Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Dynamic Discs  (Read 322110 times)

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Dynamic Discs
« Reply #420 on: 17.09.16 - klo:10:52 »
Eli: Millä muovilla Suspectit on yleensä ylivakaimpia? Pitäisi saada todella vakaa ja mielellään hieman kuvukas Suspect fore-neppeihin ja lähäreihin. Kaverin bägissä on oikeestaan noihin spekseihin hyvin osuva BioFuzion, mutta valitettavasti ne tuntuu olevan koko Suomesta loppu. Miten Fuzion/Lucid-muoviset vertaantuu tuohon?

Itse asiassa ylivakain Suspect on Classic Soft. Kansi on ennemminkin hieman kuopalla kuin kuvulla, mikä omalta osaltaan varmaan vaikuttaa että on niin jyrä :) Eikä se ylivakaus ihan heti lähde pois vaikkei premiummia olekaan.

Offline Ahdis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 275
  • i don't know what i'm doing
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Kerttula
  • Seura: Jyli/Albatrossit
Vs: Dynamic Discs
« Reply #421 on: 17.09.16 - klo:12:58 »
Varmaan tässä threadissa aikaisemminkin ollut keskustelua aiheesta, mutten nopealla selailulla löytänyt.

Eli: Millä muovilla Suspectit on yleensä ylivakaimpia? Pitäisi saada todella vakaa ja mielellään hieman kuvukas Suspect fore-neppeihin ja lähäreihin. Kaverin bägissä on oikeestaan noihin spekseihin hyvin osuva BioFuzion, mutta valitettavasti ne tuntuu olevan koko Suomesta loppu. Miten Fuzion/Lucid-muoviset vertaantuu tuohon?

Kuten yllä todettiin, Classic Soft on se jyrä-Suspect, vastaa aika lailla pehmeää Kannelta. Lucidina Suspect on puolestaan pillisuora, eikä hirveästi edes kippaile. Biofuzion on sitten tuosta välistä. Mun bägissä Softi-Suspectit korvasi Kanteleet kokonaan, tykkään tuosta jostain syystä enemmän. Fuzion-muovisena en ole testaillut, mutta luulisin sen vastaavan Biofuzionia vakaudeltaan.
"Lunta sataa vaakasuoraan ja yhdet heittää frisbeetä."

Offline pallo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Vs: Dynamic Discs
« Reply #422 on: 17.09.16 - klo:15:04 »
Mitäs eroja on Convict ja Saint Pro?

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Dynamic Discs
« Reply #423 on: 18.09.16 - klo:18:53 »
Onkos jengi heitelly jo Marshaleita?

Ite hommasin Mediumin ja parin heittoa on kokemusta. Vaikuttaisi ihan kivalta suoralta putterilta, mutta ei missään nimessä ole se DD:n ylivakaa putteri. Aika lähellä Judgea lennoltaan, mutta tuntumaltaan aivan erilainen.

Parin heiton kokemuksella ehkä Kilpi ois se lähin verrokki, mutta Marshal tuntuis feidaavan hieman vähemmän. Taitaa mennä bägiin testiin.

Trilogylla on nyt kyllä aivan tajuton määrä lennoltaan hyvin saman kaltaisia puttereita. Hieman kärjistäen vois sanoa että Mercy, Macana, Gauntlet, Judge, Warden, Marshal ja Kilpi ovat kaikki ns suoria puttereita, joiden suurin ero löytyy tuntumasta.

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Dynamic Discs
« Reply #424 on: 18.09.16 - klo:19:41 »
Onkos jengi heitelly jo Marshaleita?

Ite hommasin Mediumin ja parin heittoa on kokemusta. Vaikuttaisi ihan kivalta suoralta putterilta, mutta ei missään nimessä ole se DD:n ylivakaa putteri. Aika lähellä Judgea lennoltaan, mutta tuntumaltaan aivan erilainen.

Parin heiton kokemuksella ehkä Kilpi ois se lähin verrokki, mutta Marshal tuntuis feidaavan hieman vähemmän. Taitaa mennä bägiin testiin.

Trilogylla on nyt kyllä aivan tajuton määrä lennoltaan hyvin saman kaltaisia puttereita. Hieman kärjistäen vois sanoa että Mercy, Macana, Gauntlet, Judge, Warden, Marshal ja Kilpi ovat kaikki ns suoria puttereita, joiden suurin ero löytyy tuntumasta.

Trilogy Challengessa tota tuli heiteltyä ja kävi se bägissäkin muutamia kertoja tuon jälkeen. Ei ollut itellä putterina ihan suosikki, mutta heittämiseen soveltuu kyllä omasta mielestäni ihan kivasti. Semmonen sopivan vakaa, muttei todellakaan ylivakaa. Trilogyn puttereista ei kovin laajaa kokemusta ole, mutta tuon olen kyllä huomannut että tollasia samankaltaisia puttereita löytyy aika järjetön määrä. Mut joo, kaiken kaikkiaan Marshal mielestäni ihan pätevä putteri, muttei mikään erikoinen.

Offline banshee

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 303
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
Dynamic Discs
« Reply #425 on: 21.09.16 - klo:07:48 »
Moro!

Mikä ois hyvä vakaa pituusdraiveri mulle DD:ltä? Dtaivin pituus semmonen 120-130m, ja oon tykännyt heittää mm. Dessua, Bossia ja PD2:sta. Ainakin Trespass aivan liian alivakaa, kippaa yli. (Kokeilin 174g Lucid-muovista.)

Lähetetty minun SM-G350 laitteesta Tapatalkilla

Lähetetty minun SM-G350 laitteesta Tapatalkilla
« Last Edit: 21.09.16 - klo:07:55 by banshee »
3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Dynamic Discs
« Reply #426 on: 21.09.16 - klo:08:34 »
Fuzion Enforcer, vaikeampaa on löytää sopiva yksilö. Jos kauppaan pääset vertailemaan niin profiililtaan mahdollismman alivakaa voisi toimia. Toinen vaihtoehto Defender. Trespassistakin löytyy kyllä tarpeeksi vakaita noille pituuksille, mutta ei vastatuuleen.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Dynamic Discs
« Reply #427 on: 21.09.16 - klo:10:31 »
Biofuzion Enforcer on selkeästi se mitä haet. Mun 110-120m kiskasulla kääntää vähän yli mutta feidaa kuitenkin reilusti vasemmalle, joten voisin kuvitella että pidemmällä draivilla vain suoristuu entistä enemmän.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Dynamic Discs
« Reply #428 on: 21.09.16 - klo:10:41 »
Biofuzion Enforcer on selkeästi se mitä haet. Mun 110-120m kiskasulla kääntää vähän yli mutta feidaa kuitenkin reilusti vasemmalle, joten voisin kuvitella että pidemmällä draivilla vain suoristuu entistä enemmän.

Ääni tälle. Heitän suurin piirtein samoille mitoille kuin Thmz ja oma hieman kulunut bio enska on erittäin suora vahvalla feidillä. Kestää hyvin kohtalaistakin tuulta ja on vakauteensa nähden yllättävän pitkä. Muistuttaa lennoltaan aika paljon P-PD2:sta.

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Dynamic Discs
« Reply #429 on: 21.09.16 - klo:11:03 »
Oma bio enska on profiililtaan ja lennoltaan melkoinen jyrä niin en sitä uskaltanut suositella.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline Ahdis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 275
  • i don't know what i'm doing
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Kerttula
  • Seura: Jyli/Albatrossit
Vs: Dynamic Discs
« Reply #430 on: 21.09.16 - klo:12:49 »
Mitäs eroja on Convict ja Saint Pro?

Saint Prot on kuuluneet bägiin jo jonkin aikaa, mutta nyt Convict taitaa viedä sen slotin omassa bägissä (täysi DD-bägi, here I come  ;D ). Eroja ei ihan hirveästi ole, Convict on ensituntumalta pakasta vedettynä ehkä naksun nopeampi ja vakaampi, mutta ei hirveästi. Liitää kuin mikäkin, käytännössä siis vakaampi Escape. Ensimmäiset muutamat heitot vakuuttivat kyllä.

Marshal tuli myös bägiin nyt kun tuotantomuovisena saa. Parilla lyhyemmällä radalla tuota blend-muovista testailin heittoputterina ja toimii kuin eläin. Vakaampi Warden käytännössä, mutta ei mikään Kannel silti. Kestää tuulta Wardenia paremmin. Blendi on ainakin tuota TC-Marshalia vakaamman oloinen ja luultavasti myös pysyy sellaisena, toisin kuin se Prime-muovinen, joka muuttui alivakaaksi ja hakkautui niin pahasti, että kädet menivät verille sen heittämisestä. Ehdottomasti ainakin testin arvoinen, mä tykkään paljonkin.
"Lunta sataa vaakasuoraan ja yhdet heittää frisbeetä."

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Dynamic Discs
« Reply #431 on: 21.09.16 - klo:15:12 »
Marshal on kyllä tullut jäädäkseen. Parhaan tuntunen Trilogy Putteri IMHO, joka on vieläpä vakaudeltaan juuri sweet spotissa.

Voi heittää täysiä flättinä ja lentää kuin kiskoilla. Kestää tosiaan myös pientä tuulta. Ei ehkä aivan yhtä liidokas kuin Warden tai Judge, mutta tuo ei omissa kirjoissa ole edes miinus. Eipähän pääse yllättämään jos tuuli on puuskittaista. Parasta lennossa on vakauteen nähden todella mieto fade.

Jännä nähdä mimmoseks kuluu että tarviiko kaverikseen vielä jonku alivakaamman moldin.

Offline banshee

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 303
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
Dynamic Discs
« Reply #432 on: 26.09.16 - klo:09:55 »
Onko Lucid Renegaden First Runilla ja stock-julkaisulla vakauseroa?

Lähetetty minun SM-G350 laitteesta Tapatalkilla

3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Dynamic Discs
« Reply #433 on: 26.09.16 - klo:13:13 »
Onko Lucid Renegaden First Runilla ja stock-julkaisulla vakauseroa?
Mulla on ollu yks First Run ja useampi normi Lucid. FR oli noista selkeästi vakain, lähellä jopa Trespassilla.

Offline banshee

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 303
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
Vs: Dynamic Discs
« Reply #434 on: 26.09.16 - klo:14:34 »
Onko Lucid Renegaden First Runilla ja stock-julkaisulla vakauseroa?
Mulla on ollu yks First Run ja useampi normi Lucid. FR oli noista selkeästi vakain, lähellä jopa Trespassilla.
Jees, kiitti. Positiivinen uutinen.

Lähetetty minun SM-G350 laitteesta Tapatalkilla

3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2