Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Välineurheilusta...  (Read 28035 times)

Offline DX Dessu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 40
  • Tuoltahan mää hainkin
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eetu Moksunen
  • Seura: Rauman Frisbee
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #15 on: 27.03.12 - klo:16:51 »
Itellä olen huomannut sellaisen asian että jos kokeilee jotain uutta kiekkoa ja se toimii ja toimii ehkä toisen ja kolmennenkin kerran,ostan/vaihdan sen kiekon itselleni.Yleensä se kiekko toimii siihen asti kunnes kiekossa lukee nimeni ja mulla on niitä jo 3 postissa.varsinkin puttereissa on käynyt näin.kesän alussa oli yeti aviaaria,p2,dart.lopulta kokeilin pure putteria ja nyt se on ollut bägissäni siitä asti ja enkä vaihda sitä pois varmaan koskaan(tai siihen asti kunnes kokeilen kaverin putteria ja totean:tämä onkin hyvä,tämä pitää saada)

Offline Jukkis1983

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 163
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka Tilaeus
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #16 on: 21.05.12 - klo:23:37 »
Ite oon just uutta bägiä ostamassa. Vajaan vuoden kun on harrastanu niin sitä miettii että kehtaako sinne radalle mennä jonkun innovan tournament bägin kanssa. Selkä vaan vaivaa sen verran paljon että olis helpompi kiertää rataa jos olis sträpseillä kannettava bägi.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #17 on: 21.05.12 - klo:23:53 »
Ite oon just uutta bägiä ostamassa. Vajaan vuoden kun on harrastanu niin sitä miettii että kehtaako sinne radalle mennä jonkun innovan tournament bägin kanssa. Selkä vaan vaivaa sen verran paljon että olis helpompi kiertää rataa jos olis sträpseillä kannettava bägi.

Mä ainakin kehtaan. Sträpsit ehdottomasti paras hankinta lajissa so far, joten anna palaa.

Ja kyllä ne näkee heitoista, että kuin kesken oot, vaikka kassi hämäiskin.  ;)

Offline ForeForEver

  • Juniori
  • **
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Facebook-sivu
  • Oikea nimi: Jussi Palojärvi
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #18 on: 21.05.12 - klo:23:57 »
en muista hintoja mutta deluxe bag saattaa olla halvempi ja siihen saa myös strapsit. siis halvempaa ajattelin sillä että ei olis liian pro :)
drive for show putt for dough

Offline Jukkis1983

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 163
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka Tilaeus
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #19 on: 22.05.12 - klo:00:12 »
Tällä hetkellä mulla on crunch box bäginä eikä kaikki tarpeelliset kiekot mahdu millään mukaan. Sen takia oon ajatellut että innovan competition tai fade gear tourney olis seuraavana vuorossa, mutta mistä näistä tietää onko hyvä vai ei.

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #20 on: 22.05.12 - klo:00:29 »
Ite oon just uutta bägiä ostamassa. Vajaan vuoden kun on harrastanu niin sitä miettii että kehtaako sinne radalle mennä jonkun innovan tournament bägin kanssa. Selkä vaan vaivaa sen verran paljon että olis helpompi kiertää rataa jos olis sträpseillä kannettava bägi.
Mielestäni niissä bägeissä ei lue että discarrieria ei saa käyttää jollet heitä 100m draivia.:) tottakai kannattaa hommata hyvä bägi ei se ole mitään välineurheilua.

Offline Jukkis1983

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 163
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka Tilaeus
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #21 on: 22.05.12 - klo:09:22 »
Ite oon just uutta bägiä ostamassa. Vajaan vuoden kun on harrastanu niin sitä miettii että kehtaako sinne radalle mennä jonkun innovan tournament bägin kanssa. Selkä vaan vaivaa sen verran paljon että olis helpompi kiertää rataa jos olis sträpseillä kannettava bägi.
Mielestäni niissä bägeissä ei lue että discarrieria ei saa käyttää jollet heitä 100m draivia.:) tottakai kannattaa hommata hyvä bägi ei se ole mitään välineurheilua.
Niin ja kyllä multa sadan metrin draivi onnistuu :)

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #22 on: 22.05.12 - klo:09:25 »
Itekki ostin disCarrierin aika pian aloittamisen jälkeen ja heitin varmaan sen 80m

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #23 on: 22.05.12 - klo:09:30 »
Saahan bägin ostaa vaikka enneku heittäny vielä ensimmäistäkään heittoa. Mietin vaan että montaako kiekkoa jengi yleensä kantaa mukana, jos ei nyt puhuta ihan pro-tasosta / radasta jolla on vaara hukata kiekkoja vesiesteisiin. Itellä mahtuu oikeesti tarpeelliset kiekot kymmeneen tai alle. Suotta kannan mukana sellasta mitä en heitä.

Isompaan bägiin tietysti mahtuu kaikenlaista muutakin hyödyllistä, ei siinä mitään...
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #24 on: 22.05.12 - klo:10:29 »
Mietin vaan että montaako kiekkoa jengi yleensä kantaa mukana, jos ei nyt puhuta ihan pro-tasosta / radasta jolla on vaara hukata kiekkoja vesiesteisiin. Itellä mahtuu oikeesti tarpeelliset kiekot kymmeneen tai alle. Suotta kannan mukana sellasta mitä en heitä.

Mulla on mukana yleensä n. 15 kiekkoa kierroksella. Kiekot sisältää kolme putteria niin voi hyvin treenailla putteja ennen/jälkeen kierroksen, muutama midi, pari fairwaytä ja loput sit draivereita. Allekirjoitan tuon että kannan kiekkoja mukana mitä en heitä useasti mutta kyllä niille vielä tilanteensa on tullut - lähinnä opettelun kannalta että löytäisi ne kiekot millä sit loppukesä mentäisiin. :)

Isompaan bägiin tietysti mahtuu kaikenlaista muutakin hyödyllistä, ei siinä mitään...

Tämän takia itse ajattelin vaihtaa nykyisen Fade Gearin Crunch Bagin johonkin toiseen. Tuo on kyllä ihan sopiva kesällä kun ei tarvi mitään ihmeellistä mukaan mutta esim takkia tuohon ei saa kovin fiksusti mukaan. FYI: jos tuo Crunch Bag + valjaat kiinnostaa niin saa ottaa yhteyttä.
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #25 on: 22.05.12 - klo:13:22 »
itellä on voodoon zulu bägi ja viime kisassa(sveitsi just) siinä oli päivästä ja fiiliksestä riippuen 38-46kiekkoa + suklaata ja ruokaa ja pyyhkeitä ja sateenvarjo.(hyvää treeniä:)) Oisin silti tuntenut melkeen kotosammaksi vielä raahata jotain muovipussia taas mukana:) ekassa Eurotourkisassani(Oslo open 2005) kun olin just aloittanut pelaan tätä lajia, niin mulla oli joku ruma matkakassi rundilla jossa oli kiekot ja vaatteitakin hujan hajan sekasin. Lundmark ja Källström joutu välillä auttaan et löysin oikeen kiekon mun romukassista kun samassa poolissa väännettiin:) ei hävettäny yhtään...ne kyl katto et mitä vittua...

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #26 on: 22.05.12 - klo:13:33 »
Hahahahah :-D pelkän vyölaukun kans ku ois painanu seuraavalle kiessille samojen naamojen kans ni ois saattanu vähä kattoo kieroon..

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #27 on: 22.05.12 - klo:13:35 »
... mulla oli joku ruma matkakassi rundilla jossa oli kiekot ja vaatteitakin hujan hajan sekasin. Lundmark ja Källström joutu välillä auttaan et löysin oikeen kiekon mun romukassista kun samassa poolissa väännettiin:) ei hävettäny yhtään...ne kyl katto et mitä vittua...

Päivän naurut. Kiitos.

Offline kakkonenonykkönen

  • Juniori
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #28 on: 22.05.12 - klo:14:42 »
Panostakaahan hyviin kenkiin, maksavat takaisin itse itsensä!
liukastumiset sun muut nilkkojen pyörimiset ei ole kovin kivaa kesken pelaamisen.

Kisoissa käyvien kannattaa myös panostaa hyvään sadekelin vaatetukseen ja hyvään sateenvarjoon.
kisoissa, kun saattaa joskus sataa..

Hyvän bägin kans pelaaminen auttaa kummasti, kun ei tarvi keskittyä muuhuin kuin olennaiseen, eli pelaamiseen.
muovikasseista sun muista urheilulaukuista, kun joutuu kaiveleen kiekkoja löytääkseen niitä, sekä kuivana ja puhtaana pitämiseen kulutettu aika ja hermo on pois peliin keskittymisestä.
Itsellä vuonna 2007 ostettu Caroline team bag, ja vieläkin kuin uuden veroinen. Maksaahan se jotakin, mutta aika vähän jos suhteuttaa vuosiin ja käyttömukavuuteen.

Offline Jukkis1983

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 163
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka Tilaeus
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #29 on: 22.05.12 - klo:20:34 »
Kehtasin nyt sitten tilata innovan competition bagin ja sträpsit, jos vaikka selkävammaisen kassin kantaminen vähän helpottuisi.