Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Dynamic Discs  (Read 322368 times)

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #270 on: 01.11.14 - klo:17:25 »
Juu ei oo kaikki vakaampia mut ihan eri kiekkoja yleensä ja no...melkosta skeidaahan ne BT muovin draiverit on. Vipuset esim. on semmosia flippereitä että ei voi heittää ku roskiin. Eikä draivereita  mun mielestä tartte ees tehdä tuollasesta halvasta heikosta muovista. Midaripuolella ja puttereissa puolestaan ite tykkään jos saa kiekkoja "DX"muovilla. Saa nätisti kulutettua  haluamakseen. Nykyiset premium-muovit kun kestää iäisyyden saada kulutetuksi.
Westsiden Maailma on ainakin Bt:nä ihan törkeä flipperi. Uutena ihan jees, pikkuisen kun hakkaa niin rollerikamaa. Mulla on kaapissa yks valkonen BT Maailma joka kääntää hyssestä katolleen.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline Peracer

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pertti Hirsikorpi
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #271 on: 04.11.14 - klo:19:17 »
Onks kellään kokemuksia air truth:ista?

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #272 on: 04.11.14 - klo:19:52 »
Onks kellään kokemuksia air truth:ista?

On. Ei ollenkaan niin alivakaa kuin odottaisi. Lucid Truthista himppasen alivakaampi, mutta ei mitenkään suuresti. Itse käytin paikalta heitettäessä ja annukoihin. Lensi toki suoraakin rauhallisella vedolla tai teknisesti hyvällä heitolla. Painoa kyseisellä versiolla oli 157g.
VDGC ry

Offline Antza

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 122
    • View Profile
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #273 on: 13.11.14 - klo:19:15 »
Escape, Truth ja Judge Fluid muoviseoksella 8)

http://instagram.com/p/vT4a4aBAcj/?modal=true

Offline ThunderviK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 282
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommy Tärnvik
  • Seura: WCDG
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #274 on: 28.11.14 - klo:14:11 »
Onko joku testannu DDn freedomia millane lätty on kyseessä :)?

Offline Ahdis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 275
  • i don't know what i'm doing
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Kerttula
  • Seura: Jyli/Albatrossit
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #275 on: 29.11.14 - klo:17:34 »
Ekat testit Fluid Truthilla takana (ja Frost Riverillä). Hyvää muovia, kivamman tuntuista kourassa kuin Discraftin FLX. Märkänä pirun liukas, mutta sutaisu pyyhkeellä ja taas pitää. Ainakin toi Fluid Truth oli vakaampi kuin Lucid Truth, ei kuitenkaan Classicin kaltainen ylivakaa. Just helkutin hyvä, suora kuin mikä ja pitää annetun kulman. Todella maltillinen feidi loivassa antsassa heitettynä. Hitto kun tekisivät vielä Suspectin tällä muovilla, niin ei tarttis enää miettiä.
"Lunta sataa vaakasuoraan ja yhdet heittää frisbeetä."

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #276 on: 29.11.14 - klo:17:59 »
Onko joku testannu DDn freedomia millane lätty on kyseessä :)?
Heittämään en o kerenny, mutta tänään tollasen Lucid-muovissa kävin hakemassa. Kiekko on todella litteä ja luonnollisesti leveä rimminen.

Mielenkiintoista tuossa muovissa on, että se on hieman swirly ja selvästi joustavampaa kuin perus Lucid. Rohkeasti uskaltaisin arvata että pataan on lorautettu myös hieman Fluid muovia tai mikä ikinä tekeekään sen taipuisaksi.

Offline riddy

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 237
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Ylisaukko-oja
  • Seura: OFS
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #277 on: 29.11.14 - klo:18:36 »
Ainakin toi Fluid Truth oli vakaampi kuin Lucid Truth, ei kuitenkaan Classicin kaltainen ylivakaa.

Myös Fluid Escape vaikuttaa hieman vakaammalta/ylivakaammalta kuin Lucid Escape. Tässä yksilössä on tosin hieman flashingia, jota en ole vielä hionut pois. Itse muovilaatu kyllä tuntuu kivalta, mutta ei se kuitenkaan niin pitävää ole kuin Discraftin FLX.

Onko joku testannu DDn freedomia millane lätty on kyseessä :)?

Pirun nopea ja yllättävänkin alivakaa. Kiekko kääntää reilusti yli, mutta feidaa kyllä lopussa jos on riittävästi ilmaa alla. Lentorata muistuttaa Renegadea, kuten joku mainitsikin jenkkifoorumilla.

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #278 on: 29.11.14 - klo:22:22 »
Samaa mieltä yllättävän alivakaa..tai ainakin itse pidän todella paljon boltista.Ja tämä freedom oli jopa hitusen alivakaampi ainakin 6s tuulessa.toki yksilöni oli 170g kun boltit on 178g
Team Trilogy

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #279 on: 30.11.14 - klo:12:46 »
Boltin maksimipaino on 175 grammaa.

Offline gorbanouski

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti O.
  • Seura: OFS
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #280 on: 30.11.14 - klo:12:53 »
OT: Se että niiden pitäis olla, ei todellakaan poissulje sitä että kiekot vois olla ylipainosia. Mm. yhestä meleko hyvästä kiekkokaupasta oon löytäny esim. 179g star dessuja. Laadunvalvonta ja niin edespäin.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #281 on: 01.12.14 - klo:01:53 »
Samaa mieltä yllättävän alivakaa..tai ainakin itse pidän todella paljon boltista.Ja tämä freedom oli jopa hitusen alivakaampi ainakin 6s tuulessa.toki yksilöni oli 170g kun boltit on 178g

Aika heikkoa, kun tuotantolinjalla on puntari, jonka mukaan lyödään kiekkoon tarra perään painomerkinnällä.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #282 on: 01.12.14 - klo:11:28 »
Samaa mieltä yllättävän alivakaa..tai ainakin itse pidän todella paljon boltista.Ja tämä freedom oli jopa hitusen alivakaampi ainakin 6s tuulessa.toki yksilöni oli 170g kun boltit on 178g

Aika heikkoa, kun tuotantolinjalla on puntari, jonka mukaan lyödään kiekkoon tarra perään painomerkinnällä.

kasvanut kysyntä laskee laatustandardeja... monella valmistajalla on laatu tullut aika lailla alaspäin parissa vuodessa ja veikkaan syyksi juuri kasvanutta kysyntää. Ei ehditä tekemään niin paljoa pannuja ku pitäs joten sekundaa pääsee helpommin läpi jos ei oo päälle päin kosmeettista  haittaa kovin paljoa.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #283 on: 03.12.14 - klo:10:07 »
Samaa mieltä yllättävän alivakaa..tai ainakin itse pidän todella paljon boltista.Ja tämä freedom oli jopa hitusen alivakaampi ainakin 6s tuulessa.toki yksilöni oli 170g kun boltit on 178g
Tämä tuntuu olevan Se yleinen fiilis kiekosta, mutta parin kiesin perusteella en oikein voi allekirjoittaa tota.

Mulla on siis 173g Lucid ja Se on selvästi vakaampi kuin 168g TP isäntä ja ehkä jopa hitusen vakaampi ku 175g VIP Isäntä.

Tää ei o siis lainkaan huono asia, mutta yllättävä kyllä. Täytyy nyt vielä kattoa miten toimii hallissa eli johtuuko vakaus vain heikoista heitoista pakkasella vai pitääkö Se oikeasti kutinsa.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Dynamic Discs kiekot
« Reply #284 on: 03.12.14 - klo:23:06 »
Täytyy nyt vielä kattoa miten toimii hallissa eli johtuuko vakaus vain heikoista heitoista pakkasella vai pitääkö Se oikeasti kutinsa.
No nyt on hallissakin heitetty enkä minä sanojani syö. Heitot lähti kivasti päätyverkkoihin ~100m päässä ollen vielä toista metriä ilmassa. Tuollaiseen heittoon sain pistää kiekon flättinä melko matalalle ja antaa sen enemmänkin hieman vaeltaa oikealle kuin oikeasti kääntää yli.

Jossain tätä verrattiin esim. Renegadeen, ni mun mielestä kyllä aivan täysin eri kiekko kyseessä sekä nopeuden että vakauden suhteen. Istuu ehkä flätin ja pop-top Isännän välimaastoon.