Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.  (Read 8409 times)

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« on: 06.11.12 - klo:20:43 »
Tietylle väylälle tarttis vähän pitempää kiekkoa kuin Teebird. Nopeimmat draiverit lentävät vähän miten sattuu. Eli siitä välistä.

Saint, Apache ja OLF kiinnostaa. Miksei joku neljäskin. Kenellä kokemusta vertailusta? Kertokaa myös muovista. Ja painosta,  jos se on jotain äärimmäistä. 8)
-Timo

Offline nukkumasa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 375
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel M
  • Seura: PuskaPuttaajat
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #1 on: 06.11.12 - klo:21:39 »
Miksipä ei C-line FD?
« Last Edit: 06.11.12 - klo:21:49 by nukkumasa »
P2 / Roc / PD / Firebird / Destroyer / PD2

@ Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #2 on: 06.11.12 - klo:21:42 »
Itse käytän Saintia, mukava kiekko. Käytän itse tiipparista seuraavana. muista mainitsemistasi ei kokemusta.
VDGC ry

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #3 on: 06.11.12 - klo:22:08 »
Jos haluat Tiipparia pidemmälle lentävän version, niin kannattaa harkita MVP Voltia. Mut se ainakii yllätti erittäin positiivisesti. Heitin Saintin saman tien bägistä ku Volttia testailin pari päivää.

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #4 on: 07.11.12 - klo:23:11 »
Tietylle väylälle tarttis vähän pitempää kiekkoa kuin Teebird.

Lähdetään siitä, että kuinka pitkälle heität Teebirdiä golflinjoilla?

Sirius muovinen OLF 1.2 oli ainakin itselläni kuin pidempi Star Eagle-X. Quantum OLF 1.2 on taas omien kokemusten perusteella hieman ylivakaampi SOLF:iin nähden. Yleisesti tietysti pidemmäksi Teebirdiksi tarjotaan Discmanian PD:tä eri muoveissa.

Kaikki noista hyviä kiekkoja. Oma Apache oli kyllä todellinen flipperi liekö sitten valmistusvirhe. PD on pisin p linessa, kevyt s line on myös hyvä. OLF on todella hyvä kiekko ainakin sirius muovissa 166g. Lentää todella nopeasti 9 nopeuksiseksi kiekoksi. QOLF on minusta reilusti vakampi. PD ei ollut itselleni se pisin kiekko. Heitin teebirdillä samohin metrilukemiin kuin pd mutta champ eaglella molempien päälle ja hallitummin.

Onkos Alte vielä heittokunnossa ? ;D
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #5 on: 08.11.12 - klo:09:10 »
Foorumilta löytyy myös "kiekkovertailut" ketju ::)

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #6 on: 08.11.12 - klo:15:12 »
Heitin teebirdillä samohin metrilukemiin kuin pd mutta champ eaglella molempien päälle ja hallitummin.

Jep, sekä Champion- että Star-muovinen Eagle (X) on omasta mielestäni erinomainen kiekko.

Onkos Alte vielä heittokunnossa ? ;D

Sormi vaivaa toisinaan vielä hieman ja olkapääkin vihoittelee, mutta venytellään ja jumpataan noita aktiivisesti, niin kyllä tässä vielä ehtii kiertämään monta kierrosta. Jos Simpanssi kiinnostaa, niin saat minulta kokeiluun Discmanian C-line FD:n ja TD:n.

Tietylle väylälle tarttis vähän pitempää kiekkoa kuin Teebird.

Mielestäni Lappeenrannan Pikisaaressa ei tarvitse draiveria kuin väylillä 2 ja 5 ja niihinkin riittää Teebird oikein mainiosti. Ykkönenkin on tietysti hieman helpompi draiverilla, mutta kyllä nuo loput 7 väylää ovat ihan putteriväyliä. Suoria ja lyhyitä väyliä, missä kori on aina näkyvissä ja tavoitettavissa pikku nykyllä.

Pikisaaren ykkönen on helpompi putterilla kuin draiverilla mielestäni ja jos käsi riittää niin 2 ja 5 ovat myös helppo saada korin läheisyyteen midarillakin. Ei kannata simeon unohtaa leopardia, loistava kiekko vaikka varmaan lähellä c line fd. Alte voin ottaa testiin molemmat kuha tuut imatralle päin. FD kiva koittaa c-linessakin koska minulle s oli liian flippaava.
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #7 on: 08.11.12 - klo:20:56 »
Jos haluat Tiipparia pidemmälle lentävän version, niin kannattaa harkita MVP Voltia. Mut se ainakii yllätti erittäin positiivisesti. Heitin Saintin saman tien bägistä ku Volttia testailin pari päivää.

No niin, en saanut mitään kuvaa muoveista. Simpansilla oli jo hyvää yritystä kuvailuissa.
Oliko Voltissa parempaa pituus vai jokin vakaudessa vai nose up/down juttu vai mikä?

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #8 on: 09.11.12 - klo:09:14 »
Foorumilta löytyy myös "kiekkovertailut" ketju ::)

Kiekkovertailut on epäkäytännöllinen tähän, koska se on ketju. sen tulisi olla osasto. Silloin esim. Saint ei häviäisi viikon aikana muitten kiekkohöpinöiden sekaan. Ja tietäisi Nopeasti kun joku jatkaa Saint keskustelua.
-Timo

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #9 on: 09.11.12 - klo:09:18 »
Voisihan sen tehdä omaksi osiokseen ja pilkkoa erillisiksi ketjuiksi. Jos itse ehdin tai joku modeista ehtii, niin tehdään.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #10 on: 09.11.12 - klo:09:33 »
Mulla on kokemusta vaan PD:stä, FD:stä ja Saintista, mutta tässä jotain. Saint ei hysserflippaa mun tehoilla ja tykkää lentää suoraan, siis tosi suoraan. Paras verrokki Sainttiin on Westsiden Miekka, mutta vielä hallittavampana paria nopeusluokkaa hitaampana. Tällä hetkellä bägissä kulkee mukana 164g Sparkle Opto sekä 168g ja 170g GL Saintit.

PD:t feidaavat lopussa selkeesti enemmän ja FD:t tykkäävät kääntää enemmän yli mun kokemuksien mukaan. S-FD mulla oli pitkään bägissä, mutta valitsin Sainttien pariksi mielummin Pro Leopardit hysseflippeihin ja varmasti ylikääntäviin heittoihin. C-FD oli hieman väliinputoaja mulla eikä tästä syystä päätynyt bägiin. Jos yhdellä väylädriverimuotilla haluaisi pärjätä, painava C-FD ja kevyt S-FD olisi varmaan toimiva kombo.

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #11 on: 09.11.12 - klo:17:38 »
Voisihan sen tehdä omaksi osiokseen ja pilkkoa erillisiksi ketjuiksi. Jos itse ehdin tai joku modeista ehtii, niin tehdään.

Sehän mukavaa! Olisi kiva nähdä ketjuja, kuten Saint vs Volt, Krait vs Archon, Aulu vs Piironen ynnä muuta sellaista. ::)
-Timo

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #12 on: 17.11.12 - klo:21:15 »
Jos haluat Tiipparia pidemmälle lentävän version, niin kannattaa harkita MVP Voltia. Mut se ainakii yllätti erittäin positiivisesti. Heitin Saintin saman tien bägistä ku Volttia testailin pari päivää.

No niin, en saanut mitään kuvaa muoveista. Simpansilla oli jo hyvää yritystä kuvailuissa.
Oliko Voltissa parempaa pituus vai jokin vakaudessa vai nose up/down juttu vai mikä?

Ite tykkäsin nimenomaa Voltin rauhallisesta lennosta. Mun käsissä se myös ottaa metrejä tosi helposti paljon. Lukujen mukaa Voltin pitäisi olla lyhyemmälle lentävä, mutta ainakaan mun käsissä näin ei ollut. Tosin Volt on huomattavasti alivakaampi kuin Saint. Voltia lähinnä oleva kiekko vois olla C-line FD.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #13 on: 17.11.12 - klo:21:29 »
Sainteissakin on isoja eroja, raskaampi Opto on Volttia paljon vakaampi, mutta kevyempi GL on lennoltaan melkolailla identtinen Voltin kanssa. C-FD on taas aika vakaa pirulainen, selkeästi Volttia vakaampi, lähempänä Opto Sainttia. Näin ainakin olen asian todennut, nyt kun olen näiden kolmen kanssa pelaillut muutaman kerran. Kesällä ja kuivalla näkee sitten paremmin ne erot, kunhan pääsee kunnolla kentälle niitä testaamaan.

Tänään heitin pelkästään Volttia ja onhan se varsin monipuolinen kiekko. Lisäpisteitä tulee rimmistä, josta saa tosi jämäkän otteen. Varsinkin näin märillä keleillä lipsuminen on usein ongelma, mutta tuon kanssa sitä ei esiintynyt.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Verratkaa, Saint, Apache ja OLF.
« Reply #14 on: 17.11.12 - klo:21:44 »
Sainteissakin on isoja eroja, raskaampi Opto on Volttia paljon vakaampi, mutta kevyempi GL on lennoltaan melkolailla identtinen Voltin kanssa. C-FD on taas aika vakaa pirulainen, selkeästi Volttia vakaampi, lähempänä Opto Sainttia.

Mulla taas Volt tuntuu kestävän voimaa paremmin ja on vakaampi ku FD. Molemmat siis 175gr. Oma Sainttini oli 173gr ja se oli kyllä kans huomattavasti vakaampi verrattuna näihin kahtee.