Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1249397 times)

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Innova
« Reply #1500 on: 02.12.14 - klo:18:29 »
Joo niin minäkin olettaisin, siksi ei viitsi tilata näkemättä. Toivoisin vaan että jos olisikin hyvällä tavalla laadussa heittoa. ;)

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1501 on: 04.12.14 - klo:15:03 »
Mulla on yksi 155g Japan Open XT Atlas jota heittelin viime viikonloppuna ensimmäistä kertaa radalla. Ei vääntyillyt mitenkään vaikka puihin kolisikin, muutama naarmu jostain rimmiin toki. Vaikka on noin kevyt niin ei kyllä kertaakaan kipannut mihinkään vahingossa, eikä kyllä paljoa feidannutkaan. Yksi noin 60 metrinen avaus keskelle koria mutta kimposi ulos ja jäi holaripotti lunastamatta.

Muovi ei ole kyllä ihan niin pitävän tuntuista kuin uudempi XT Roc jota pääsin hipelöimään viikonloppuna. Liekö muuttunut vähän vai kuvittelinko vain.

Onko kukaan nähnyt XT Makoa livenä, onko kupua niinkuin normi-Makoissa vai onko flätti niinkuin Mako3:t? Himottaisi muovin puolesta hankkia jos ei kovin kuvukas. Tai sitten voisi hankkia painavamman XT Atlaksen testiin.

Onkohan muuten missään ollut huhuja siitä milloin tuo XT-muovi tulee normituotantoon?

edit: Oho, XT Atlastahan saa jo muualtakin kuin Innovastoresta.

Mulla on yksi 155g Japan Open XT Atlas jota heittelin viime viikonloppuna ensimmäistä kertaa radalla. Ei vääntyillyt mitenkään vaikka puihin kolisikin, muutama naarmu jostain rimmiin toki. Vaikka on noin kevyt niin ei kyllä kertaakaan kipannut mihinkään vahingossa, eikä kyllä paljoa feidannutkaan. Yksi noin 60 metrinen avaus keskelle koria mutta kimposi ulos ja jäi holaripotti lunastamatta.

Muovi ei ole kyllä ihan niin pitävän tuntuista kuin uudempi XT Roc jota pääsin hipelöimään viikonloppuna. Liekö muuttunut vähän vai kuvittelinko vain.

Onko kukaan nähnyt XT Makoa livenä, onko kupua niinkuin normi-Makoissa vai onko flätti niinkuin Mako3:t? Himottaisi muovin puolesta hankkia jos ei kovin kuvukas. Tai sitten voisi hankkia painavamman XT Atlaksen testiin.

Onkohan muuten missään ollut huhuja siitä milloin tuo XT-muovi tulee normituotantoon?

edit: Oho, XT Atlastahan saa jo muualtakin kuin Innovastoresta.

XT muoveissa on eroja tahmaisuudessa ja jäykkyydessä Atlaksessa. Kun ostin omani, otin limen keskustan tahmaisen pehmeämmän ja jätin valkean kovemman liukkaamman hyllyyn. Samaten XT Novani on pehmeä tahmainen ja olen kokeillut vain kovempia ja liukkaampia yksilöitä. Olen kysynyt vastaantulleilta toisilta XT Novan omistajilta, mitä mieltä ovat kiekostani ja kaikki ovat huomanneet selvän eron oman ja kiekkoni välllä. Ero on selvä ja merkittävä. Putissa kiekkoni ei lipeä niin helposti. Garffi heittää Novalla 100 m ilman yli kääntämistä. En teidä, onko irtoaminen puhdas minulla, mutten näe väpätystä heitossani ja kiekkoni kääntää pari astetta tai 3 maksimeillani, jotka lienevät iirc 87-90 m paikkeilla.

XT Makoa en ole edes nähnyt.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Innova
« Reply #1502 on: 04.12.14 - klo:22:33 »
Garffilla on enempi spinniä ku sulla, siksi pannu ei käännä sillä yli edes 100m matkalla. Parviainen nakkaa 100m hakatulla Omegallaki ja pannu menee tarvittaessa luotisuoraan.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Innova
« Reply #1503 on: 04.12.14 - klo:23:55 »
Garffilla on enempi spinniä ku sulla, siksi pannu ei käännä sillä yli edes 100m matkalla. Parviainen nakkaa 100m hakatulla Omegallaki ja pannu menee tarvittaessa luotisuoraan.

Menee vaikka hyssellä jos siltä tuntuu.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #1504 on: 04.12.14 - klo:23:58 »
Novahan on ihan sairaan hyvä pannu heittämiseen, itelle vaan tuppas jäämään välillä käteen sen rimmin tahmeuden takia. Sillä irtos kyllä metriä niin pirusti.

EDIT: Ja puhuin Pro novasta. XT Novaa en oo pidelly, Aviaria kyllä, mutten ole heittänyt sitäkään.
« Last Edit: 05.12.14 - klo:00:00 by GARFFi »

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1505 on: 05.12.14 - klo:17:03 »
Minulle jäi käsitys, että ekat Novat myytiin nimellä Pro, vaikka materiaali onkin nykyiseltä nimeltään XT ja XT matskua on ainakin kahta jäykkyyttä, eli tahmainen ja liukas lötkö ja vain vähän joustava. Kierre voi ehdottomasti selittää eroa kippauksessa, mutta pyysin kerran kovemmalla Novalla heittävää pelaajaa heittämään samalla tavalla minun lötköNovaani ja hänenkin heittonsa käänsi saman verran yli kuin minun heittämänäni. sitten on teitysti kiekkojen tksilölliset erot mahdollisena selittävänä tekijänä. Mulla ei tartu lapaseen parin asteen hyssestä vaakaan kääntävät heitot tai jyrkemmät hysset. Antsoissa sitä on tapahtunut. Minulle ei korkeat kiekot ole hyviä, kun on turhan pieni käsi. Korkeammista kiekoista ainoa, joka irtoaa näin puhtaasti minulla on Nova. Mercy menettelee, mutta on paljon vakeampi antsoissa. Yleensä saan suhteellisen puhtaasti antsatkin irti Novalla, kun Mercyllä tarttuu turhankin tiheässä sormeen.

SM kisoissa vime kerralla Parviainen laittoi Omegaansa hysseä alkuun, jotta ne päätyivät vaakaan. Hän juonsi itse keirroksensa -12 muistaakseni. Siinä hän kertoi, että hänellä on eri vakauksien Omegoita. Muistaakseni hän sanoi, että vakaimmatkin kääntävät hänellä vähän. En muista ulkoa, päätyikö tuollainen kommentti videolle. Kaikkea puhuttua ei Juha saanut mahdutettua videoon.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #1506 on: 05.12.14 - klo:17:11 »
Voi olla. Mun nova tuntui siltä mitä siinä sanottiin; 'Lentää kulmassa mihin sen asettaa'. Mutta silti Nova tuntu sellaselta vakaalta yksilöltä, mutta kuitenkin alivakaalta, kun keräsi niin metrejä. :)

Mä en ole Omegoita, edes uusia tai kuluneitakaan ikinä heittänyt, joten en tiedä miten ne käyttäytyy.

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Innova
« Reply #1507 on: 05.12.14 - klo:17:17 »
Mulla on yksi Pro Novana myyty, joka ei kyllä tahmea ole missään mielessä. Reunus on pehmeämpää muovia ja hyvän Gripin siitä saa.

Itse käytän sitä aika paljon draiviharjoittelussa. Huonolla heitolla kippaa tai lentää lepatellen muuten vaan huonosti, sitten kun lähtee hyvin kädestä niin lentää kauniisti ja tosiaan yllättävän pitkällekin.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1508 on: 06.12.14 - klo:11:54 »
Käpän kanssa pähkäiltiin omituista havaintoani loppukesältä McBethin visiitin jäljiltä, kun hän kävi Vantaan XXLssä. Käpä epäili, että kyseisen firman lätyt tulevat Ruotsin maahantuojan kautta, mutta eikö firma ole norjalainen? Vai olisiko Paulin visiitin jäljiltä? No anyway siellä oli kaksi poikkeavaa Novaa. Toisesa oli selvästi Star ydin ja toisessa samea (siis yleisin Champ, ei kirkas fundraiser) Champion seos. Sellaisia kiekkoja ei ole kai vieläkän julkaistu normituotantoon. Protoja? Star oli siis selvästi liukkaampi kuin Pro ja kovempi. Ei paljon kansi liikkunut kovaa peukalolla alas painaen. Champpi ei taipunut alas juurikaan täysillä painaessakaan.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Innova
« Reply #1509 on: 10.12.14 - klo:19:08 »
Uutta "muottia" pukkaa, Valas rantautuu!



"Available in XT plastic, the Whale is a beefy, Aviar-like Putter that has the stability of Innova's Big-Bead Aviar Driver with nearly the same low-speed over stability as Innova's Putt and Approach.  It flies like a driver and lands like a putter. The Whale is easier to throw side-arm because of its superior torque resistance."

http://www.pdga.com/announcements/whale-it

En tiiä onko tämmöselle tilausta... hassun hauska nimi ainakin :D
« Last Edit: 10.12.14 - klo:19:18 by Kempster »

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Innova
« Reply #1510 on: 10.12.14 - klo:19:22 »
Uutta "muottia" pukkaa, Valas rantautuu!



"Available in XT plastic, the Whale is a beefy, Aviar-like Putter that has the stability of Innova's Big-Bead Aviar Driver with nearly the same low-speed over stability as Innova's Putt and Approach.  It flies like a driver and lands like a putter. The Whale is easier to throw side-arm because of its superior torque resistance."

http://www.pdga.com/announcements/whale-it

En tiiä onko tämmöselle tilausta... hassun hauska nimi ainakin :D

Oioi. Jos on lähellekään samanlainen kuin P2 niin täytyy ottaa kokeiluun. XT on käsittääkseni gripikästä muovia, sellaista kun ei P2:sta löydy. Paitsi G-line, joita ei löydä mistään.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Innova
« Reply #1511 on: 11.12.14 - klo:07:17 »
Whale kiinnostaa. Jos toi kuvaus pitää paikkansa (Aviar-like Putter that has the stability of Innova's Big-Bead Aviar Driver with nearly the same low-speed over stability as Innova's Putt and Approach) niin en tosin tiedä mitä eroa tällä on Yetiin tai JK-Aviariin.

Mutta joo, olisi kiva nähdä sivuprofiili tästä. Hieno nimi!

Offline Lypsyjakkara

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1512 on: 11.12.14 - klo:12:53 »
Mulla on nytten 4 kpl Champion roc3 (kunto 8), 5 kpl uutta Dx flat top rancho rocia ja 2 kpl mcpro roc3:sia (kunto 7-8). Mcproot lentää suoraan kun antaa pientä hyssekulma.

Miten tuota midari osastoa kannatais muutta, mitä kiekkoja pitää bägissä ja kuinka paljon? Mitä kiekkoa lähtis kuluttamaan alivakaaksi ja mitä suoraksi? Jyräksi midariksi löytyy Star Gator.
D1 D2 D3 X1 | H1 H2 | F1 F2 F3 | M1 M2 M4 | Pa1 Pa3

Offline oojii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 129
    • View Profile
  • Oikea nimi: Osmo Reinikka
Vs: Innova
« Reply #1513 on: 11.12.14 - klo:19:02 »
Onko näistä kokemuksia?
(r-pro champion boss 133-136g)

http://www.innovastore.fi/product/1362/innovastore-special-champion-r-pro-boss

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #1514 on: 11.12.14 - klo:20:33 »