Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Nyströmin treeni blogi  (Read 19730 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Nyströmin treeni blogi
« Reply #15 on: 14.11.12 - klo:16:28 »
itse heittelin noin 20vuotta ultimatekiekkoa forella joka kesä ja suht usein, ennenkuin aloitin frisbeegolffin:)

No se ei oo kovin ylivakaa draiveri.

Offline nukkumasa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 375
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel M
  • Seura: PuskaPuttaajat
Vs: Nyströmin treeni blogi
« Reply #16 on: 14.11.12 - klo:17:15 »
Ite ainaki oon sitä mieltä, että alussa ei välttämättä ole yhtään pahitteeksi heittää ylivakaata pannua forella, koska ne on luultavasti ainoita jotka lentää yhtään mihinkään.
Sitten kun saa edes jonkin matkaa flättinä lentään ylivakaata, niin siirtyy alivakaaseen ja vähitelle mideihin ja puttereihin. Elikkä just päin vastoin mitä muut sanoo  :D

Näin ainaki oon ite toiminu, mut eihän se välttämättä tarkoita sitä, että se olis oikein.

Lopuksi tiivistäen: Kaikki tyylillään!  :)
P2 / Roc / PD / Firebird / Destroyer / PD2

@ Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Nyströmin treeni blogi
« Reply #17 on: 14.11.12 - klo:17:39 »
Sanon nyt viimeisen kerran oman mielipiteeni!:) kierre aivan helvetin tärkeä varsinkin foressa(bäkkäriin se tulee mielestäni automaattisesti) siksi pitäisi TIETENKIN osata heittää myös putteria, alivakaata sellaista mieluiten ja myös ultimatepannua. Tottakai ylivakaata on helpompi heittää aluksi kun voi runtata ja se menee kivimäisesti tarkemmin kohteeseen jos on kättä millä heittää. itse myös heittelin aluksi paljon ylivakaita kiekkoja koska sain ne tarkemmin kohteeseen ja koska heittolajien urheilijana oli myös kättä runtata sitä kiekkoa. Se ei silti poista sitä TOSIASIAA etteikö samalla pidä kokoajan osata ja harjoitella heittää puttereita ja alivakaita kiekkoja. Ylivakailla voi tosiaan helpommin ehkä aluksi saavuttaa parempi tuloksia rundilla, mutta sitten kehitys kyllä loppuu ennemmin tai myöhemmin ja oppinen putteriin ja alivakaisiin draivereihin saattaa kärsiä pahemmin kerran, ellei sitten ole superlahjakas urheilussa kuin urheiluissa

Jos siis aluksi vaan heittää ylivakaita kiekkoja, niin voi todellakin tehdä itselleen karhunpalveluksen sillä tavalla. Tiedän monen pelaajan joka niin tehnyt ja sittemmin ei ole koskaan oppineet heittämään puttereita ja alivakaita kiekkoja forelta. itsella hakattu valkki ja hakattu orion ls ja käytän niitä todella paljon kisoissa kuten myös hakattua putteria foreen. Jokainen tietty voi mennä tyylillään muttä kyllä neuvoja silti kantsii kuunnella, ainakin valikoidusti:)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Nyströmin treeni blogi
« Reply #18 on: 14.11.12 - klo:18:03 »
Ville tietää mistä puhuu. Tuota mäkin just ajattelin, et jos opettelee perusasiat ihan väärin (ylivakaalla kiekolla), ni miten sitä sit lähtee korjaamaan, kun tarvitaan alivakailla tehtyjä foreja. Heiton perusteet (ja se flätti perusheitto, missä on kunnon spinni) kuntoon ja siihen sit ajan myötä variaatioita, jos multa kysytään.

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: Nyströmin treeni blogi
« Reply #19 on: 14.11.12 - klo:18:05 »
Tarkottaaks että mä oon superlahjakkuus kun oon harrastanu n.3kk ja heitän melkein kaikki mun foret Avenger ss:llä Tarkasti menee sinne minne haluu  :D
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Nyströmin treeni blogi
« Reply #20 on: 14.11.12 - klo:18:11 »
Tarkottaaks että mä oon superlahjakkuus kun oon harrastanu n.3kk ja heitän melkein kaikki mun foret Avenger ss:llä Tarkasti menee sinne minne haluu  :D

toi ei tietääkseni edes ole kauheen alivakaa kiekko. Jos heität sil sen 120m ja tarkasti aina, niin sit hyväksyn ton superlahjakukkuusjutun:)

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Nyströmin treeni blogi
« Reply #21 on: 14.11.12 - klo:18:26 »
Ainakin oma Avenger SS oli ihan kauhee flipperi, paljon alivakaampi kuin vaikka Roadrunner. Onneksi pääsin eroon siitä.

Viime kesänä tuli treenattua paljon forea ja ainakin itse pidän tärkeimpänä asiana sitä, että opettelin paljon putteriforea. Siinä oli vähän pakko saada tekniikkaa kuntoon ja kierrettä kiekkoon, muuten se putteri oli aina katollaan.

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Nyströmin treeni blogi
« Reply #22 on: 14.11.12 - klo:19:02 »
Ainakin oma Avenger SS oli ihan kauhee flipperi, paljon alivakaampi kuin vaikka Roadrunner. Onneksi pääsin eroon siitä.

Viime kesänä tuli treenattua paljon forea ja ainakin itse pidän tärkeimpänä asiana sitä, että opettelin paljon putteriforea. Siinä oli vähän pakko saada tekniikkaa kuntoon ja kierrettä kiekkoon, muuten se putteri oli aina katollaan.

ok, en ole tutustunut tohon Avengeriin tolla muovilla.
Putterifore tottakai tärkeempi heitto kuin alivakaa draiveri heitto jo sen takia että ainakin jos pelaa pelkkää forea kuten mä, niin putteriforea tulee tarvittua rundilla vähän väliä. Alivakaata draiveria ei niin usein yleensä.

viikari

  • Guest
Vs: Nyströmin treeni blogi
« Reply #23 on: 14.11.12 - klo:19:07 »
Nyt tietämättömänä tähän aiheeseen kysyn, että puuttuuko foresta oikella kädellä heitettynä spinniä jos se kippaa vasemmalle?? kiitos

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Nyströmin treeni blogi
« Reply #24 on: 14.11.12 - klo:19:17 »
Nyt tietämättömänä tähän aiheeseen kysyn, että puuttuuko foresta oikella kädellä heitettynä spinniä jos se kippaa vasemmalle?? kiitos
Puuttuu. Jos kippaa hyvin nopeasti niin sitten on kyllä muutakin vikaa.

Offline Nystrom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 234
  • Nyström
    • View Profile
  • Oikea nimi: Andreas Nyström
  • Seura: Ekenäs IF Frisbeegolf
Nyströmin treeni blogi
« Reply #25 on: 15.11.12 - klo:13:13 »
Aloitin frisbeegolffausta 15/8 2012 Tammisaaren A-radalla joka on minun koti rata, silloin heiton määrä oli 102 (+46)

29/8 paransi merkittävästi :) 82 (+26) joka on henkilökohtainen ennätys.

5/9 heitin 89 (+33)

19/9 tulos oli 85 (+29)

26/9 tulos 88 (+32)

6/10 tulos 84 (+28 )

Aika tasaista menoa on ollut. Nyt tulevana lauantaina menen Talvirankingiin:)

B-radalla olen käynyt pari kertaa 30/9 tulos 99 (+38) ja 7/10 tulos 105 (+44)

Nyt hion heittäminen kuntoon talvella niin voi mennä kilpailemaan ensi vuonna:) Ensimmäinen kokeilukisa on Karvalakki Open 2/12 Tammisaaressa:)


Sent from my iphone using Tapatalk
« Last Edit: 25.11.12 - klo:10:19 by Nystrom »
#57285

Offline Nystrom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 234
  • Nyström
    • View Profile
  • Oikea nimi: Andreas Nyström
  • Seura: Ekenäs IF Frisbeegolf
Nyströmin treeni blogi
« Reply #26 on: 17.11.12 - klo:12:39 »
Kävin Talvi rankingilla tänään 17/11.  lämmittely n.20min puttausta sitten A-radalle. Sää oli vähän tuulinen ja pientä tihkusadetta mutta kummiskin saldo oli 82 (+26) eli sama kun henkilökohtaisen ennätyksen...jos pää olisi kestänyt niin olisin päässyt alle 80, muutamia helppoja putteja ei vaan mennyt sisään...No seuraavalla kerralla sitten:) tavoite on päästä alle 80 vielä tänä vuonna. Over and out!


Sent from my iphone using Tapatalk
« Last Edit: 25.11.12 - klo:10:07 by Nystrom »
#57285

Offline Nystrom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 234
  • Nyström
    • View Profile
  • Oikea nimi: Andreas Nyström
  • Seura: Ekenäs IF Frisbeegolf
Nyströmin treeni blogi
« Reply #27 on: 20.11.12 - klo:11:59 »
Tänään (20/11) kävin 2h treenamassa enimmäkseen draivit. Puttaukset menivät n. viidestä metristä koriin 16/24. Avaukset tai draivit ei mennyt niin hyvin kun tota "follow trough" ei oikein sujunut, en vaan millään saanut oikea jalka ja yläkroppa toimimaan..eli tarvis sitä tekniikkaa hioa talvella että rupee sujumaan kunnolla. Katseet kohti viikonloppua ja talvi ranking + ensimmäustä kertaa ajattelin menna Hankoon heittämään C-radan Hahyfg:n kanssa.


Sent from my iphone using Tapatalk
#57285

Offline Nystrom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 234
  • Nyström
    • View Profile
  • Oikea nimi: Andreas Nyström
  • Seura: Ekenäs IF Frisbeegolf
Nyströmin treeni blogi
« Reply #28 on: 24.11.12 - klo:13:36 »
Tänään (24/11) 30min puttausta ja muutama draivi, pakko sanoa että Tuonelan joutsen sopii kuin hanska käteen:) Tulos 82 (+26)toinen peräkkäin niin mun tavoite tulla alle 80 Västerbyn A-radalla tänä vuonna ei ole mahdoton tapaus, luottamus vaan pitäisi parantaa kun kiekot menee välillä miten sattuu. Tulevaa viikonloppua odotelessa ja mun ensimmäinen "kilpailu" Tammisaaren  Karvalakki Openia.


Sent from my iphone using Tapatalk
« Last Edit: 25.11.12 - klo:10:06 by Nystrom »
#57285

Offline Nystrom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 234
  • Nyström
    • View Profile
  • Oikea nimi: Andreas Nyström
  • Seura: Ekenäs IF Frisbeegolf
Nyströmin treeni blogi
« Reply #29 on: 02.12.12 - klo:16:35 »
Kävin Tammisaaren karvalakki osakilpailussa tänään 2/12. Par 35, mentiin kaksi kierrosta ja mun  kokonaistulos oli 104 ja 8 sija ( eli viimeiseksi ) Kaksi kiekkoja lipsahti väylällä 8B OB veteen (jäässä) ja siihen ne sai jäädä kun jää ei ole riittävän paksua vielä. Lunta oli polveen asti mutta kivaa oli:)


Sent from my iphone using Tapatalk
#57285