Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1249234 times)

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Innova
« Reply #1950 on: 24.05.15 - klo:21:16 »
Onko champion, echo star ja star muovisten archonien välillä vakauksissa suuria eroja?

ei mitään huomattavaa eroa ainakaan flättien kesken. kuvullisia en ole pahemmin heittänyt, mutta niitä taitaa olla lähinnä champit. toki echo star taitaa muovina kulua nopeiten

Offline Timesby

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1951 on: 25.05.15 - klo:01:39 »
Aivan huippuja ainakin omasta mielestä nuo flätit rocit,  bägissä kulkee 2-4kpl koko ajan ja jemmassa on kulutettuja ja uusia vajaa kymmenen. Itse pidän kevyesti plussaisesta rimmistä,  saa puhtaamman  riliissin mun makuun. Ei ne mitään "oikeita" plussia ole.

Olen samaa mieltä. Loistava kiekko. Ainoa puute on Dx muovi, koska mun mielestä tuon lentorata on just pakasta vedettynä kaikista paras. Jostain pitäis löytää premium muovinen kiekko samalla lentoradalla. En ole löytänyt, joten toistaiseksi täytyy vaan ottaa flat toppeja tasaisin väliajoin kiertoon.

Offline Topii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 203
    • View Profile
Innova
« Reply #1952 on: 25.05.15 - klo:11:44 »
Kuinka nopeasti nuo DX Flat top rocit alivakaantuu? Tarkoituksena olis hankkia sellanen ja kouluttaa sitä ajansaatossa pikkusen ylikääntyväksi.

Jos joltain löytyy tälläinen jo valmiina ja pystyy luovuttumaan rahaa/kiekkoa vastaan niin yyveetä kehiin.

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Innova
« Reply #1953 on: 25.05.15 - klo:12:17 »
Heitin ekalla heitolla yläpantaan ja rimmiin tuli pieni nirhauma. Samalla Rocista tuli juuri sopivasti lievästi ylikääntävä.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Innova
« Reply #1954 on: 25.05.15 - klo:13:35 »
Aika nopeasti DX Roceista (normeista, flat topeista, kolmosista jne.) saa kulutettua feidin pois, ja siinä ihanassa pillisuorassa sweetspotissa ne pysyy aika kauan (ellei mitään isompaa nokkapokkaa ota esim. kivien kanssa). Seuraava vaihe on ylikääntyminen pienellä palautuksella, sitten se palauttaminenkin alkaa pikkuhiljaa loppumaan. Rocien elämänkaaren loppumetreillä niitä heitetään (rhbh) hyssestä flätiksi ja siitä ylikääntyen mennään ihanassa liidossa pitkälle oikealle. Sitten kun viimeksi mainitut heitot alkavat flippaamaan rollereiksi niin Roceja voi vielä halutessaan käyttää hyvänä rollerikiekkona. Eikä muita midareita tarvi.

Rocien kulumisprosessia voi yrittää keinotekoisesti nopeuttaa ja manipuloida, mutta tulos ei tule olemaan yhtä hyvä kuin luonnollisessa prosessissa. KCP-muovin kohdalla prosessi on huomattavasti pidempi, premium-muoveja saa nakutella jo monta monta kautta että niillä onnistuu sama.

Vielä noista flat topeista oma mielipide, nuo halutut factory store flat topit mitä on viime aikoina ollut paljon liikkeellä on lennoltaan hyviä, mutta omaan näppiin ne ei jotenkin sovi, ehkä jopa liian flättejä... ne on huhujen mukaan jälkeenpäin "keinotekoisesti" flätättyjä, samaisesta syystä rimmi on myös vähän plussaisempi?!?!?

Muutama vuosi sitten tarjolla olleet factory second dx flat top Rocit on kermasia!
« Last Edit: 25.05.15 - klo:13:37 by Kempster »

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Innova
« Reply #1955 on: 25.05.15 - klo:14:11 »
Oon aatellu olla villi ja kokeilla ekaa kertaa elämäni aikana Rocia. Viitisen vuotta oon ollut ilman, mutta aattelin et vois huvikseen testailla. Kertokaapa nyt vähän, mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Miten paljon DX eroaa vakaudeltaan KC Prosta?

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Innova
« Reply #1956 on: 25.05.15 - klo:14:26 »
Oon aatellu olla villi ja kokeilla ekaa kertaa elämäni aikana Rocia. Viitisen vuotta oon ollut ilman, mutta aattelin et vois huvikseen testailla. Kertokaapa nyt vähän, mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Miten paljon DX eroaa vakaudeltaan KC Prosta?

Tein itse juuri saman. Itse hommasin pari kulunutta kc prota ja yhden r-pron uutena. Painoa kaikilla +175 ja vakaita on vielä. Seuraavaksi hommaan dx:n jos se vaikka kuluis nopeasti suoremmaksi tai olisi himpun verran alivakaampi.

 
VDGC ry

Offline hantila

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
  • Seura: SFG
Vs: Innova
« Reply #1957 on: 25.05.15 - klo:16:19 »
ei mitään huomattavaa eroa ainakaan flättien kesken. kuvullisia en ole pahemmin heittänyt, mutta niitä taitaa olla lähinnä champit. toki echo star taitaa muovina kulua nopeiten

jees. kiitokset vastauksesta.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Innova
« Reply #1958 on: 30.05.15 - klo:02:05 »
Barsby Innovan Champion tiimiin!



http://www.innovadiscs.com/home/677-gregg-barsby-joins-team-champion.html

Tämän saattoi arvata jos on kattonut Masters Cupin kisavideot, missä Gregg heitteli Innovan lippis päässä Innovan kiekkojen lisäksi Discmaniaa ja Millenniumia ;)
« Last Edit: 30.05.15 - klo:02:10 by Kempster »

Offline Molokki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 357
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1959 on: 05.06.15 - klo:16:21 »
Hamstraajat, huomio:


VRoc3 on tämän fundraiserin myötä saanut myös viralliset lentoarvot: 5|4|0|2.

http://www.innovastore.fi/product/1928/presidents-cup-2015-gstar-vroc3

Collector's guide:
http://opendiscgolf.com/wordpress/wp-content/uploads/PC2015-GStar_VRoc3_Collectors_guide_WEB.jpg
P | GT | MK | R | FD | TB | DS | FB | FL | VL

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #1960 on: 08.06.15 - klo:12:36 »
Normit thunderit, millasia käyttökokemuksia? Ilmeisesti alivakaampia kuin first runit? Kääntääkö, flippaako?

Offline Topii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 203
    • View Profile
Innova
« Reply #1961 on: 08.06.15 - klo:15:16 »
Ei mulla ainakaan täyspainonen champion thunderbird kipannut 100-120m matkalla. Nätisti pitää kulmansa ja feidaa varmasti lopussa. First Runia en oo testannut niin en voi verrata siihen.

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1962 on: 08.06.15 - klo:16:22 »
Tuotanto-thunderit näyttää paljon huonommalta kuin First Runit. First Runit on herkullisen näköisiä: juuri sopiva dome joka laskee tasaisesti siiven kärkeen - virheettömiä kiekkoja.

Uusin runi on surkean näköistä melko flättiä. Lisäksi siinä on "ryppyjä" / epätasaisuutta / kupruja kannen ja siiven välissä. Kiekko näyttää alivakaammalta ja glaidittomammalta.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #1963 on: 09.06.15 - klo:00:26 »
Taidan silti ottaa testiin. Mulla kyllä suoristaa hiukan first runi, mutta ei käännä yli asti kuitenkaan. Jos sellasen kuluneen pd:n korvikkeen sais tästä. Tulee kyllä sellasta thunderia, josta kyllä pääsee varmasti eroon, jos ei ookkaan sitä mitä piti.

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Innova
« Reply #1964 on: 09.06.15 - klo:00:33 »
Minulla on peruserän CH Thunder, joka ei ole ainakaan liian alivakaa. Liitoa ihan kohtuullisen hyvin. Itse olen kuitenkin aika poikkeuksellisesti ihastunut GStar Thunderbirdiin, jossa on liitoa ihan järjettömästi ja feidiä kovin maltillisesti ilman liikaa flipperiyttä.
Lie lie missä lie liemissä.