Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1248537 times)

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Innova
« Reply #2010 on: 18.06.15 - klo:12:54 »
Onko Innova-miehillä puttaamiseen käytössä paljon muuta kuin Avaria? Aviar, ainakin P&A, on hurjan hyvä lähestymiskiekko ja toimii kyllä putissakin (kuten P1 ja P2 Discmanialta jolla itse heitän). Mutta onko joku muu putteri yleisesti käytössä puttaamiseen? Putterihan saisi olla tosi hidas ja vähän alivakaa jotta sitä ei tarvitse heittää antzaan. En nyt muista mikä Innova oli, mutta rimmi oli ihan pysty eikä semmoisesta kukaan voi saada otetta :)

Ite en ole Aviariin saanut makua mun käteen sopimattoman rimmin takia... mutta kun löysin Big Bead DX Aviarin niin se on pysynyt bägissä vakaana putterina. Pääputteri on Discmanian P1 P-line ja lisäksi on Westsiden BT-hard Tuonelan Joutsen. Kaikki 175g.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Innova
« Reply #2011 on: 18.06.15 - klo:13:01 »
Onko Innova-miehillä puttaamiseen käytössä paljon muuta kuin Avaria? Aviar, ainakin P&A, on hurjan hyvä lähestymiskiekko ja toimii kyllä putissakin (kuten P1 ja P2 Discmanialta jolla itse heitän). Mutta onko joku muu putteri yleisesti käytössä puttaamiseen?

Eihän parempaa putteria olekaan kun klassikko Aviaari, tuo puttereiden kaviaari! Ja kaikki sen johdannaiset: Classic, P&A, BB, KC, JK, Yeti, P1, P2, Omega... kovaa muovia, pehmeetä muovia, ylivakaata, alivakaata, beadillä tai ilman. Puttaamiseen ja heittämiseen!

Kyllä jotkut jollain XD:llä, Wedgellä, Dartilla jne. puttailee, eikä nekään varmaan huonoja ole mutta ei ne hirveen yleisiä ole.

En nyt muista mikä Innova oli, mutta rimmi oli ihan pysty eikä semmoisesta kukaan voi saada otetta:)

Birdie ja Polecat... kyllä niistä otteen saa, mutta on ne vähän hassuja :P
« Last Edit: 18.06.15 - klo:13:09 by Kempster »

Offline Tiwwaz

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Hyvönen
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #2012 on: 18.06.15 - klo:14:15 »
Onko Innova-miehillä puttaamiseen käytössä paljon muuta kuin Avaria? Aviar, ainakin P&A, on hurjan hyvä lähestymiskiekko ja toimii kyllä putissakin (kuten P1 ja P2 Discmanialta jolla itse heitän). Mutta onko joku muu putteri yleisesti käytössä puttaamiseen?

Eihän parempaa putteria olekaan kun klassikko Aviaari, tuo puttereiden kaviaari! Ja kaikki sen johdannaiset: Classic, P&A, BB, KC, JK, Yeti, P1, P2, Omega... kovaa muovia, pehmeetä muovia, ylivakaata, alivakaata, beadillä tai ilman. Puttaamiseen ja heittämiseen!

Kyllä jotkut jollain XD:llä, Wedgellä, Dartilla jne. puttailee, eikä nekään varmaan huonoja ole mutta ei ne hirveen yleisiä ole.

En nyt muista mikä Innova oli, mutta rimmi oli ihan pysty eikä semmoisesta kukaan voi saada otetta:)

Birdie ja Polecat... kyllä niistä otteen saa, mutta on ne vähän hassuja :P
Itellä tuli kyrpääntyminen Pureen ja aloin puttailemaan Classic Rocilla. Niin hyvin nyt toiminut, että sillä jatkan. Tykkään matala rimmisistä puttereista ja CR on matala.

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Innova
« Reply #2013 on: 18.06.15 - klo:18:15 »
Onko Innova-miehillä puttaamiseen käytössä paljon muuta kuin Avaria? Aviar, ainakin P&A, on hurjan hyvä lähestymiskiekko ja toimii kyllä putissakin (kuten P1 ja P2 Discmanialta jolla itse heitän). Mutta onko joku muu putteri yleisesti käytössä puttaamiseen? Putterihan saisi olla tosi hidas ja vähän alivakaa jotta sitä ei tarvitse heittää antzaan. En nyt muista mikä Innova oli, mutta rimmi oli ihan pysty eikä semmoisesta kukaan voi saada otetta :)

Ite en ole Aviariin saanut makua mun käteen sopimattoman rimmin takia... mutta kun löysin Big Bead DX Aviarin niin se on pysynyt bägissä vakaana putterina. Pääputteri on Discmanian P1 P-line ja lisäksi on Westsiden BT-hard Tuonelan Joutsen. Kaikki 175g.

Ihan jännä juttu että Aviarin rimmi ei sovi käteen ja P1 sopii kun ovat sama kiekko. Alkaako mennä vähän ylianalysoinnin puolelle?

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Innova
« Reply #2014 on: 18.06.15 - klo:20:42 »
Onko Innova-miehillä puttaamiseen käytössä paljon muuta kuin Avaria? Aviar, ainakin P&A, on hurjan hyvä lähestymiskiekko ja toimii kyllä putissakin (kuten P1 ja P2 Discmanialta jolla itse heitän). Mutta onko joku muu putteri yleisesti käytössä puttaamiseen? Putterihan saisi olla tosi hidas ja vähän alivakaa jotta sitä ei tarvitse heittää antzaan. En nyt muista mikä Innova oli, mutta rimmi oli ihan pysty eikä semmoisesta kukaan voi saada otetta :)

Ite en ole Aviariin saanut makua mun käteen sopimattoman rimmin takia... mutta kun löysin Big Bead DX Aviarin niin se on pysynyt bägissä vakaana putterina. Pääputteri on Discmanian P1 P-line ja lisäksi on Westsiden BT-hard Tuonelan Joutsen. Kaikki 175g.

Ihan jännä juttu että Aviarin rimmi ei sovi käteen ja P1 sopii kun ovat sama kiekko. Alkaako mennä vähän ylianalysoinnin puolelle?
Pakko tähän väliin sanoa että P P1 lötkön muovin ansiosta tuntuu ainakin mun kädessä erilaiselta (lue: paremmalta) kuin DX Avi P&A, vaikka muoto onkin sama.

Offline hhel

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 155
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #2015 on: 18.06.15 - klo:21:31 »
Onko Innova-miehillä puttaamiseen käytössä paljon muuta kuin Avaria? Aviar, ainakin P&A, on hurjan hyvä lähestymiskiekko ja toimii kyllä putissakin (kuten P1 ja P2 Discmanialta jolla itse heitän). Mutta onko joku muu putteri yleisesti käytössä puttaamiseen? Putterihan saisi olla tosi hidas ja vähän alivakaa jotta sitä ei tarvitse heittää antzaan. En nyt muista mikä Innova oli, mutta rimmi oli ihan pysty eikä semmoisesta kukaan voi saada otetta :)

Ite en ole Aviariin saanut makua mun käteen sopimattoman rimmin takia... mutta kun löysin Big Bead DX Aviarin niin se on pysynyt bägissä vakaana putterina. Pääputteri on Discmanian P1 P-line ja lisäksi on Westsiden BT-hard Tuonelan Joutsen. Kaikki 175g.

Ihan jännä juttu että Aviarin rimmi ei sovi käteen ja P1 sopii kun ovat sama kiekko. Alkaako mennä vähän ylianalysoinnin puolelle?
Tämä on kyllä jännä miten kiekko sopii kenenkin käteen. Itselle ei sopinut P1 ja normi Aviar, mutta vastaavasti KC sopi heti ensi heitosta. Nyt bagistä löytyykin 2xKC, glow KC ja JK.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Innova
« Reply #2016 on: 18.06.15 - klo:23:28 »
Onko Innova-miehillä puttaamiseen käytössä paljon muuta kuin Avaria? Aviar, ainakin P&A, on hurjan hyvä lähestymiskiekko ja toimii kyllä putissakin (kuten P1 ja P2 Discmanialta jolla itse heitän). Mutta onko joku muu putteri yleisesti käytössä puttaamiseen? Putterihan saisi olla tosi hidas ja vähän alivakaa jotta sitä ei tarvitse heittää antzaan. En nyt muista mikä Innova oli, mutta rimmi oli ihan pysty eikä semmoisesta kukaan voi saada otetta :)

Ite en ole Aviariin saanut makua mun käteen sopimattoman rimmin takia... mutta kun löysin Big Bead DX Aviarin niin se on pysynyt bägissä vakaana putterina. Pääputteri on Discmanian P1 P-line ja lisäksi on Westsiden BT-hard Tuonelan Joutsen. Kaikki 175g.

Ihan jännä juttu että Aviarin rimmi ei sovi käteen ja P1 sopii kun ovat sama kiekko. Alkaako mennä vähän ylianalysoinnin puolelle?
Pakko tähän väliin sanoa että P P1 lötkön muovin ansiosta tuntuu ainakin mun kädessä erilaiselta (lue: paremmalta) kuin DX Avi P&A, vaikka muoto onkin sama.

Mä mistään ylianalysoinnista tiedä... enkä edes tiennyt ennen edellistä viestiä että Aviar olisi sama kiekko kuin P1. Jossain kohtaa viime kesää omistin DX Aviarin enkä tykännyt yhtään. Tänä kesänä vaihdosta on tullut P-P1 kuvioihin ja tykästyin heti. Mä en tiedä teoriasta mittään. Ainoastaan siitä mitä ite olen käytännössä kokeillut.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Innova
« Reply #2017 on: 19.06.15 - klo:00:17 »
Mä puttasin vuoden verran Dartilla. Nyt kun kokeilin niin ei sopinut käteen yhtään. Kauhea kupu! Ote ja tekniikka muuttunut jonkin verran, koska joskus Dartilla upposi kaikki :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline artino

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 109
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Norrkniivilä
Vs: Innova
« Reply #2018 on: 24.06.15 - klo:11:29 »
Keltä löytyy skeeter bagista? Onko samaa ongelmaa että kun heittää vähänkään kovempaa, se kääntää sairaasti yli eikä palauta? Varmaan toimii rystyrollereihin mutta ei sitten muuhun kuin midareihin lähietäisyydeltä.

Offline Arttu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #2019 on: 24.06.15 - klo:11:58 »
Keltä löytyy skeeter bagista? Onko samaa ongelmaa että kun heittää vähänkään kovempaa, se kääntää sairaasti yli eikä palauta? Varmaan toimii rystyrollereihin mutta ei sitten muuhun kuin midareihin lähietäisyydeltä.
Ei löydy bägistä, mutta rouva on tykästynyt tähän, kun on sopivan alivakaa hälle, eikä kippaa yli liikaa. Rollerina tai kevyissä lähäreissä vois ehkä toimia itsellä, mutta ei muuten midarina.

Offline hantila

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
  • Seura: SFG
Vs: Innova
« Reply #2020 on: 25.06.15 - klo:16:55 »
Onko gstar, star ja champion muovisilla valkyrieillä suuresti eroa vakaudessa ja siinä kuinka hyvin kiekko tuon vakauden pitää kuluessaan?

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Innova
« Reply #2021 on: 25.06.15 - klo:17:01 »
Champ vakain uutena ja pysyy hyvinkin samanlaisena.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline jaos

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 141
    • View Profile
Innova
« Reply #2022 on: 28.06.15 - klo:18:30 »
Mulla on ehkä neljä vuotta vanhoja Star Aviareita, joiden muoviseos on aivan mahtavaa. Vähän sellaista dx:n tuntuista, mutta muovi silti kestää hyvin hakkaamista. Uudemmat Star-kiekot, myös Aviarit, tuntuvat erilaiselta ja liukkaammilta. Onkohan tämä jotain spessua pelkän yhden runin muoviseosta?

Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
  • Opiskelija TTY:llä
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
  • Seura: TFS - Tampereen Frisbeeseura
Vs: Innova
« Reply #2023 on: 28.06.15 - klo:20:44 »
Mulla on ehkä neljä vuotta vanhoja Star Aviareita, joiden muoviseos on aivan mahtavaa. Vähän sellaista dx:n tuntuista, mutta muovi silti kestää hyvin hakkaamista. Uudemmat Star-kiekot, myös Aviarit, tuntuvat erilaiselta ja liukkaammilta. Onkohan tämä jotain spessua pelkän yhden runin muoviseosta?

Mullakin on yks kuvaillun mukainen star kiekko, mut se on PFN Leopard. Tosi paljon jäykempää seosta kuin muut star-muoviset kiekot mitä olen koittanut. Se on jo aika hakattu, mutta ei ole alivakautunut, vaikka stämppi on kulunut reunoistaan näkymättömiin ja naarmuja löytyy vaikka muille jakaa. Loistavaa muoviseosta, näitä kun vain saisi lisää  ::)
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Innova
« Reply #2024 on: 29.06.15 - klo:10:27 »
Mulla on ehkä neljä vuotta vanhoja Star Aviareita, joiden muoviseos on aivan mahtavaa. Vähän sellaista dx:n tuntuista, mutta muovi silti kestää hyvin hakkaamista. Uudemmat Star-kiekot, myös Aviarit, tuntuvat erilaiselta ja liukkaammilta. Onkohan tämä jotain spessua pelkän yhden runin muoviseosta?

Todennäköisesti on. Star-muovi on aina vähän erilaista, jotkut kivikovia ja liukkaita, jotkut eivät. Joskus muinoin mulla oli sellainen ihana Star Wraith, joka oli todella pehmeä eikä lainkaan liian jyrä. Sellaisen kun sais taas.