Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...  (Read 71007 times)

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #180 on: 10.07.13 - klo:23:54 »
Juu parigolfhommia Kyyllä.

Jos ei ihan väärin tullut kuultua, niin 3. sija, tällä kertaa pelasin Kalle Savosen kanssa. Kolme puttia missattiin ja ne olis pitänyt laittaa kaikki, jos oltais haluttu voittaa. Joten suhteellisen kauas jäi edes jaettu kärkitila, kahden heiton päähän. Se nyt vaan kuietnkin on niin, että kovasti huvittais voittaa jokaikinen parigolf mitä heittää, kun siihen näyttää rentous riittävän.

Itse kisahan alkaa perjantaina yltiömukavalla 8:40 lähtöajalla. Kyy on s******n vaikee rata, joten ei nyt odotukset ihan pilvissä ole. Ratingin mukainen sijoitus (jossain 30. hujakoilla) olis varmaan ihan hyvä, koska täähän on lämmittelyä vaan suurinta ja kauneinta varten. Tottakai olis hieno yllättä ja painaa vaikka kierros tai pari muutaman alle. Toisaalta vois herätäkin tästä päiväunesta. No, mutta kattellaan viikonlopun jälkeen.


Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #181 on: 11.07.13 - klo:07:34 »
Paljoa heititte parigolfit?

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #182 on: 11.07.13 - klo:08:19 »
Paljoa heititte parigolfit?

Leevi ja Jyri: -12
Jeremy ja Simon: -12
Minä ja Kalle: -10
Teemu ja Nils: -9

Siinä pitäis olla neljän kärki

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #183 on: 11.07.13 - klo:08:38 »
Ihan erillisen viestinsä ansaitsee muuten YFK. Paikallinen seura oli nähnyt vaivaa ja laittoi kyllä hienot kisat pystyyn. Erilliskisoista ylivoimaisesti parhaiten järjestetyt kisat, mihin olen osaa ottanut.
Hehkutas tätä puolta vähän, jos vaikka innostaisi muitakin perässä. Rata, teltat, aikataulut, wut?

Kaikkihan lähti jo siitä tietysti, että kisalla oli selkeä ja Suomen mittapuulla ainakin palkintojen osalta iso yhteistyökumppani. Lienee siinäkin seuran kontakteilla ollut merkitystä, että ko. yhteistyökumppani on mukana ollut jo aiemminkin. Itse lähdin pelkästään noiden palkintojen takia kokeilemaan.

Kun pääsi paikalle, oltiin ensimmäisen näkemäni korin griiniä ajamassa lyhyeksi ruohonleikkurilla. Ja sehän olikin niin, että jokaisella väylällä oli 10-rinki merkattu ja ajettu ruohosta lyhyeksi. OB:t oli merkitty useimmilla väylillä tikuin+naruin. Tiit olivat viimeisen päälle. Rata oli täydellisessä pelikunnossa.

Tiedotus oli toimivaa ja nopeaa, aikataulut pitivät kutinsa sataprosenttisesti ja paikallinen väki oli mukavaa ja kiinnostunut kauempaa tulleiden mielipiteistä. Pelaajapakettikin yllätti positiivisesti.

Sitten oli paljon pieniä yksityiskohtia, jotka toki osa olivat sellaisia, joissa on käynyt vaan "hyvä säkä". Kisahotellihan oli 5 metrin päässä kolmosen tiistä ja muutoinkin rata sijaitsi käytännössä Ylivieskan keskustassa. Onhan tuokin jo aivan eri asia, kuin vaikka Kankaanpää. Sehän on hieno rata, muttei se sijainnilleen mitään voi ja se tuo aina haasteensa kisajärjestelyihin. Toinen esimerkki oli tällainen pieni järkeily, että kärkipooli lähtikin väylältä 2 finaaliin, jotta viimeinen väylä (1.) olisi kisakeskuksen välittömässä läheisyydessä.

Myöskin sellaiset järjestelyt, jotka onnistuvat tasan missä tahansa kisassa, olivat kaikki viimeisen päälle kohdallaan - oheiskisat, café, kiekkomyymälä, ruokatarjoukset lähiravintoloista jne..

Ainoa miinus oli, ettei ollut edes kyrsämyyntiä.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #184 on: 11.07.13 - klo:08:57 »
Paljoa heititte parigolfit?

Leevi ja Jyri: -12
Jeremy ja Simon: -12
Minä ja Kalle: -10
Teemu ja Nils: -9

Siinä pitäis olla neljän kärki
Ei paskasti, vaikee rata kuitenkin. Oliko ns helppo -10 vai pitkillä puteilla ja pikkuriskillä (toinen pyltsissä/outissa ja silti täysiä) -10?

Miltä muuten otitte paria/bogeyta?

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #185 on: 11.07.13 - klo:14:21 »
Kyy on s******n vaikee rata, joten ei nyt odotukset ihan pilvissä ole.

En ole käynyt radalla nyt, mutta mikä siinä on erilaista muu kuin vitosen pidennys? Kartasta kattelin, että perus SM-leiskalta näyttäis, että ei mitään ihmeellistä.

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #186 on: 11.07.13 - klo:14:27 »
Paljoa heititte parigolfit?

Leevi ja Jyri: -12
Jeremy ja Simon: -12
Minä ja Kalle: -10
Teemu ja Nils: -9

Siinä pitäis olla neljän kärki
Ei paskasti, vaikee rata kuitenkin. Oliko ns helppo -10 vai pitkillä puteilla ja pikkuriskillä (toinen pyltsissä/outissa ja silti täysiä) -10?

Miltä muuten otitte paria/bogeyta?

Parit väyliltä 1, 4, 9, 10, 12, 15, 17, 18.

Joo ja tosiaan, SM-ratakin oli mun mielestä vaikea. Tuuli, korkeuserot, puskat, puut, outit, doglegit jne.. ne on kaikki vaan sen tyyppisiä väyliä, ettei oikein sovi mulle. Ja 15 nyt pidennettynä on ehkä just Jaanin hanskalle helppo, mulle ei. Ei edes PD:llä. Ja vitonen oli ennen mukava väylä. Siinä tuli heiteltyä kymppirinkiin joka puolelle koria. Nyt silläkin on aika paljon jatkoheiton kannalta väliä, kummalla puolella vanhaa korinpaikkaa on.

Yksin kun heittää, niin tulen ottamaan joiltain väyliltä lukua, koska jokainen huono heitto rankaisee. Hyviä heittoja tulee sekaan kyllä, mutta ei välttämättä tarpeeksi. Jos muualla bogeyfree on huippuhieno juttu, täällä doublebogeyfreekin on jo aika helmi.

Ei asia kaikille varmaan ihan sama ole, mutta mä odotan ratana ens viikon rataa paljon enemmän, koska se on mulle valettu.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #187 on: 11.07.13 - klo:14:29 »
Kyy on s******n vaikee rata, joten ei nyt odotukset ihan pilvissä ole.

En ole käynyt radalla nyt, mutta mikä siinä on erilaista muu kuin vitosen pidennys? Kartasta kattelin, että perus SM-leiskalta näyttäis, että ei mitään ihmeellistä.

Vitonen on erittäin vaikea, 15 vielä vaikeampi ja lisäksi jätetty SM-leiskasta helpot väylät 6, 10, 12 pois. Lisäksi ekalla metsä-doglegillä on nyt mando, eli oikaista ei voi.

On se siis pariin nähden varmaankin vähintään 3-4 heittoa vaikeampi. Vaikein rata-layout, jota minä olen pelannut koskaan. Samaa sanoi Koling eilen.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #188 on: 11.07.13 - klo:14:44 »
Pidätte sen sit Fierce-Touriin saakka, niin näytän sulle. "Emmä ny tiiä, onko tää mikään Kyy..." U know...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #189 on: 11.07.13 - klo:17:20 »

Vitonen on erittäin vaikea, 15 vielä vaikeampi ja lisäksi jätetty SM-leiskasta helpot väylät 6, 10, 12 pois. Lisäksi ekalla metsä-doglegillä on nyt mando, eli oikaista ei voi.

On se siis pariin nähden varmaankin vähintään 3-4 heittoa vaikeampi. Vaikein rata-layout, jota minä olen pelannut koskaan. Samaa sanoi Koling eilen.

Ei se vitonen ehkä paariin tyytymällä ole kuitenkaan niin vaikea. Hiukan ylikääntävä heitto puskien yli ja heitto voi päätyä kummalle tahansa puolelle. Tilaa riittää kunhan saa sen yli 100m heitettyä siihen. Siitä neppi luukulle ja lähäri korin alle on jo aika lyhyt. Pirkussa jo vähän riskiä, kun kakkosheitto pitää olla niin tarkka ja metsässäkin kulkee outtilinja. Jos tuulee, niin sit on vaikea!

En ole mikään tiitykki tai pro sanomaan, mutta minusta radasta tekee haastavan nimenomaan se, että kaikki Lausteen normaalit "helpot pirkkuväylät" yhtä lukuunottamatta on jätetty pois. Jos haparoi, ei mokia paljon korjailla.

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #190 on: 22.07.13 - klo:20:21 »
Pelasin tossa kolme kierrosta frisbeegolfia tulokseen +25, radalla jolla oon pelannut neljä kierrosta joskus par-tulokseen. Mutta ei se sillä tavalla harmita, kun oli kuitenkin aika pienistä kisoista kyse.

Varmaan kuuluis jossitella jollain 5cm outin puolelle menneillä heitoilla, mutta kun en kuollaksenikaan muista, että tuolla radalla olisi yhtään väylää, missä kannattaisi pyrkiä parkkeeraamaan kiekko viittä metriä lähemmäs outin rajasta.

Jotain fyysisiä vaivojakin vois yrittää luetella, mutta kun niitäkään ei oikein ole.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #191 on: 22.07.13 - klo:20:50 »
Pelasin tossa kolme kierrosta frisbeegolfia tulokseen +25

Meikä hiukan löylytti sua...

No joo, oli aika kehnot kisat sulta, mutta hei, kahden vuoden kuluttua uusiks.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #192 on: 23.07.13 - klo:14:05 »
Pelasin tossa kolme kierrosta frisbeegolfia tulokseen +25, radalla jolla oon pelannut neljä kierrosta joskus par-tulokseen. Mutta ei se sillä tavalla harmita, kun oli kuitenkin aika pienistä kisoista kyse.

Varmaan kuuluis jossitella jollain 5cm outin puolelle menneillä heitoilla, mutta kun en kuollaksenikaan muista, että tuolla radalla olisi yhtään väylää, missä kannattaisi pyrkiä parkkeeraamaan kiekko viittä metriä lähemmäs outin rajasta.

Jotain fyysisiä vaivojakin vois yrittää luetella, mutta kun niitäkään ei oikein ole.
Havaitsen pientä kuittia ilmassa :)

Ihan oikeassa olet kyllä, ei outin kanssa ole tarvetta juuri tarkoituksella flirttailla. Huonoja heittojahan ne on jos rankkuja kerää. Eihän koko radassa ole mitään miksi sitä ei pelaisi vaikka joka kerta paariin. Sipulistahan se kaikki on kiinni. Myös se miten antaa niiden viiden sentin virheiden vaikuttaa peliinsä.

Noh, uutta matoa vaan koukkuun, kyllä kisoja tässä maassa piisaa.

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #193 on: 23.07.13 - klo:14:44 »
Pelasin tossa kolme kierrosta frisbeegolfia tulokseen +25, radalla jolla oon pelannut neljä kierrosta joskus par-tulokseen. Mutta ei se sillä tavalla harmita, kun oli kuitenkin aika pienistä kisoista kyse.

Varmaan kuuluis jossitella jollain 5cm outin puolelle menneillä heitoilla, mutta kun en kuollaksenikaan muista, että tuolla radalla olisi yhtään väylää, missä kannattaisi pyrkiä parkkeeraamaan kiekko viittä metriä lähemmäs outin rajasta.

Jotain fyysisiä vaivojakin vois yrittää luetella, mutta kun niitäkään ei oikein ole.
Havaitsen pientä kuittia ilmassa :)

Ihan oikeassa olet kyllä, ei outin kanssa ole tarvetta juuri tarkoituksella flirttailla. Huonoja heittojahan ne on jos rankkuja kerää. Eihän koko radassa ole mitään miksi sitä ei pelaisi vaikka joka kerta paariin. Sipulistahan se kaikki on kiinni. Myös se miten antaa niiden viiden sentin virheiden vaikuttaa peliinsä.

Noh, uutta matoa vaan koukkuun, kyllä kisoja tässä maassa piisaa.

Yhtä lailla se oli kuitti itselle ja monelle muulle, jonka tietää surkutelleen millin outin puolella olleita heittoja. Syyllistyin itsekin kiessillä hetkellisesti sitä huonoa tuuria manaamaan, mutta kyllä heti perään koitin muistuttaa itseäni, että paska heittohan se oli, kun ylipäänsä viivan lähistölle päätyi. Vaivoista ei ollut ainakaan sulle tarkoitus kuittailla, koska sä oot oikeasti jo niin vanha, että sulla on ihan varmasti kaikki paikat enemmän tai vähemmän muusina ;)

Tonnin ilmastointiremontin jälkeen ei oo varaa edes talikkoon, jolla kaivaa niitä matoja siihen koukkuun.. Jos jollain pummibudjetilla joku kisareissu vielä tänä kesänä onnistuis, olis hienoa. Nyt otan ihan suosiolla pari viikkoa vapaata fribasta.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #194 on: 23.07.13 - klo:14:50 »
Oikeasti oli hyvä kuitti, Markku.

Selittely on selittelyä, eikä se tulos siitä muuksi muutu. Sentti outissa on huono heitto aina, ja yleensä vammatkin (erityisesti pelatessa tulleet) ovat itse aiheutettuja repimällä ja nykimällä.