Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...  (Read 69555 times)

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« on: 12.12.12 - klo:17:53 »
Tänään reenasin ihan uutta juttua.

Harjoittelin joulukinkun paistamista ja kuorruttamista. Sulatus oli yllättävän pitkä, meinas sipuli pettää odotellessa. Kypsennys sujui jouhevasti ja kuorruttaminenkin oli helppoa. Muutama minuutti vielä niin toi on valmis.

Tossa odotellessa oon puttaillut, siitä myöhemmin lisää.

Ihan oikeesti perustin tän päiväkirjan siks, että koska kuitenkin ens vuonna oon melko kova luu ja moni ihmettelee, että "miten v****** Nirkkonen pärjää", niin täältä voi hyvässä lykyssä löytää vastauksia.


Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #1 on: 12.12.12 - klo:17:59 »
Massakuuri päällä. Kinkku päivässä niin saadaan kunnon massa-Make ens vuoden tourille.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #2 on: 12.12.12 - klo:18:08 »
Massakuuri päällä. Kinkku päivässä niin saadaan kunnon massa-Make ens vuoden tourille.

Okei. Voit kulkee Juuran Hiluxin lavalla ste.

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #3 on: 12.12.12 - klo:19:31 »
Massakuuri päällä. Kinkku päivässä niin saadaan kunnon massa-Make ens vuoden tourille.

Okei. Voit kulkee Juuran Hiluxin lavalla ste.

Vaikeeks menee, pitää muistaa laittaa joka päivä yks kinkku pakkasesta jääkaappiin ja kolmen päivän päästä ruveta ensimmäisiä kärventään. Kun ne sulaa niin saatanan kauan.

Jos rispiistäkin puhutaan, niin raotetaan vähän taas salaisuuden verhoa.

Aion olla vähemmän huono puttaamaan tulevaisuudessa (aika mahtava innovaatio).

Lääkkeitä siihen on 2:

Putteri piti apinoida Vainiolta (joka apinoi sen varmaan Jallelta). Nyt niitä on hamstrattu kasaan jo 9. Viime kesänä jo käytin kisoissakin tätä Classic Aviaria (tuttavallisemmin kiviaviar)

Itse puttitekniikka vaihtuu kirvesniemityylistä pikkuhiljaa Tapani Aulu -tyyliin. Samalta sen ei tartte näyttää, mutta yhtä toistettava ja vähäeleinen sen pitää olla (siis vähäeleinen sen jälkeen, kun se itse suoritusta edeltävä lipominen on loppunut). Niin ja pitää upota yhtä hyvin.

Täydellinen pelaajahan on sellanen, jolla on Tapanin puttitekniikka, Koivun puttivarmuus ja Jallen pitemmät putteriheitot. Distancee, lähipelitaitoja ja paikaltaan heittämistä voi lainata vaikka Meresjussilta, hermot pöllisin Hegeltä. Kontrollidraivit rystyllä on priimaa omastakin takaa. Pelihuumoria Juhani Vainiolta ja kämmenheitto ihan-sama-keltä-kuka-sen-osaa (koska rystyantsalla pärjää aina). Urheilullisuus Juho Rantalaiholta (pohkeet silti suur-Misiiriltä). Ja jos sitten joskus se hermo pettää, sen kuuluu pettää niinkuin Janne Lahtisella (eli totaalisesti). Itseluottamus Ekiltä (Mikko Eskola, elikkä ykkönen). Kilpailukäytös Jarmo Aululta.

Mä pyrin olemaan tuollainen pelaaja.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #4 on: 12.12.12 - klo:19:40 »
Ja kisapaikalle matkustetaan niinku Ralli-Nirkkonen.


Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #5 on: 12.12.12 - klo:19:41 »

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #6 on: 12.12.12 - klo:19:52 »


Suurin syy sille, miksi iso osa ihmisistä häviää frisbeegolfissa ja elämässä ylipäänsä, on se, että ne kuvittelee parkkeeraamisen onnistuvan vain asfaltilla ja valkoisten viivojen välissä...

Elikkä syy mun häviämisille on edelleen hämärän peitossa..

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #7 on: 12.12.12 - klo:19:54 »


Mun frisbeegolfin peluu ylläolevalla tavalla. 110.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #8 on: 12.12.12 - klo:21:42 »
Ihan oikeesti perustin tän päiväkirjan siks, että koska kuitenkin ens vuonna oon melko kova luu ja moni ihmettelee, että "miten v****** Nirkkonen pärjää", niin täältä voi hyvässä lykyssä löytää vastauksia.

Hei, sä oot niitä tyyppejä, joiden pärjääminen ihmetyttää joka tapauksessa... no ei.

Jäbä veti monta hienoa kisaa viime vuonna ja SM-kisoissa oli tasainen setti. Sä oot pelaajaluonne, tarpeeksi rauhallinen ja sopivan aggressiivinen samalla. Lisäksi PD menee aika mukavasti ilmojen teitä.


Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #9 on: 13.12.12 - klo:10:50 »
Emmää kirvesniemen kirjoituksii paljon oo odottanu. Nyt ne saatii8) ja ihmettelin et tosta täydellisestä pelaajasta puuttu mun selitykset?!!

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #10 on: 13.12.12 - klo:12:18 »
Emmää kirvesniemen kirjoituksii paljon oo odottanu. Nyt ne saatii8) ja ihmettelin et tosta täydellisestä pelaajasta puuttu mun selitykset?!!

Niin tai sun monipuolisuus: tuskin kovin monella on yhdessä kesässä yhtä monta eri tyyliä putata..

Offline Hextall

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kalle Savonen
  • Seura: 7k
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #11 on: 13.12.12 - klo:13:44 »
Meikäläisellähän oli jo yhdessa kisassa enemmän puttityylejä ku Leevillä on ikinä ollutkaan :D

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #12 on: 14.12.12 - klo:16:16 »
Meikäläisellähän oli jo yhdessa kisassa enemmän puttityylejä ku Leevillä on ikinä ollutkaan :D
ei ole mahdollista

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #13 on: 08.01.13 - klo:15:08 »
Noista puttityyleistä

Oon vaihtanut nyt otetta jonkin verran tossa putissa. Ennen mulla oli etusormi suorana rimmin ulkoreunalla. Nyt oon siirtänyt sen rimmin reunan alle. Myös pikkusormi on vaihtanut vähän paikkaa, oli ennen rimmin sisäreunaa vasten, nyt se on kiekon pohjassa irti rimmin sisäreunasta. Muuten melko normi fan grip, mutta toi pikkusormi taitaa olla vähän erikoisesti. Se kuitenkin tuntuu järkevältä nyt kun sitä pitää noin.

Ensin muutin ton etusormen, se auttoi vähän. Pikkusormi auttoikin sitten älyttömän paljon. Alkoi heti mennä noi kämpän maxdistance kasimetriset tahdilla 4/5 ja koko ajan paranee, pari viikkoo ja se on 1/1 ku menee sisään. Tommonen 80% varmuus tolta etäisyydeltä on mulle melko hyvä tässä vaiheessa vuotta erityisesti ja kun kuitenkaan ei ole paljoa tullut kiekkoja roplattua. Ihan lähipäivinä alan käydä nyt sitten tossa Pirkkahallissa niin pääsee kokeileen vähän muutakin kuin pelkkää kasia.


Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #14 on: 08.01.13 - klo:15:28 »
Mulla on täsmälleen sama ote. Ja muuten oli aluksi täsmälleen toi sun entinen, kunnes Tumpsi Niemenmaa sanoi joskus 2009 syksyllä, että vaihda vaan se etusormi sinne alle heti, koska joskus sen teet kuitenkin. Otin opiksi =D