Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägissä  (Read 916021 times)

Offline Tuomas

  • Juniori
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Töyrylä
  • Seura: Nofs
Vs: Bägissä
« Reply #315 on: 21.04.13 - klo:17:18 »
Tällänen bägin sisältö tällä hetkellä:
...
Saa kertoa mielipiteitä! 8)

Jos jotain osiota haluat selkeyttää, sanoisin että Roadrunner/TD sekä Teebird/PD osastolla on päällekkäisyyksiä. Ehkä P1:n voisi myös korvata kuluneella P2:lla? Muuten näyttää hyvältä.

P1 on muutaman kesän jo bägissä ollut ja luottoo on kertyny ehkä vähän liikaakin.
Roadrunner on kuitenkin huomattavasti alivakaampi kuin TD, joka tekee siitä korvaamattoman bägissäni.
Teebirdit ovat kyllä melko lähellä PD:tä, mutta jostain syystä en van voi luopua kummastakaan :o
P2 Roc TL Firebird Destroyer

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägissä
« Reply #316 on: 21.04.13 - klo:18:05 »
Tällänen bägin sisältö tällä hetkellä:
...
Saa kertoa mielipiteitä! 8)

Jos jotain osiota haluat selkeyttää, sanoisin että Roadrunner/TD sekä Teebird/PD osastolla on päällekkäisyyksiä. Ehkä P1:n voisi myös korvata kuluneella P2:lla? Muuten näyttää hyvältä.

P1 on muutaman kesän jo bägissä ollut ja luottoo on kertyny ehkä vähän liikaakin.
Roadrunner on kuitenkin huomattavasti alivakaampi kuin TD, joka tekee siitä korvaamattoman bägissäni.
Teebirdit ovat kyllä melko lähellä PD:tä, mutta jostain syystä en van voi luopua kummastakaan :o

Jätä ens kerralla se PD vaan raakasti kotia...Niin mieki tein ja nyt menee Tiippari jo kohtuu kovassakin vastasessa hyvin...TD on itelläki bägissä nyt, todella alivakaalle draiverille en itse ole löytänyt tarvetta. FD kun nyt on laukussa niin hakattu S-line ajaa sellasen asian hyvin. Samoin hakttu DX Tiippari.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägissä
« Reply #317 on: 21.04.13 - klo:22:32 »
Kovasti on nyt trenattu ja setti alkaa muovautua samalla kun tekniikka kehittyy.

2x P1 (D-line putteihin)
1x P1 (D-line draiveihin)
1x R-pro Pig ( vaikeat paikat, forenepit korille yms.)
***
2x Buzzz (ESP ja Elite X)
1x Comet (Elite X, tää tasapainoilee Meteorin kanssa kumpi jää vai molemmatko...vai kumpikaan)
***
1x Pro Leopard (kun ei pysty ottaan vauhtia)
1x FD ( kulunut S-line annukoihin ja kun mennään rauhallisesti oikealle)
1x FD (C-line, pidemmät suorat kun pitää jäädä väylälle eikä saa feidata )
***
2x Teebird (Star 168g, yleisdraiveri)
1x Teebird (kulunut 171g Champion suorempiin)
1x Teebird (Pro 175g, se täysipainoinen tuuleen)
1x Teebird (pikkusen kulunu DX 165g ylikääntäviin, kulut 170g Star korvaa tän jossain vaiheessa)
***
2x Wraith (Pro 171g ja 175g, kun tavoitellaan pitkää siivua)
1x Boss (R-pro 135g, sopivaan ääridistancetuuleen)
***
1x 12xChampion Firebird (upsit)
1x Champion Banshee (lyhyemmät upsit, "vakaa"midari, Toppilan myrskyjen Tiippari)

Eli oikeastaan tavoite on tällä hetkellä täyttynyt ja toistuvasti käytettyjen muottien määrä on putteri mukaan luettuna se 4.
(P1, Teebird, Firebird ja FD) , muuten sitten tuulen ja väylän mukaan käytetään muita. Tuo Buzzikin on yllättävän vähällä käytöllä loppupeleissä, saapa nähä mitä sen kanssa teen. Oikeastaan mitä ei Tiipparilla/Leopardilla tee, niin menee putterilla. Comet/Meteorikin on vähän siinä ja siinä.. Tosin jättämällä Buzzin bägiin sillä vois hoitaa kaikki nuo Meteor/Comet osaston heitot.
« Last Edit: 21.04.13 - klo:22:35 by Champion Beast »
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Jakke

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jaakko Saari
Vs: Bägissä
« Reply #318 on: 26.04.13 - klo:20:50 »
Putterit: star dard, r-pro aviar, champpion aviar ja premium jokeri. Midranget: Dx shark, champpion panther, champpion spider, star Rancho roc ja elitez hornet. Driverit: fairway driverit: star leopard, dx leopard, star teebird ja  vip hiidenhirvi. Distance driverit: dx dragon, star firebird, champpion orc, 2 champpion beastia, champpion mamba, millenium astra, star krait, blizzard Boss ja star vulcan.

Offline Anthuan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anton Pöyry
  • Seura: Frisbeegolf Club Hyrylä ry
Vs: Bägissä
« Reply #319 on: 26.04.13 - klo:21:01 »
Bägi vakiintunut sopivasti kevään kynnyksellä, yritän päästä koko kesän ostamatta yhtään kiekkoa... (paitsi jos häviää joku luottokiekko)

Putterit: SS Omega / Jokeri 2x
Midarit: Roc 3x
Driverit: Leopard 3x, Teebird 3x, Beast, Sidewinder

Erikoisempiin tilanteisiin: Dragon, Gator, Firebird, soft Sole
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Bägissä
« Reply #320 on: 26.04.13 - klo:23:50 »
Mun tämän hetken bägin sisältö on paljastettuna treenipäiväkirjassa. Se on ehkä hieman riisuttu malli siitä, mitä se todellisuudessa on. Se miks viestittelen tässä on se, että mä en ihan ymmärrä tota eri kiekkomuottien vähäisyyden merkitystä. Sen myönnän, että onhan se tosi tärkeää, että kiekko tuntuu samalta käteen, mikä lisää varmuutta heittämiseen. Mut jos on pro, mikä minäkin haluaisin olla jossakin vaiheessa, niin ei kai sillä ole niin hirveää merkitystä, että miltä se kiekko tuntuu. Vaihtoihan se Feldbergikin kaikki kiekot uusiin ja sillä on pitkälti toistakymmentä eri muottia ja se on heti keksinyt niille kaikille jotakin käyttöä. Ja on myös menestynyt uusilla kiekoillaan (Tiedä sitten onko se vaan mainostusta. Mun mielestä ei, koska heitän aika lailla samoilla kiekoilla ja voin allekirjoittaa hänen mielipiteensä). Mullakin on tullu varmuus moneen eri malliin, vaikka en oo heitellytkään kovinkaan kauan vielä. Mulla oli alussa 30 erilaista kiekkoa (onneksi ei enää) ja oon siitäkin huolimatta kehittynyt heittäjänä omasta mielestäni ihan ok tahtia.

Mun mielestä on yhtä haastavaa ja viisasta etsiä 5 erilaista Dessua draiveihin, kuin löytää viisi eri mallista kiekkoa täyttämään erilaiset pitkänmatkan tehtävät (tää oli hieman kärjistettyä). Jälkimmäinen vaihtoehto on ollut kyllä melko helppoa.

Yks pointti minkä oon huomannu eri valmistajilla on se, että saman kiekon eri muovimalleissa ja valmistuserissä on täysin erilaiset kuvut. Kiekot siis tuntuu melko lailla erilaisilta ja lentävät myös hieman eri tavalla eli täten täyttävät oman osuutensa bägissä (tai joillekin eivät täytä). Mutta miks pitää ostaa suora FD sellasella kuvulla ja kääntävä FD tällasella kuvulla ja simmonen FD sellasella muovilla? Kiekot tuntuu ainakin mulle ihan erilaisilta sen mukaan minkälaiset kuvut niissä on. Se on ainakin mulle hieman merkittävämpää kuin esim. rimmin syvyys tai sen reunan suoruus tai +moldaus. Miks ei vois ostaa esim. suorempaa tiipparia ja kääntävämpää FD:tä samojen etäisyyksiä heittoihin (en tiedä, et lentääkö teidän kiekot tälleen, mut mulla ne meni niin)? Ja sitten vois vielä ostaa jonku kolmannen mallin joka on edellisiä vielä hiukan vakaampi väylädraiveri.

Oon hieman maistissa tässä, joten siksi tässä hieman purkaudun tai kyseenalaistan ja analysoin. Vaikka tykkäänkin heitellä eri malleilla ja saan niillä erilaisia ja tarkoituksenmukaisia heittoja, niin en kuitenkaan tässä tyrmää sitä ajatusta, että joku heittää kahdella eri kiekkomuotilla (taas hieman kärjistystä) kaikki heittonsa.

Hyvää viikonloppua!


teemu01

  • Guest
Vs: Bägissä
« Reply #321 on: 27.04.13 - klo:12:30 »
PUTTERIT: prodiscus jokeri,discraft flx challenger, innova kc pro aviar.

MIDARIT: innova champion panther, champion spider, innova star mako.

VÄYLÄDRAIVERIT: discmania c-line fd (jackal).

PITUUSDRAIVERIT: pd2, c-line td, s-line rush, champion archon, dyed dominator,blizzard ape,star dessu 2kpl,surge flx,blizzard krait,champion beast, champion firebird, champion sidewinder, champion wraith.  :D :D

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Bägissä
« Reply #322 on: 27.04.13 - klo:12:38 »
PUTTERIT: prodiscus jokeri,discraft flx challenger, innova kc pro aviar.

MIDARIT: innova champion panther, champion spider, innova star mako.

VÄYLÄDRAIVERIT: discmania c-line fd (jackal).

PITUUSDRAIVERIT: pd2, c-line td, s-line rush, champion archon, dyed dominator,blizzard ape,star dessu 2kpl,surge flx,blizzard krait,champion beast, champion firebird, champion sidewinder, champion wraith.  :D :D

Onpas siinä draivereita  ;D. Enemmän kuin mulla. Olin kyllä melko maistissa tuota eilistä viestiä kirjoittaessa. Pakko myöntää, että ihan aloittelijan kannattaa heittää mahdollisimman vähällä eri kiekkomuotilla. Mut sitten kun on mestari, niin sitten oon edelleen sitä mieltä, että yllä mainitutkin kiekot on kaikki ihan hallittavissa ja jokaiselle löytyy ehkä sopivaa käyttöä  :o.
« Last Edit: 27.04.13 - klo:12:43 by Haq »

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägissä
« Reply #323 on: 27.04.13 - klo:15:22 »
Mun tämän hetken bägin sisältö on paljastettuna treenipäiväkirjassa. Se on ehkä hieman riisuttu malli siitä, mitä se todellisuudessa on. Se miks viestittelen tässä on se, että mä en ihan ymmärrä tota eri kiekkomuottien vähäisyyden merkitystä. Sen myönnän, että onhan se tosi tärkeää, että kiekko tuntuu samalta käteen, mikä lisää varmuutta heittämiseen. Mut jos on pro, mikä minäkin haluaisin olla jossakin vaiheessa, niin ei kai sillä ole niin hirveää merkitystä, että miltä se kiekko tuntuu. Vaihtoihan se Feldbergikin kaikki kiekot uusiin ja sillä on pitkälti toistakymmentä eri muottia ja se on heti keksinyt niille kaikille jotakin käyttöä. Ja on myös menestynyt uusilla kiekoillaan (Tiedä sitten onko se vaan mainostusta. Mun mielestä ei, koska heitän aika lailla samoilla kiekoilla ja voin allekirjoittaa hänen mielipiteensä). Mullakin on tullu varmuus moneen eri malliin, vaikka en oo heitellytkään kovinkaan kauan vielä. Mulla oli alussa 30 erilaista kiekkoa (onneksi ei enää) ja oon siitäkin huolimatta kehittynyt heittäjänä omasta mielestäni ihan ok tahtia.

Mun mielestä on yhtä haastavaa ja viisasta etsiä 5 erilaista Dessua draiveihin, kuin löytää viisi eri mallista kiekkoa täyttämään erilaiset pitkänmatkan tehtävät (tää oli hieman kärjistettyä). Jälkimmäinen vaihtoehto on ollut kyllä melko helppoa.

Yks pointti minkä oon huomannu eri valmistajilla on se, että saman kiekon eri muovimalleissa ja valmistuserissä on täysin erilaiset kuvut. Kiekot siis tuntuu melko lailla erilaisilta ja lentävät myös hieman eri tavalla eli täten täyttävät oman osuutensa bägissä (tai joillekin eivät täytä). Mutta miks pitää ostaa suora FD sellasella kuvulla ja kääntävä FD tällasella kuvulla ja simmonen FD sellasella muovilla? Kiekot tuntuu ainakin mulle ihan erilaisilta sen mukaan minkälaiset kuvut niissä on. Se on ainakin mulle hieman merkittävämpää kuin esim. rimmin syvyys tai sen reunan suoruus tai +moldaus. Miks ei vois ostaa esim. suorempaa tiipparia ja kääntävämpää FD:tä samojen etäisyyksiä heittoihin (en tiedä, et lentääkö teidän kiekot tälleen, mut mulla ne meni niin)? Ja sitten vois vielä ostaa jonku kolmannen mallin joka on edellisiä vielä hiukan vakaampi väylädraiveri.

Oon hieman maistissa tässä, joten siksi tässä hieman purkaudun tai kyseenalaistan ja analysoin. Vaikka tykkäänkin heitellä eri malleilla ja saan niillä erilaisia ja tarkoituksenmukaisia heittoja, niin en kuitenkaan tässä tyrmää sitä ajatusta, että joku heittää kahdella eri kiekkomuotilla (taas hieman kärjistystä) kaikki heittonsa.

Hyvää viikonloppua!

Tässä "simppeliä bägiä" kasatessa olen itse päättänyt luopua kuluneista kiekoista ja hommannut tilalle uusia saman asian ajavia. MM. kuluneen Teebirdin tilalle hommasin C-line FD:tä ja hyvin toimii. Nyt muottien määrä on hieman lisääntynyt, mutta hyvin vielä hallinnassa.
 Midareita on 2x Buzzz ja 2x Comet, Draiveripuolella 3x Tiippari ja pari R-Pro Bossia. Väylädraiveripuolella on 1x Leopard, 1x Roadrunner, 1x Fury ja 1x S-line FD. Yks draiviputteri, 2x puttiputteri ja 2x Firebird upseihin. Siinäpä se.

Jokainen tyylillään....Toisella 20 muottia toisella 5 :)
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Jakke

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jaakko Saari
Vs: Bägissä
« Reply #324 on: 27.04.13 - klo:20:56 »
Itte kuulun siihen 20 sakkiin  :)

Offline teepee

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tatu
Vs: Bägissä
« Reply #325 on: 11.05.13 - klo:09:33 »
Puttailuun: ss omega

Midit: 3x buzzz

Draivit: td, 2x pd, pd2, dd2..

Mukana kulkee vielä: jokeri, hydra, blizzard dd2..
Jokerista oikee osaa sanoo vielä mitä tekis, omegan ja buzzzin välissä ei tunnu mitää kuilua olevan.
Hydraa käytetää keväällä ja syksyllä ku vedet on kylmät eikä mieli sukeltaa.
Dd2 sit semmone out of jail disc..
What ever you just said.. I'm in!

Offline Waltsu87

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
  • Seura: -
Vs: Bägissä
« Reply #326 on: 11.05.13 - klo:09:49 »
Edellisillä kerroilla en ole edes bagia käyttänyt, vaan mukana on kulkenut ainoastaan kolme kiekkoa ja rätti. Draiverina Star Tl, midarina Z Buzzz ja putterina Aviar Champion.

Vähän kyllä katselen huvittuneesti pelaajia, jotka ronttaavat mukana kymmenittäin kiekkoja. Kyllä muutamallakin kiekolla hyvin pärjää, kun osaa niitä käyttää. Enemmän kyse taitaa olla heittotekniikasta kuin välineurheilusta kumminkin. Muutenkin tuntuma pysyy paljon parempana, kun joka heittokerralla ei ole erilaista kiekkoa kädessä.

Kukin kuitenkin tyylillään, jos tavat toimivat...

Offline Jami Pasanen

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 138
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jami Pasanen
Vs: Bägissä
« Reply #327 on: 11.05.13 - klo:11:34 »
175g D-line P1: Putteri
175g C-line P1: Heittoputteri, eli lähestymiset heittokulmaa manipuloimalla suorana, hyzerina tai anhyzerina. Myös lyhyet forenepit, tuulisen sään putit ja lyhyet rollerit.

175g P-line MD2 First run: Sama, kuin C-P1 ylempänä, mutta pidemmälle matkalle.
176g C-line MD2: Tämän piti olla se ylivakaampi midari, mutta en ole päässyt ollenkaan tämän kanssa sinuiksi. Saattaa olla, että jää bägistä kesän aikana pois.

175g S-line FD: Pitkät anhyzerit, pitkät rollerit ja lyhyet upsit.
175g C-line FD: Suorat avaukset.

168g S-line PD: Ylivakaa, eli tällä heitän sellaiset heitot, joiden pitää feidata vasemmalle. Myös pommihysset, upsit ja joitakin foreheittoja.
171g P-line PD: Maksimipituus. Heitän myös tuulisella säällä paljon tällä heittoja, joita muuten heittäisin jommalla kummalla FD:llä.


Discmania on paras!
P1 // MD2 // FD // PD

Offline Väsä

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 286
    • View Profile
  • Seura: Mikkelin frisbeegolf ry
Vs: Bägissä
« Reply #328 on: 11.05.13 - klo:17:41 »
Edellisillä kerroilla en ole edes bagia käyttänyt, vaan mukana on kulkenut ainoastaan kolme kiekkoa ja rätti. Draiverina Star Tl, midarina Z Buzzz ja putterina Aviar Champion.

Vähän kyllä katselen huvittuneesti pelaajia, jotka ronttaavat mukana kymmenittäin kiekkoja. Kyllä muutamallakin kiekolla hyvin pärjää, kun osaa niitä käyttää. Enemmän kyse taitaa olla heittotekniikasta kuin välineurheilusta kumminkin. Muutenkin tuntuma pysyy paljon parempana, kun joka heittokerralla ei ole erilaista kiekkoa kädessä.

Kukin kuitenkin tyylillään, jos tavat toimivat...
niin, toisaalta harvemmin noi ammattilaisetkaan kolmella kiekolla lähtee kisoihin

tau

  • Guest
Vs: Bägissä
« Reply #329 on: 11.05.13 - klo:18:46 »
Onhan se hanurista kun ainoan putterin hävitessä sit joutuu midarilla puttailemaan. Siksi mulla kulkee tällä hetkellä 6 MVP:n Ionia mukana aina kun on iso bägi mukana. Treenirundilla onkin sit mukava välillä nakella useampia lähestymisiä ja putteja, jos kukaan ei ole hengittämässä niskaan.

Myöskin Buzzzeja on aina vähintään kaksi mukana, samoinkuin muita luottodrivereita. Läpällä voisi heittää, että säälittää pelurit, jotka ainoan ylivakaan jyränsä hävitettyään itkevät sen perään sitten koko loppukiesin mukavassa syyspuhurissa ;)

Oon tässä vuosien varrella huomannut, että joillakin fribaajilla on taipumusta muiden pelaajien varustuksen, vaatteiden ja välineistön dissaamiseen. Kolme tai kolkyt, musta tai valkonen, who cares?