Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Jussin rata kiertely blogi.  (Read 265969 times)

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #105 on: 06.01.14 - klo:19:15 »
Olen kyllä tuon väylän vaikeudesta erimieltä. Lähinnä tuo väylä vaatii tarkkuutta ja malttia sopivassa suhteessa. Eli jos sulle oli ennen helppo par tuo väylä niin kuvittele se kori edelleenkin siihen vanhaan paikkaan ja siitä sitten kakkosheitto uuden korin suuntaan. Aina ei voi/kannata suoraan korille yrittää koska juurikin tällä väylällä se vaatii hirveän tuurin onnistuakseen joka kerta mandojen takia.

Mandojen?

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #106 on: 06.01.14 - klo:21:01 »
Olen kyllä tuon väylän vaikeudesta erimieltä. Lähinnä tuo väylä vaatii tarkkuutta ja malttia sopivassa suhteessa. Eli jos sulle oli ennen helppo par tuo väylä niin kuvittele se kori edelleenkin siihen vanhaan paikkaan ja siitä sitten kakkosheitto uuden korin suuntaan. Aina ei voi/kannata suoraan korille yrittää koska juurikin tällä väylällä se vaatii hirveän tuurin onnistuakseen joka kerta mandojen takia.

Mandojen?

Jep, väylän alussa on tuplamando.

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #107 on: 07.01.14 - klo:10:24 »
Itsehän avaan #3 nykysin aina peukulla puitten yli ja laskeutuu aika kivasti siihen vanhan korin lähistölle, birdieputtia saa aina yrittää ja kerran jopa mennykki jostai 14 metristä sisään. Ens kesänä koitan kokeilla alivakaalla siittä vasen ylänurkka puiden tasolta korin alle, tarvii kättä lisää kyl meikäläisellä.
« Last Edit: 07.01.14 - klo:12:20 by Jonessive »
Team Discraft / #71739

Offline jussi32

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 832
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Sutti
  • Seura: Ylöjärven Ryhti
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #108 on: 07.01.14 - klo:16:23 »
Ehkä oon hakenu liikaa korille uudella  kolmosella ja siksi tuntuu vaikeelta.  Pitää palata vanhaan varmoihin  putteri avuksiin joilla onnistuessa saan meneen hieton puun oikealta puoleta ja siitä hakea vaan turvallista paria.  Koska kakkoseen ei ole mulla oikein  nykyseen kolmoseen ole mahkuja. Pirkku  vaatisi tosi pitkän putin sisään.  Mikä mulle tuottaa vaikeuksia.

Vanhalle kolmoselle pari pirkkua tuli saatua. Siihen ne varmaan sitten jäkin. Pitänee sitten tälläkuadella  yritää pirkkua nelosella.  Siihen on mulla mahdollisuuksia jos avaus onnistuu hyvin.  Sekä vitos väylä par4 kolmella on myös mulla mahdollista jos saan tosi hyvän avauksen ja kakkos hetion.


« Last Edit: 07.01.14 - klo:16:32 by jussi32 »

Offline Mike

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura / Disc Klupi Kuhmoinen
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #109 on: 08.01.14 - klo:09:50 »
Ja tähän vielä lisäisin ettei kannata liikaa tuijottaa tuloksia koska niiden tuijottamisella ei tulokset parane.
Tekniikkaan ja heittovarmuuteen keskittyminen on tärkeämpää tässä vaiheessa "peliuraa".
Kyllä ne tulokset parantuu väkisinkin jossakin vaiheessa ku pelin jokainen osa-alue vahvistuu...

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #110 on: 08.01.14 - klo:09:55 »
Ja se tulee vaan toistoilla, niin tylsältä ku se vaan kuulostaa. Mutta kyllä sen eron huomas omalla kohalla viime kauden aikana.

Offline jussi32

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 832
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Sutti
  • Seura: Ylöjärven Ryhti
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #111 on: 12.01.14 - klo:18:52 »
Ja tähän vielä lisäisin ettei kannata liikaa tuijottaa tuloksia koska niiden tuijottamisella ei tulokset parane.
Tekniikkaan ja heittovarmuuteen keskittyminen on tärkeämpää tässä vaiheessa "peliuraa".
Kyllä ne tulokset parantuu väkisinkin jossakin vaiheessa ku pelin jokainen osa-alue vahvistuu...

Jep näin on.  etenkin pitkissä draivessa on vielä paljon parannettavaa.  Lyhyemmät väylät 50-80m alkaa jo sujua, mutta julkun loppuväylillä jään muille  jälkeen.  Joten tottakai tekniikka on se tärkein etekin draivessa ja puteissakin.

Nyt näyttää sille, että peleihin tuli muutaman kuukauden tauko ellei ihmietä tapahdu ja lumi lähde taas sulaan.  Ei ole oikein intoa lähteä -10 asteen pakkaseen ja lumeen rämpiin. 
« Last Edit: 12.01.14 - klo:18:56 by jussi32 »

Offline jussi32

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 832
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Sutti
  • Seura: Ylöjärven Ryhti
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #112 on: 18.01.14 - klo:21:27 »
Muut  FRG-Ylöjärvi seuran jäsenet lähti vielä pakkasillakin pelaan, mutta minä jätin väliin.   Lunta ei olisi paljon, mutta liian kylmä.  Katsotaan jos viikonpäästä lähtisi mukaan talvipelejäkin kokeilleen.  Se missä olin kuitenkin mukana. Olivat seuran puttitreenit koulun liikuntasalissa.  Puttasin ihan hyvin ja voitinkin yhden puttikisan.  Radalla ei vaan putit kulje noin hyvin.  Yhden minkä keksin on, se, että pitää keksittyä puttiin enempi eikä pitää mitään kiirettä. Sekä tuulella on tietysti vaikutus.  Kovalla tuulella ei tule minulla puteistakaan mitään.   
« Last Edit: 18.01.14 - klo:21:30 by jussi32 »

Offline Mike

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura / Disc Klupi Kuhmoinen
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #113 on: 19.01.14 - klo:10:39 »
Muut  FRG-Ylöjärvi seuran jäsenet lähti vielä pakkasillakin pelaan, mutta minä jätin väliin. Lunta ei olisi paljon, mutta liian kylmä.

Eilen kun käytiin Julkujärvellä pelaamassa oli keli mitä mainioin.
Ei tuulta ja pakkasta 16 astetta. Aivan loistava pelikeli ja ei se heittokäsikään paleltunut ku heti heiton jälkeen laittoi hanskan käteen.
Elikkäs ku suomessa asutaan pukeudutaan kelin mukaan ja onnistuu pelailutkin loistavasti. Suosittelen!

Offline jussi32

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 832
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Sutti
  • Seura: Ylöjärven Ryhti
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #114 on: 25.01.14 - klo:16:07 »
Tänään talvipelit julkujärvellä.  Enää ei siis liian kylmä.  Ihan hyvin nekin onnistui. Lunta ei liikaa.  Hieman välillä sai hakea kiekkoja, mutta löytyihän ne ja yhtään ei hukkunut.  Lumeen jäi myös aina selvä jälki.  Valkosella kiekolla ei toki kannata. Meinasi valkoinen midari lähiheitossakin hukkua. Yhtään kiekkoa ei kuitenkaan kukaan hukannut ja kaikki löytyi pienen etsinnän jälkeen.  etu kymppi meni ihan hyvin. +9 ja parejakin tuli 4,6,10 ja 21 väylillä.  6:sella olin pirkku putilla, mutta ohi meni.   Ykkönen ei tällä kertaa onnistunut. Meni liian vasemmalle metsään. kympillä pitkähkö par putti sisään.  Pieleen meni oikeastaan 13:sta väylä jonka avaus meni niin syvälle metsään, että oli hankala päästä pois.  Tripla  bogi siis siitä.    Pro väylät meni siis hieman huonommin, mutta näillä keleillä saa olla tyytyväinen alle 30 tulokseen+29

Offline jussi32

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 832
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Sutti
  • Seura: Ylöjärven Ryhti
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #115 on: 01.02.14 - klo:18:29 »
Tänään Epilässä +9 ja +8 Oikeastaan pelattiin niin, että laskettiin tulos 2x9 väylää eli tulos oli +17. 18.sta väylältä.

Ei siis ihan huonosti eikä niin hyvinkään.  Paljon bogeja joten 4:sta lähes joka väylällä.   Kolme sitten paariin ja pari tuplaa.

Uudella ykkösellä par toisella kierroksella,   Kakkosella heitin ojaan.  Onneksi oli jäässä.  Sinne olisi muuten hukkunut.  1 on Epilässä helpottunut, mutta 5 taas vaikuttunut.   Ykköstä en ennen saanut paariin oikein millään, mutta nyt ei saa vitosta.  Joten rata on oikeastaan samantasoinen kuin ennen.  Kuntosen kori on ehkä hieman pahemassa paikassa kuin ennen.  Tässä olin lähellä paria, mutta mokasin putissa.  7 pietäs aina saada paariin .  Ekalla menikin, mutta toisella kierroksella heitto lähti aivan oikealle annukkana.  Joten bogiin meni.  Myös ysi on par väylä.  Hyvällä onnistumisella jopa pirkku, mutta tänään ei sekään oikein onnistunut ja bogiin meni sekin.    Vieläkään lunta ei ollut liikaa. Epilä on oikeastaan ihan hyvä talvirata, koska kävelytiet pidetään aurattuna eikä tarvi niin paljon rämpiä.  Muita ei tosin ollut pelaamassa kuin me. viiden  pooli.

Offline Mike

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura / Disc Klupi Kuhmoinen
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #116 on: 01.02.14 - klo:22:29 »
Myös ysi on par väylä.  Hyvällä onnistumisella jopa pirkku, mutta tänään ei sekään oikein onnistunut ja bogiin meni sekin.

Ite tykkään rykästä ysin avauksen putterilla. Tai no monet epilän väylät suorittaa talvella putterilla ihan reenaus mielessä..

Offline riihis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 267
  • FGR BagTag 180
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Riiheläinen
  • Seura: Ryhti
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #117 on: 01.02.14 - klo:22:44 »
Myös ysi on par väylä.  Hyvällä onnistumisella jopa pirkku, mutta tänään ei sekään oikein onnistunut ja bogiin meni sekin.

Ite tykkään rykästä ysin avauksen putterilla. Tai no monet epilän väylät suorittaa talvella putterilla ihan reenaus mielessä..

Hyvällä/tyynellä kelillä rysty purrella suoraan koria kohti, tuulella s-eagle forella vasemman kautta.

Mutta, yksi syy miksi tähän lajiin olen kovasti tykästynyt, on monenmoiset tavat (heittotapa+kiekkovalinta) suorittaa väyliä.  :D
« Last Edit: 01.02.14 - klo:22:49 by riihis »

Offline jussi32

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 832
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Sutti
  • Seura: Ylöjärven Ryhti
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #118 on: 08.02.14 - klo:18:30 »
Tänään lumihengessä rämpimistä julkujärvellä.   Tulos huonohko+34. Toki tällä kelillä tulokset on mitä on.   Myös hieman tuulta oli.  Joka pitäisi ottaa opiksi, että ei heitä alivakaalla tuulella.  Star mamba lähti kerran katolleen ympäri väylä 13 ja väylä 17 hieman tuuli pysäytti. . Tyynellä sopii mulle, mutta ei tuulella.

Onnistumisia oli taas väylän 20 par jossa hyvä avaus.   Varmaan oli ennätyspitkä tälle väylälle.   
Ykkösellä ja kuutosella myös ihan hyvät avaukset, mutta sen verran hyssenä metsään molemmissa, että bogiin meni molemmat.  4.sella par ja 17:sta bogi putti sisään vähän kauempaa. Kerrankin  Nyt sujui putit jo paremmin, mutta ei ihan joka väylällä.   Kierroksen pilasi draivit jotka lähtivät liian annukkana tai hyssennä metsään.   Ainostaan 20:lla onnistui täydellisesti.  Toki tämä väylä on julkujärvellä ainoita väyliä jossa on puutonta ja tilaa, mutta koska pituutta on yli100m, eli ei niin helppo väylä, mutta nyt oon alkanut paariin tätä saada. 
Epäonnistuminen 13:sta tripla ja 14.sta 9 jossa oli muutama ihan hyväkin heitto, mutta avaus piloille ja lopussa syvälle metsään josta oli hankala päästä pois.
16:sta meni myös lopun pikku metsään ja sekin meni 7.

Offline jussi32

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 832
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Sutti
  • Seura: Ylöjärven Ryhti
Vs: Jussin treeniblogi
« Reply #119 on: 15.02.14 - klo:21:47 »
Tänään julkujärvellä pitkästä aikaa ihan hyvä kierros +25. Lähipeli ratkaisee ja tänään se kulki. Lukuun ottamatta 20 väylän par puttia joka kolahti ylärautaan.  Sekä  seiska väylä tuplabogi puttia.  Kakkosen bogi putti myös ketjuista pihalle.    Muut putit sitten kulki.  12 bogi aika kaukaa.   15:sta bogi tosi kaukaa.
Draivitkin onnistu ja 14:stakin pysy aika hyvin väylällä tupla.  Vain lopussa neljäs heitto hieman metsään josta pääsin kahdella pois. Kuudenteen heittoon jäi hyvä rako ja onnistuin hyvin siitä välistä.
Draiveissakaan ei mitään hirveitä mokia.  Jotkut heitot lähtivät liian annukkana, mutta onneksi niillä väyliilä oli tilaa 11 ja 16.  Pieleen meni oikeastaan vain seiska väylä jossa osuin heti ekaan puihin josta kimpoli oikealle metsään. Hyvä kolmonen pelasti vähän, mutta lopussa helppo tuplabogi putti ohi.
Kasilla oli loistava kakkos heitto. hieman hyssenä puiden yli ihan korin viereen josta ei par puttia voinut enää putata ohi.
Myös kympin avaus osui puihin, mutta hyvällä kakkosella ja putilla sain pelastettua paarin.  Tämä kierros oli niitä kierroksia johon kesällä ja syksyllä jäätiiin.  Näköjään putit on jotenkin ollut pielessä, mutta tänään ne kulkivat muutamaa epäonnistumista lukuun ottamatta.

Pirkkupaikka oli oikeastaan vain viimeisellä 21 väylällä.  Aika pitkä n 10m pirkku putti jäi putattavaksi ei uponnut.
« Last Edit: 15.02.14 - klo:21:57 by jussi32 »