myös kämmeneltä niin kuin pitäisikin että ei pitäisi tekniikankaan olla ihan hakusessa. Vaikuttaako tuo kiekon paino niin että ei tarvitse ihan niin kovaa kiskaista?
E: Siis kämmenheitot kääntää heti oikealle pystyyn. (Olen vasenkätinen)
« Last Edit: 21.10.14 - klo:00:17 by Jasmir »

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Innova
« Reply #1413 on: 21.10.14 - klo:00:22 »
Mikä vois olla vikana ku ostin Innovan Blizzard Champion muovilla olevan 135gr Beast kiekon ja rystyltä heitettäessä toimii niin kuin pitääkin mutta kämmenheitossa kääntyy melkein heti pystyyn ja rupeaa rollaamaan. Kaikki muut kiekot ovat toimineet myös kämmeneltä niin kuin pitäisikin että ei pitäisi tekniikankaan olla ihan hakusessa. Vaikuttaako tuo kiekon paino niin että ei tarvitse ihan niin kovaa kiskaista?
E: Siis kämmenheitot kääntää heti oikealle pystyyn. (Olen vasenkätinen)

Mitä ne muut kiekot ovat, jotka toimivat kämmenellä? Noin kevyt kiekko on aika herkkä tekniikkavirheille.

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Vs: Innova
« Reply #1414 on: 21.10.14 - klo:01:02 »
Mikä vois olla vikana ku ostin Innovan Blizzard Champion muovilla olevan 135gr Beast kiekon ja rystyltä heitettäessä toimii niin kuin pitääkin mutta kämmenheitossa kääntyy melkein heti pystyyn ja rupeaa rollaamaan. Kaikki muut kiekot ovat toimineet myös kämmeneltä niin kuin pitäisikin että ei pitäisi tekniikankaan olla ihan hakusessa. Vaikuttaako tuo kiekon paino niin että ei tarvitse ihan niin kovaa kiskaista?
E: Siis kämmenheitot kääntää heti oikealle pystyyn. (Olen vasenkätinen)

Mitä ne muut kiekot ovat, jotka toimivat kämmenellä? Noin kevyt kiekko on aika herkkä tekniikkavirheille.
Kämmeneltä heitettäessä kiekossa on vähemmän spinniä vrt. rysty. Spinni vakauttaa kiekkoa, joten näin ollen kevyt, alivakaa kiekko lentää rystyltä nätisti, kun taas kämmeneltä kippaa rolleriksi, mikäli ei himmaa hieman tehoja.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline Jasmir

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1415 on: 21.10.14 - klo:07:29 »
Elikkä vähän voimaa pois ni pitäis rupee lentämään? Ja siis muut kiekot ovat: Millenniumin Ms Aurora Ms, Westside Pursi, Millennium JLS ja noi ovat toimineet hyvin mutta se johtuu vissiin sitten siitä että ne oli n.170gr?

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Innova
« Reply #1416 on: 21.10.14 - klo:12:25 »
Pitääpi jatkaa heittelyä, mutta voisin ostaa vielä gstarin. Onkos kellään kokemuksia gstarista?

En oikein pitänyt. Oudon alivakaa oli ja tuuli piti kiekkoa pilkkanaan. En saanut hyvälläkään heitolla samoja metrejä kuin muilla dessuillani. Desroyerithän ovat noin muuten ihan parhautta, mutta tuskin palaan G-dessujen pariin enää.

Kiitti Wraith-kommenteista, joista kysyin aiemmin.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Innova
« Reply #1417 on: 21.10.14 - klo:13:19 »
Tuo mulla myynnissä oleva (sori tää mainostus) Gstar Dessu on vähän alle 170g ja erittäin vakaa. Enhän mä heitä kun sataseen, mutta silti täysiäkin tirvottuna ei käännä milliäkään. Sellasta kääntävää dessua nimenomaan olisin halunnut, mut sittemmin hylkäsin sen shoppailun.  Kyllä se bägi alkaa aikalailla olevan valmis, ne enemmän ässäävät kiekot kuten Tern menee joo pidemmälle mut vaan sillon kun tulee just oikee lentorata, minkä arpominen ainakaan tuloskiesseillä ei kiinnosta.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #1418 on: 21.10.14 - klo:14:00 »
Muutama osuma niin johan alkaa gstarit kääntään vaikka olis kuinka jyrä uutena.

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Innova
« Reply #1419 on: 21.10.14 - klo:14:30 »
G-Dessut on mun suosikkidistanceja. Ekan(?) erän sinertävän turkoosi on Dessuksi todella alivakaa, mulle hyvä distance-kiekko tasaiselle ja tyynelle, omalle kädelleni. Vastatuulta ei kestä eikä isoja alamäkiä. Sitten löytyy huomattavan paljon vakaampi (oranssi) yksilö, jota kestää heittää alamäkeenkin eikä kippaa. Tällä on tulltu heitettyä kaikki kauden muistettavimmat distance-heitot eikä plätty ole tuosta yhtään alivakautunut vaikka osumaa on saanut. Kolmas G-Dessu on jotain noiden välistä. Olen sellainen satasen heittäjä ja nämä ovat oikein passeleita kiekkoja minulle. Kovempikätiset ei ehkä arvosta.

Arveluttavilta tahoilta kuullut villit huhut, discopallojen alta, neonvalojen loisteesta,  kertovat, että ensimmäiset G-Dessut, erityisesti siniset, olisivat olleet paljon alivakaampia kuin uudemmat. Tiedä sitten näistä huhuista mutta omat havainnot (ainakin vähän) tukevat tätä - mitä kavereidenkin kiekkoja ja heittoja olen katsehdellut.

Offline mantee

  • Juniori
  • **
  • Posts: 67
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eetu-Ville Mantere
  • Seura: KFG / Kkp Bats
Vs: Innova
« Reply #1420 on: 21.10.14 - klo:15:02 »
Ovatko muut huomanneet Gstarissa että tietyn väriset yksilöt ovat tietynlaisia.

Esimerkkinä tuo yllä oleva Dessu -keskustelu.

Sen lisäksi huomasin omista Gstar Teebirdeistä että 175 g Tummansininen ei kääntänyt kyllä yhtään. Oli suorin kiekko, mitä olen koskaan heittänyt. Yritin korvata uudella 175g Gstar Teebirdillä, mutta on aivan törkeen alivakaa (violetti).
Sparta | Jokeri | Stari | MIDARi | Laseri | Titan | Respecti | Fasti | Slaidi | Razeri |  PDGA #79871

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Innova
« Reply #1421 on: 21.10.14 - klo:15:18 »
Ovatko muut huomanneet Gstarissa että tietyn väriset yksilöt ovat tietynlaisia.

Onhan niissä PLH-eroja väristä huolimatta.
Tsekkaappas siiven korkoero, saattaa vakausero selkiytyä jo siitä.

Offline hhel

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 155
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1422 on: 22.10.14 - klo:18:08 »
Tervehdys,

Heinäkuussa pelailu vasta aloiteltu ja nyt tuli tuli tilattua n.160g Ch Tern lisäpituuden toivossa, mutta nyt alkoi mietityttään onko tuosta mitään iloa vielä. KCP Aviar lentää n. 40m, star rancho Roc n. 50m, Ch TL ja Leopard 169g n. 70-80m ja 175g Ch Valkyrie samoille metreille. Tekniikkaa yritetään kovasti hioa, mutta olisi mukava saada välillä vähän distanssiakin avauksiin, kun ei noilla avauksilla monellakaan väylällä ihan kupin lähistölle pääse.

Tiedän, malttia malttia ja harjoittelua.  :D

Eli onko vielä liian jyrä vai kannattaako ottaa mukaan jo radalle?
No niin, nyt on Tern saatu ja muutamalla vedolla fudiskentällä päästy testaamaan. Hyvältähän tuo tuntuu ja vedot päätyivät tuonne 90-95m tienoille. Tilaahan tuo hieman vaatii väylällä, mutta mainio lisä omaan bägiin ainakin kehityksen tässä vaiheessa.

Offline aaronp

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 40
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aaron P
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Innova
« Reply #1423 on: 22.10.14 - klo:20:55 »
Hurja on kehitys, jossei lähde hirveessä anhyzerissä kädestä ja täten niele lisämetrejä laskeutuen minne sattuu. 

Offline bene

  • Juniori
  • **
  • Posts: 67
    • View Profile
  • Oikea nimi: Benjamin Kari
Vs: Innova
« Reply #1424 on: 22.10.14 - klo:21:19 »
Hurja on kehitys, jossei lähde hirveessä anhyzerissä kädestä ja täten niele lisämetrejä laskeutuen minne sattuu. 
Ei se anhyzer tarkoita huonoa tarkkuutta... Flex-heitto lentää itellä pisimmälle ja on suht tarkka, vaatii vaan tilaa.