Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Välineurheilusta...  (Read 28017 times)

Offline Dizzy

  • Juniori
  • **
  • Posts: 97
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anssi Sahri
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #30 on: 23.05.12 - klo:13:49 »
Kun uusi yksilö eksyy lajimme pariin, homma menee varsin usein seuraavalla tavalla:

1: Yksi kiekko riittää - kunhan se on sellainen draiveri, joka lentää ihan pirun pitkälle
2: Pakko se toinenkin kiekko on hankkia, kun ei se puttaaminen ollu kivaa sillä katanalla
3: Välineurheilijat on ihan hölmöjä
4: Mun on pakko ostaa kaikki draiverit, jotta löydän sen joka lentää sinne pirun pitkälle
5: Mä ostin myös kaikki midarit, jotta löytäisin sen joka lentää suoraan
6: Mä en vieläkään koske mun midareihin rundin aikana
7: Karsin epäoleelliset kiekot pois bägista ja kirjoitan jollekkin foorumille mun mageen 46 kiekon setin, jonka otan aina kiessille mukaan - niitä saattaa tarvita.
8: Miksi mulla on aina selkä kipee?
9: Jos mä vaikka opettelisin heittämään tätä yhtä kiekkomallia ensiksi.

Jos nyt ei kärjistetä, niin kait se kuuluu lajin aloittamisen iloihin kun voi uskoa että se heittotaito on vaan siitä täydellisen kiekon löytämisestä kiinni. Ja kun se koukku iskee, niin on vaan niin mielettömän mukava jutella niistä kiekoista, muoveista, painoksista ja muusta vastaavasta. Yleensäkkin kiekkovalikoimat tuntee kaikkein parhaiten tyyppi jolla laji on kolahtanut tosi pahasti vuoden parin sisällä.

Sateenvarjot, sadevaatteet, kengät jopa bägit ei ole niinkään välineurheilua vaan ihan tervettä järkeä. Kaikissa säissä voi pelata, jos on tavarat. Jos taas tavarat puuttuu, niin kannattaako siihen kaatosateeseen yleensä lähteä. Jos kisata meinaa, niin sitten pitää olla vaatteet tätä varten. Sunnuntaisurffari voi lähteä radalle säällä, jolla oikeasti kannattaakin lähteä radalle. (Oma lukunsa on sitten frisbee-aiheiset paidat. Tää on enemmän sellainen alalaji, joka vetää sitä kauhtunutta kymmenen vuotta vanhaa Nordic Tour paitaa päälle. Ei se sillä peliään paranna, vaan yrittää lisätä uskottavuuttansa)

Ne neljäsataa kiekkomallia on sitten se suuri huijaus, joka kohdistuu kaikkiin lajia aloittaviin. Kun ne on vaan niin hienoja ja ne oikeesti tuo sitä pituutta lisää...
Ei siinä mitään, kyllähän mäkin tykkään hypistellä vieläkin kiekkoja ja joka vuosi tulee kokeiltua yhtä tai kahta uutta mallia. Ja se nyt on vaan ne oppirahat mitkä pitää tässä lajissa maksaa. Suurin osa ostaa kymmeniä ja kymmeniä eri kiekkoja, ennenkuin kokemus tulee ja vetää korville.
« Last Edit: 23.05.12 - klo:13:51 by Dizzy »

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #31 on: 23.05.12 - klo:14:40 »
Anssi on niin oikeassa.

Anssilta jäi vain mainitsematta että tärkeintä kiekoissa on se, että ne on hyvän värisiä :)

Oikeastihan on niin, että lahjakas henkilö oppii pelaamaan vaikka Monsterilla Talin hyvään tulokseen. Suurin osa meistä ei ole kuitenkaan niin lahjakkaita, että osaisi luonnostaan käännellä sen yhden kiekon sopiviin heittoasentoihin. Siksipä meillä on tällä hetkellä enemmän kiekkovalmistajia kuin 8 vuotta sitten oli kiekkomalleja.
Sieltä saa sitten jokainen valita ihan rauhassa sen väärän kiekon, jolla ei pysty heittämään.

Oikeasti tämän lajin hienouksia on kiekkojen kohtuuhintaisuus. Kadonnut kiekko ei aiheuta kovin pahaa mieltä, paitsi jos se oli juuri se kiekko millä halusin aina heittää. Niitä saa kaupasta lisää ja ominaisuuksia on nykyään niin paljon että luulisi jonkun sopivan itsellekin.
Toisin on golfissa. Jos 300€ draiveri jää edelliselle tiiauspaikalle niin harmittaahan se vaikka saa niitäkin kaupasta. Golfissa tosin voi mennä mailakauppaan ja päästä lyömään simulaattoriin joka kertoo kaiken mahdollisen lyönnistäsi ja suosittelee juuri sinulle sopivat vehkeet. Frisbeegolfissa ei ihan näin pitkällä vielä olla eikä kiekkokauppiaatkaan taida ihan väkisin kenellekään yrittää mitään myydä. Ihan itse saa kokeilla :)

Itselle on vuosien saatossa tullut kiekot joilla haluaa pelata, niitä on sitten hankittu kohtuullinen määrä etteivät lopu. Ja tietenkin mieluiten pinkkinä. Tästä johtuen uusimmat uutuudet eivät sytytä kovin isoon liekkiin meikäläistä vaikka Discmanian DD ja DD2 taitavat olla uusimmat bägistäni löytyvät "uutuudet" :)

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #32 on: 23.05.12 - klo:23:43 »
Ookko joskus tavannu henkilöä joka ois unohtanu Draiverinsa tiipaikalle? ;D

Sorge, oli pakko kuitata 8)

Tää menee hieman OT mut tosta kohtuuhintaisuudesta on pakko sanoa sen verran et Fribailuun menee ainakin itsellä paljon enemmän fyrkkaa vuodessa kuin Kolopallon pelaamiseen..


Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #33 on: 23.05.12 - klo:23:50 »
Ookko joskus tavannu henkilöä joka ois unohtanu Draiverinsa tiipaikalle? ;D

Sorge, oli pakko kuitata 8)

Tää menee hieman OT mut tosta kohtuuhintaisuudesta on pakko sanoa sen verran et Fribailuun menee ainakin itsellä paljon enemmän fyrkkaa vuodessa kuin Kolopallon pelaamiseen..
Kävitkö pelaamassa kolopalloo Oulussa asti. Kisamatkathan tässä eniten maksaa..

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #34 on: 24.05.12 - klo:00:05 »
Mulla menee kans aikalailla 100-0 rahan kulutus enemmän frisbeegolfiin kuin pallogolfiin...

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #35 on: 24.05.12 - klo:00:11 »
Mikko ja Lassi ootte heittäny varmaan 100 kierrosta enemmän ku lyöny viimise 2 vuode aikana

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #36 on: 24.05.12 - klo:00:16 »
Mikko ja Lassi ootte heittäny varmaan 100 kierrosta enemmän ku lyöny viimise 2 vuode aikana
Kävimmä muistaakseni toissakesänä kierroksen minigolffia painaas...

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #37 on: 11.06.12 - klo:16:18 »
itellä on voodoon zulu bägi ja viime kisassa(sveitsi just) siinä oli päivästä ja fiiliksestä riippuen 38-46kiekkoa + suklaata ja ruokaa ja pyyhkeitä ja sateenvarjo.(hyvää treeniä:)) Oisin silti tuntenut melkeen kotosammaksi vielä raahata jotain muovipussia taas mukana:) ekassa Eurotourkisassani(Oslo open 2005) kun olin just aloittanut pelaan tätä lajia, niin mulla oli joku ruma matkakassi rundilla jossa oli kiekot ja vaatteitakin hujan hajan sekasin. Lundmark ja Källström joutu välillä auttaan et löysin oikeen kiekon mun romukassista kun samassa poolissa väännettiin:) ei hävettäny yhtään...ne kyl katto et mitä vittua...

Mä otin kans just käyttöön Prodiscuksen Pro-bagin ja tyhjältähän se vaikutti vielä vaikka oli jo kaikki romut Discarrieristä siirretty. Kai sitä voi ittekkin nyt heittää ilman Lidlin kassia extrana.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #38 on: 11.06.12 - klo:16:57 »
Hyvä, Tapani! Jätä ne muovikassit kotiin, niin kehtaa ottaa lehdistökuviakin kisoista.

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #39 on: 06.07.12 - klo:13:05 »
Multa saa aina rispektit sellaset jannut, jotka pannuttaa Alepan pussista joka väylällä pirkot. Useammin sieltä taitaa kuitenkin löytyä kylmä Koff. ;)

Itse voisin katsoa peiliin, kun seuraan huvittuneena 10 hengen "kesämies-poolia". Osalle kavereista, joiden kanssa aloitteilin pelaamista, frisbeegolf on tänään yhtä tärkeää kuin rannalla radion kuuntelu. Nauttivat siis siitä täysin siemauksin. Siitähän se mullakin lähti.

Välineista sen verran, että olen tehnyt pelaamiseni mukavaksi. Laadusta ei kannata tinkiä. Kun kiertää paljon, välineet ovat kovalla kulutuksella. Sen vuoksi ei kannata ostaa sitä halvinta bägiä. Kannattaa ostaa hyvä laukku ja strapsit, jos pelaa vähänkin enemmän. Kirpaisi, mutta se on ollut sen arvoista. Kavereiden laukuista, jotka ovat olleet astetta halvempia, vetoketjut, saumat ja valjaat ovat alkaneet hajoilla.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #40 on: 06.07.12 - klo:13:34 »
Multa saa aina rispektit sellaset jannut, jotka pannuttaa Alepan pussista joka väylällä pirkot. Useammin sieltä taitaa kuitenkin löytyä kylmä Koff. ;)

Itse voisin katsoa peiliin, kun seuraan huvittuneena 10 hengen "kesämies-poolia". Osalle kavereista, joiden kanssa aloitteilin pelaamista, frisbeegolf on tänään yhtä tärkeää kuin rannalla radion kuuntelu. Nauttivat siis siitä täysin siemauksin. Siitähän se mullakin lähti.

Välineista sen verran, että olen tehnyt pelaamiseni mukavaksi. Laadusta ei kannata tinkiä. Kun kiertää paljon, välineet ovat kovalla kulutuksella. Sen vuoksi ei kannata ostaa sitä halvinta bägiä. Kannattaa ostaa hyvä laukku ja strapsit, jos pelaa vähänkin enemmän. Kirpaisi, mutta se on ollut sen arvoista. Kavereiden laukuista, jotka ovat olleet astetta halvempia, vetoketjut, saumat ja valjaat ovat alkaneet hajoilla.

Kerro kavereilles sitteku tulee mitta niistä bägeistä täyteen ni multa löytyy ylimääräsenä Revolutionin team carolina bägi, white camo, innovan strapseillä.

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #41 on: 06.07.12 - klo:13:49 »
Kerro kavereilles sitteku tulee mitta niistä bägeistä täyteen ni multa löytyy ylimääräsenä Revolutionin team carolina bägi, white camo, innovan strapseillä.

Ai, vieläks sulla on toi bägien Rolls Royce myynnissä? ;D Taitaa pojat ajella vielä Fiat Unoilla ja kertoa samat vitsit uudelleen ja uudelleen.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Välineurheilusta...
« Reply #42 on: 06.07.12 - klo:21:03 »
Kyyyllä se multa viä löytyy.