Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)  (Read 189412 times)

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #75 on: 28.11.12 - klo:01:32 »
päivitetääs taas mitä tullu tehtyä...
sunnuntaina himassa duunin jälkeen vedin hieman takakyykkyä syvästä. rinnalleveto ja työntö alle ja lopuks työntö ylös niskantakaa aina, kun en omista kyykkutelineitä, eli: 20x30kg, 20x50kg ja 20x70kg, sit kulmasoutu 40x40kg

maanantaina hyppelyitä: kiertohyppelyä 240 hyppyä(3x80), saksihyppelyä 200hyppyä(2x100) ja haaraperushyppyjä 200hyppyä(4x50)

tiistaina: jullea (selkä lähes vaakatasoon laskien)40x40kg, 40x50kg ja 40x60kg, ranskalaista punnerrusta 10kg levyllä: 4x40toistoa(huikeaa:))

frisbeen osalta treenailut jäänyt. osaksi koska ei ole treeniseuraa...

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #76 on: 28.11.12 - klo:01:56 »
Millainen kotisali sulla on, kasa rautaa ja tankoja olohuoneessa vai ihan oma pikkupunttis? Olis muutenkin kiva kuulla vähän sun treenifilosofiaa ja mitä haet puntin kolistelulta kiekkoiluun.

Offline jam-o

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 255
  • Ready to get Fierce!
    • View Profile
    • Tomoottajat
  • Oikea nimi: Jarmo Aulu
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #77 on: 28.11.12 - klo:11:54 »
tiistaina: jullea (selkä lähes vaakatasoon laskien)40x40kg, 40x50kg ja 40x60kg
On sulla vaffa selkä! Itte sain muutaman kräpisen toiston 50kg:lla :) Toki mulla oli painot ihan niskas, täytys varmaan pitää alempana lapojen päällä. Mitä ite oot tosta tangon paikasta mieltä?

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #78 on: 28.11.12 - klo:12:22 »
Vaikka et kysynytkään minun mielipidettä, niin pitää silti vastata. :)

Paras paikka on sama kuin "low bar"- kyykyssä, eli takaolkapäiden päällä. Kyynärpäiden pitäisi osoittaa ala-asennossa alas, ei taakse. Tämä auttaa stabilisoimaan yläselän lihaksia.

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #79 on: 28.11.12 - klo:18:23 »
Millainen kotisali sulla on, kasa rautaa ja tankoja olohuoneessa vai ihan oma pikkupunttis? Olis muutenkin kiva kuulla vähän sun treenifilosofiaa ja mitä haet puntin kolistelulta kiekkoiluun.

moro. mulla on sekalaisia muovipäällysteisiä ja metallisia levyjä ja semmonen normi rautatanko(10kg) ilman mitään laakerointia. saan siihen joku 70-80kg ilman et virittelen siihen jotain lisäpainoja:) eli ei voi puhua salista. Keihäänheittourani aikana mulla oli joku 20vuotta leuanvetotanko himassa ja siitä tai katosta laitoin roikkumaan narulla polkupyörän keskiön jossa oli kammet. polkimet poissa. vanha Pauli Nevalan(olympiavoittaja keihäänheitossa Tokiosta 1964)keksimä treenilaite:) melkosen rankka laite olkapäille ja keskikroppaan otti klivasti myös. siinä kun veti semmosia 50toiston sarjojen käsillä roikkuen niin tiesi ana jotain tehneensä.venytti myös paikkoja pirusti.

olen fiilispohjalta treenannu lähes koko ikäni.toki mulla ollu joskus joku ohjelmakin ja noudattanut sitä ja tiedän tietty lähes kaiken erilaisista treenitavoista, mutta silti olen pitäytynyt omissa tuntemuksissani treenien osalta. noilla puntin nostoilla en välttämättä suoranaisesti hae mitään fribagolffiin, mutta tottakai keskikropan vahvuus on ISOKSI EDUKSI foreissa ja upseissa ja miksei rystyheitoissakin.

itse toki olen paljon heittänyt forea ja upsia 1,25kg:n ja 2,5kg:n ja jopa 5kg levyllä. siinä jos missä keskiroppa ja sormet ja kyynärvarret saa kyytiä. vahvistuu sikana jos paikat siis kestää tuollaista.

noin 3 vuotta sitten esim tein seuraavan treenin: kesto oli joku 2 tuntia: 1.25kg levy forella 2x25heittoa, sitten 2.5kg levy 2x20heittoa ja sitten 5kg levy 2x10heittoa(noi kaikki oli lähes täydellä teholla draivattuja ja pikku vauhdilla tai askeleista vähintäänkin. vasurilla myös mutta noin puolet vastaavasta määrästä. upsilla noi samat 1.25kg levyllä ja 2.5kg levyllä ja vasurilla myäs samat toistot.
loppuun normidraiveja forelta ja upsilta noin 25heittoja fore ja 25 upsi. tuntu kiekko hieman keveeltä noitten jälkeen heh.

noi kävi myöskin jalkojen päälle aika tavalla. herkemmiltä kavereilta ois voinu lähteä myös nahat sormista:) paljain käsin kuitenkin heitin. tommosta kun tekee niin fore lähtee aika ilosesti aika pikku liikkelläkin. en kuitenkaa suosittele tota välttämättä kellekään jolla ei ole heittotaustaa takana,jos sillonkaan.tietty kevyesti jos neppailee esim tota 1,25kg levyä niin ehkä niin.

ote oli siis normi painonnostolevystä siitä keskeltä etusormi ja keskisormi just ja just läpi ja peukku levyn reunassa kiinni. tietty vitosen levyyn ei peukku enää ylettyny reunaan asti:)

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #80 on: 28.11.12 - klo:18:32 »
tiistaina: jullea (selkä lähes vaakatasoon laskien)40x40kg, 40x50kg ja 40x60kg
On sulla vaffa selkä! Itte sain muutaman kräpisen toiston 50kg:lla :) Toki mulla oli painot ihan niskas, täytys varmaan pitää alempana lapojen päällä. Mitä ite oot tosta tangon paikasta mieltä?

moro. jep mullakin aika niskapainoitteinen toi tangon paikka kuten kyykyissäkin oon pitäny aikalailla lähellä niskaa. jos laskis alemmas niin varmaan tosiaan sais paljon isommilla painoilla tehtyä tota jullea.
mullahan on selkä pamahtanut TODELLA pahasti kerran oisko ollut vuonna 2004 ja sen jälkeen painot ollu suht pieniä millä oon tehnyt punttia. sitä ennen jullea tein 120kilolla kutosen sarjoja ja 100kilolla jotain 12 toiston sarjoja. nykyään kestävyys parantunut kun joutunu tekeen vain pitkii sarjoja ja pienimmillä painoilla. esim vaikka 60kilolla pystyn vetään joku 50-60toistoa jullessa ja 70kilolla ehkä 40 toistoa niin raja tulee todella nopeesti vastaan. 80kg maksimi minkä uskaltasin laittaa jullessa selkääni nyt ja silläkin varmaan pystysin/uskaltasin tehdä joku 10 toistoa ja 90kg en uskaltas ehkä edes koettaa.

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #81 on: 30.11.12 - klo:17:15 »
Keskiviikkona joutu nöyrtyyn lepopäivään.
Eilen torstaina laiskotti hieman kun tulin duunista himaan tossa 23jälkeen lymipyryssä, sit aattelin että jotain on tehtävä, joten klo 12 yöllä(mulle normi treeniaika:)) pistin 50kg tankoon ja vedin sillä yhden sarjan raakaa rinnallevetoa, ilman remmejä ja ilman sormilukkoa tein ja loppuun asti. 34 toistoa yhteen menoon selvästi polvien alle laskien tangon joka kerta. ois mennyt enemmänkin mutta ote ois pettänyt seuraavalla nostolla. ihmettelin oikein ite et jhan meni kivasti. Naapurit saattoi toki olla eri mieltä. tai no eihän täs talos ole kuin 6kerrosta:) hiiren hiljaa toki tein kun paljain jaloin nostelin...

sit päälle 2 sarjaa kieroliikettä levystä kaksin käsin kiinni pitäen, siis 2x40x10kg ja sitten suorat syvät sivutaivutukset levy pään yläpuolella kaksin käsin pitäen kiinni levystä:2x30x5kg

ei venyttelyä, suoraan ruokaa napaan ja nukkumaan. Tänään aamulla kun heräs, niin tuntu keskiropassa et jotain tullut tehtyä ja itseasiassa hieman jokapaikassa(vaikka treenin sarjamäärä olikin alhainen)

Offline moog

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 406
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Moisio
  • Seura: Sipoon Discstroyers
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #82 on: 01.12.12 - klo:00:29 »
itse toki olen paljon heittänyt forea ja upsia 1,25kg:n ja 2,5kg:n ja jopa 5kg levyllä. siinä jos missä keskiroppa ja sormet ja kyynärvarret saa kyytiä. vahvistuu sikana jos paikat siis kestää tuollaista.

Forea 5kg levyllä? Jesus Marimba!  :o

Ihan mielenkiinnosta, paljonko tuli heitoille mittaa? Jos menee pidemmälle kuin mitä mä saan itse mun jokseenkin surkuhupaisalla forella aikaiseksi fribakiekolla, niin laitan kassin ja kiekot myyntiin välittömästi ja vaihdan pitsinnypläykseen tai jotain...
"Yllättävän usein avaan heitolla joka onnistuessaankin olisi ollut huono ratkaisu"

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #83 on: 01.12.12 - klo:11:40 »
itse toki olen paljon heittänyt forea ja upsia 1,25kg:n ja 2,5kg:n ja jopa 5kg levyllä. siinä jos missä keskiroppa ja sormet ja kyynärvarret saa kyytiä. vahvistuu sikana jos paikat siis kestää tuollaista.

Forea 5kg levyllä? Jesus Marimba!  :o

Ihan mielenkiinnosta, paljonko tuli heitoille mittaa? Jos menee pidemmälle kuin mitä mä saan itse mun jokseenkin surkuhupaisalla forella aikaiseksi fribakiekolla, niin laitan kassin ja kiekot myyntiin välittömästi ja vaihdan pitsinnypläykseen tai jotain...

toi 5kg levy oli jo oikeestaan keskiropan liike. 1,25kg ja 2,5kg levyllä pysytin tekeen teknisesti oikeestaan normiheiton mut tol 5kg levyl semmonen hidastettu liike oikeestaan vaan:) tietenkään noi levyt ei liidä eikä lennä juuri mihkään vaikka lähtönopeutta oiskin jonkin verran. On mul himas 2 normikiekkoakin mihin oon laittanut lisäpainoa keskelle. toinen on tuplapainonen eli noin 350g ja toinen tripla eli hieman yli 500grammanen:) kerran heitin niitä forella huvikseni drivingfielfillä kun eka varmistin et ketään ei ole mailla eikä helmeilla:)

muistakseni 350g detukka lensi jonkun 100m ja 500g jonkun 80m:) bäkkärillä joutu puristaan niin lujaa niistä kiekoista että kun heitti sitä ja heti kun kiekko irtoo kädestä niin aika pahannäköinen verenpurkauma tuli etusormen päähän, joten joutu forella vaan heittään. upsia en silloin testannu vaikka silloin käsi olikin upsikunnossa.

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #84 on: 05.12.12 - klo:18:32 »
päivitetääs taas, vaik ei ole oikeen mitään laitettavaa...eli 5päivää oli ja ollut sairas olo. pe-ti en siis tehnyt mitään siis viitenä päivänä,ihme ja kumma pystyin oleen aloillani. duunis olin mut en treenannu. vitutus päällä siitäkin. tänään sit tuntu jo hieman paremmalta ja aattelin tarttua tankkoon himassa.

rinnallevetoa meinasin painaa 60kg niin monta toistoa kun tulee , mut tuli järki päähän kesken lämppäsarja, joten tyydyin seuraavaan: raaka rinnalleveto 2x24x20kg, tempaus 2x12x20kg ja ranskalainen punnerrus 2x25x20kg

nyt kuulostelen kroppaa täs duunis, josko huomen tai illal avais jo pellit(hoh hoh hoo) ai niin puttia takana syksyltä 100puttia, tarttis tehdä jotain kait sen osalta. vitun nysväystähän se toki on...

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #85 on: 05.12.12 - klo:23:50 »
oli hiljasta duunissa joten puuhastelin jotain eli: etunojapunnerrukset 3x50 ja 1x40
huomas ettei ole vielä kuumeisen olon jälkeen kunnossa kun tuli happoja jo kesken noitten sarjojen, no tulipahan jumpattua jotain. tosin olkapäät ei vissiin pitänyt tota jumppana vaan kiusaamisena.

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #86 on: 06.12.12 - klo:19:08 »
tänään jullea himassa 30x20kg, 30x30kg, 30x40kg ja 30x50kg
sit raaka rinnalleveto 30x30kg

saatan lähtee luisteleen ja vetään rannareita, tietty raitin puolelta!:) tässä illemmalla

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #87 on: 06.12.12 - klo:19:54 »
tänään jullea himassa 30x20kg, 30x30kg, 30x40kg ja 30x50kg
sit raaka rinnalleveto 30x30kg

saatan lähtee luisteleen ja vetään rannareita, tietty raitin puolelta!:) tässä illemmalla

Todellaki raitin puolelta sellattii 120km/h rannareita. Sitä mäkin teen joka to/su ilta, + ehkä ma,ke ja pe. :)

Offline jam-o

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 255
  • Ready to get Fierce!
    • View Profile
    • Tomoottajat
  • Oikea nimi: Jarmo Aulu
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #88 on: 07.12.12 - klo:15:56 »
saatan lähtee luisteleen ja vetään rannareita, tietty raitin puolelta!:) tässä illemmalla
No luonnollisesti raitin puolelta, kuka ny mettän puolelta pelais?

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Villen villit treenit (Ville Piippo, Team Hippo)
« Reply #89 on: 07.12.12 - klo:22:02 »
hieman treeniä himassa ennen saunaa...haaraperushyppely:4x75, kiertohyppelyä: 4x100(ottaa aika kivasti keskikroppaan kun keskittyy että tekee sen keskiropan lihaksilla ja kiertää kunnolla aina)