Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: 100 puttia 10 metristä  (Read 39656 times)

Offline VivianDargon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #60 on: 23.03.12 - klo:18:10 »
Muutaman kerran olen nyt kokeillut tätäkin ja tulokset on 37/100 ja 32/100. Joten vielä on vähän matkaa Tapanoten tuloksiin  8)
Pa3 Nova P3 Roc3 Teebird Firebird Pd Destroyer Pd2

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #61 on: 24.03.12 - klo:13:10 »
Oon sitä mieltä, että Tapsa on tolla prosentilla Suomen top 3 kun puhutaan putista. Hieno homma ja unohda jo vaatimattomuus ja siirry pro sarjoihin :)

Juu, lienen Suomen paras halliputtaaja 10 metristä. Katsotaan sitten kesällä kisoissa, että mitä hyötyä treenistä lopulta on ollut. Uskon että paljon.

Ja tosiaan avoimeen olen siirtymässä. Pelasin kyllä jo viime vuonna puolet kisoistani avoimessa.

Vetoan nettilisään tai laskuvirheeseen. Muuten on kyllä liian hurjaa  :)

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #62 on: 28.03.12 - klo:22:54 »
Reilun viikon aikana muutaman sarjan saanut sisään, ulkona vaihtelevissa keleissä ja valaistuksissa. 32, 40, 55, 23. Yhtenä päivänä luullut jo osaavansa jotain, mutta reality check tuli heti seuraavana.

Puttityylikin arpoo kaikkea Källströmin, Feldbergin ja McBethin välillä. Osittain hyvä juttu, ja osittain todella huono. Osais mielummin yhden hyvin kuin kolme huonosti.

Btw, auttaa kummasti kun puttaa viidellä samanlaisella putterilla. Ostin siis KCP Aviareja 4 lisää, ja jätin P1/P2/DX Aviarit muihin heittoihin.

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #63 on: 28.03.12 - klo:23:37 »
Tänään koitin vetää 100 puttia kympistä mutta on se ihan liikaa. Puttasin 26/50 ja rupes "väsyttää" ja keskittyminen herpaantua. Alko foret ja ärräpäät lentelemään:)

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #64 on: 29.03.12 - klo:10:31 »
Tänään koitin vetää 100 puttia kympistä mutta on se ihan liikaa. Puttasin 26/50 ja rupes "väsyttää" ja keskittyminen herpaantua. Alko foret ja ärräpäät lentelemään:)
eeeei hernemaissipaprika mitää?

Offline Tee8mu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Malmelin
  • Seura: Tallaajat
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #65 on: 29.03.12 - klo:15:14 »
Tänään koitin vetää 100 puttia kympistä mutta on se ihan liikaa. Puttasin 26/50 ja rupes "väsyttää" ja keskittyminen herpaantua. Alko foret ja ärräpäät lentelemään:)

hyvinkin samantyylisiä reaktioita olen löytänyt...

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #66 on: 05.04.12 - klo:12:36 »
hei kamoon!! lopettakaa kitinät huonoista 10m tuloksista! tätä peliä voi pelata monella tapaa näköjään, tiesinkin sen kyllä itse:) just kävin testaan ekan kerran ikinä tota 100 puttia kympistä.
ilma oli aurinkoinen, meilahdessa väylällä 11 eli kori oli aivan pienellä kummulla mutta puttasin paikasta josta ei ollut korkeuseroa yhtään. tuuli oli sivulta oikealta eli ainakin mulle paha suunta, mutta se oli niin kevyt tuuli ettei pahemmin vaikutusta ollut.
kahdella kiekolla puttasin niin et toinen oli aina ekaks kädes, keskityin kuin kisas ja kävelyt rauhallisesti. aikaa meni yhteensä 38min. tulos 22 sisään sadasta ja kokonaan ohi menneitä putteja oli 44. ohi menneistä olis jatkoputeissa mennyt ainakin 10-15 ohi koska kiekot tuli alas hyssekulmassa ja rollasi siis hieman.  20 putin kohdalla sisään oli mennyt 6 ja aattelin et alkaa paraneen, mut ei alkanut. 57 putin kohdalla tulos oli 9!   puttasin siis normityylilläni(läheltä puttaan näin) nää eli ilman peräänmenoa. normaalisti kympistä ylöspäin puttaan haarahyppyputilla siis. uskon et sillä olisin upottanut hieman tai selvästi enemmän. mua tää ei palvellut oikeestaan. sit 6 metristä puttasin 20 puttia joista upotin 15. joten jäitä hattuun jokaisella joka ajattelee olevansa PASKA. uskon et kisassa pystyn parempaan kuitenkin.

tottakai kaveri joka upottaa 10 metristä sadasta putista jotain 50-80 puttia on myöskin hvä puttaamaan ale 10 metristä.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #67 on: 05.04.12 - klo:12:45 »
Jeah. Ei näistä kymppikokeiluista ole koskaan hyvää fiilistä jäänyt. Mieluummin vedän vähän lyhyempää treeniä ja enempi sisään. Saa edes jonkinlaista itseluottamusta rakennettua. Radalla satunaiset kympit kuitenkin menee silloin tällöin. Toisaalta, jos menis toi 75 sisään, vois kymppisarjan heittely olla hyödyllisempääkin.

Offline Tee8mu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Malmelin
  • Seura: Tallaajat
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #68 on: 05.04.12 - klo:16:20 »
Joo ei siitä masentua kannata. Itse lähinnä tarkoitin että onpas toooodella tylsä treenimuoto, jolla ei saa kuin huono luottamuksen puttaamiseen. Meikäläisellä ainakin keskittyminen herpaantuu putin toistoon todella nopeasti...

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #69 on: 05.04.12 - klo:18:37 »
Joo ei siitä masentua kannata. Itse lähinnä tarkoitin että onpas toooodella tylsä treenimuoto, jolla ei saa kuin huono luottamuksen puttaamiseen. Meikäläisellä ainakin keskittyminen herpaantuu putin toistoon todella nopeasti...

Eiköhän kaikille löydy omat, sopivat treenimuodot. Mulle tämä on hyvä ja mielekäs harjoite.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #70 on: 05.04.12 - klo:18:47 »
Eiköhän kaikille löydy omat, sopivat treenimuodot. Mulle tämä on hyvä ja mielekäs harjoite.

Voisit kertoo äskeisestä harjoitteesta radalla, se oli oikein mielekästä!

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #71 on: 05.04.12 - klo:22:02 »
Eiköhän kaikille löydy omat, sopivat treenimuodot. Mulle tämä on hyvä ja mielekäs harjoite.

Itsehän siis heitän näitä satasen sarjoja joka päivä. Et pidän kyllä treenimuodosta. Matka kympistä on vaan liian pitkä ja siitä pitää nipistää, jotta mielekkyys säilyy.

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #72 on: 06.04.12 - klo:12:32 »
jep. en siis millään tapaa haukkunu tota treeniä, tarkoitin vain et mulle toi 10m ja 100 puttia ei toimi koska matka liian pitkä mulle ja en jaksa vetää sataa hyppyputtia 10 metristä koska silloin se jo enemmän jalkatreeni mulle:) meen testaan tänään tai joku päivä ULOS 6 metristä sataa puttia. veikkaan että upotan siitä joku 70-80 sadasta. Legendaarinen Sami Loukko jutteli mulle muutamia vuosia sitten sisällä puttaamisesta että ei kannattais liian kaukaa treenata sisällä puttia koska sisällä kiekko ei lennä kuitenkaa ihan samalla tavalla sisällä kun ei yhtään tuulta ja muita tekijöitä. ulkona saattaa sitten ainakin aluksi putata esin ihan liian lujaa.  itse uskon myös että joku 4-7m sisällä puttaamiseen hyvä matka, ainakin mulle. tietty jos on hyvä puttaaja niin kait se on sit eri asia.


Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: 100 puttia 10 metristä
« Reply #74 on: 25.04.12 - klo:21:50 »
Alkaa putti löytyä pikkuhiljaa. 50/100 ulkona vaihdellen vasta- ja takatuulipaikkojen väliä, kahden kiekon "sarjoissa". Näkyy (joissain) kisoissakin), Nummelan viikkiksissä yksi ketjuista ulos, neljä yläpantaa, ei yhtään alarautaa ja loput sisään.

Kankaanpään kisan putteja en halua edes muistella. Jännä miten taso vaihtelee :(