Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenimikon treenit  (Read 120083 times)

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #105 on: 01.04.13 - klo:21:35 »
Eggbowl jäi sitten väliin päällekkäisyyksien vuoksi. Olis ollut siistiä aloittaa kilpailuhistoriani frisbeen parissa, etenkin kun viime päivinä on ollu niin hyvä fiilis noista Kaarinan väylistä. Toivotaan seuraaviin kisoihin parempaa tuuria perheen aikataulussa.

Tää kun kelloja siirrettiin oli melko hyvä juttu mun harjoittelun suhteen. Pääsin nyt illalla seitsemän jälkeen kiertelee Kaarinan väyliä. Valoa riitti just ja just loppuun saakka eli vartii vaille ysiin. Heitin väylän aloituksia vaihdellen 3-11 kiekolla, kaikkia  (epäonnistuneita) en heittänyt loppuun. Väyläkertomus on tällanen:

1: Yksi oikealle metsään yks keskelle ja yks vasemmalle metsään. Par, par, bogi. Taas jäi birdieputti alarautaan.
2: Fore aloitukset ihan persiilleen. Rystyltä meni paremmin. Paareja tuli niistä, jotka heitin loppuun.
3: P2:set meni hyviin paikkoihin ja Puret puihin. Yks birdie.
4: Melko hyviä ja keskiverto aloituksia. 6 x par.
5: Eka aloitus epätasapainoinen, jonka jälkeen kokeilin hieman uutta kovaan rystyaloitukseen. Kiersin vartaloa melko paljon (selkä melkein heittosuuntaan), ja tein siitä rauhallisen kiihtyvän vedon ja hyvän loppusaaton. Sainkin siitä ehkä kolme tähän mennessä parasta aloitusta tälle väylälle. Dessu pomppas tieltä seitsemään metriin, josta puttasin birdien.
6: Pirun monta aloitusta (n. 11) Kaks meni puihin ja 9 hyvään birdiepaikkaan, joita tuli muutama, menin laskuissa sekasin.
7: Kolme ekaa aloitusta oli ihan ahterista ja ne päätyi heti vasemmalla olevaan metsään. Kaks seuraavaa oli aivan liian korkeita, mutta päätyivät väylälle. Sain ne paariin. Toinen birdieputti meni alarautaan.
8: 1 rystyaloitus Dessulla, joka oli paras tähänastisista. 6 forealoitusta s-linjalla, jotka kaikki menivät melko hyviin paikkoihin. En oon ihan varma, mutta taisin saada 6 paaria ja yhden bogin.
9: 6 täysin erilaista aloitusta, joista 4 paaria, yks bogi ja yks birdie. Viimeksi mainittu on yllätysyllätys vasta ensimmäinen birdie tälle väylälle.
10 (am tii): Heitin ekaa kertaa amatööri tiiltä, mikä oli myös Eggbowlin aloituspaikka. Heitot meni aika lailla metsään. Bogeja tuli.
11: Neljä kiekkoa, joista 3 paaria ja yks birdie.
12: Yks birdie ja muut paariin.
« Last Edit: 01.04.13 - klo:21:40 by Haq »

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #106 on: 03.04.13 - klo:23:01 »
Iltatreenit klo 21 jälkeen. Aluksi Kaarinan kutoskorilla lähestymisiä n. 50 metristä sekä putteja. Lähestymiset meni ihan hyvin ja putit tooodella hyvin. Valaistus oli melko heikkoa, mutta siltä löysin hyvän tuntuman puttiin. Hoksasin, että mun puttiin ei tartte suuriakaan eleitä, kunhan saan ranteen kunnolla mukaan. Oon mä huomannut asian ennenkin, mutta nyt toteutin valmistautumisen hieman eri tavalla. Hyvästä tuntumasta todisteena on uusi ennätys turkulaiseen. Aiempi 23 koheni 31:een, ja vielä iltahämärässä epätasaisella alustalla! Viiden kiekon sarjat menivät näin: 5m = 5+5, 10m = 1+5 (kaikki viis putkeen, siilis oli mahtava), 15m = 2+1 (vikassa sarjassa rauta kilisi 3 kertaa).

Sitten kun jalkapalloilijat poistuivat tekonurmelta siirryin draivailemaan. Tein yhden 25 kiekon rystysarjan ja yhden foresarjan. Puttailujen onnistuminen jatkui draiveissa. En oo kertaakaan tehnyt yhtä tasaista ja tarkkaa rystysarjaa kuin tänään. Kaikki 15 draiveria lähtivät kuin samaan putkeen eikä yksikään karkaillut yläilmoihin. Tekniikka tuntui luontevalta ja kaikki kiekot tippuivat välille 90- 105m. Aiemmin on aina lähes puolet draivereista ollu alle 90m. Tyyni sää tais olla hieman apuna, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että kiekot lensivät oikealla lentoradalla ja että tuntuma heittoon oli hyvä ja hallittu. Ei pitäny yhtään miettiä, että miten sitä asettaisi raajansa vauhdinotossa. Puret (6 kpl) lensivät välille 60-80 metriä ja midarit (4 kpl) 70-85 metriä. Forella heitot ovat olleet aina hieman tasaisempia tarkkuuden suhteen kuin rystyltä. Tänäänkin tarkkuus oli tallella ja sain tehtyä paikoiltaankin 80-90 metrin heittoja, jotka päätyivät hyvälle puttietäisyydelle tavoitteeseeni (bägiin) nähden.

Tästä kun ilmat vielä lämpenee niin nautinto vaan kasvaa entisestään. Hieman oli jo erilaista heitellä kuin joku aika sitten. Nyt lämpötila oli nollassa, kun välillä tuli heiteltyä -18 asteessakin.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #107 on: 05.04.13 - klo:14:06 »
Aamupäivän treenit Kaarinassa. Vähän draiveja tekonurmella ja sitten kaikki väylät n. 5-10 kiekkoa / väylä. Valtaosa heitoista päätyi paariin. Tuli myös muutama bogi ja birdiekin. Kauheen isoja virheitä ei tullut. Aloitukset sujuivat melko hyvin ja välillä todellakin hyvin. Tiit oli enimmäkseen ok kunnossa, mutta välillä epätasaisuus haittasi aloitusdraivia. Lähestymiset meni ihan hyvin. Toisinaan olis saanut mennä hieman helpompiin puttipaikkoihin. Putit sujui tänään paremmin kuin aiemmilla kierroksilla. Edellisen treenin tekniikan hiomisesta oli siis todellakin hyötyä.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #108 on: 08.04.13 - klo:00:33 »
Kattelin, et mies on laittanut puolet kiekoista myyntiin. Onko joku suunnittelma uuden bägin suhteen?

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #109 on: 08.04.13 - klo:09:46 »
Kattelin, et mies on laittanut puolet kiekoista myyntiin. Onko joku suunnittelma uuden bägin suhteen?

Onhan mulla selkeä suunnitelma. Myyn mulle turhat putterit pois, kun puttaan ja myös lähestyn 100%:sesti Purella. Draivereissa vähennän moldien ja valmistajien määrää. Mulla on alkanut menee melko hyvin noilla Latitude lätyillä, kuten Halolla ja Villainilla. Oon tilannut myös XXX ja Tridentin myrskytuuliin. Kyllä mulla vielä kummittelee bägissä yks Ch Dessu, Ch Wraith ja C-line PD ja kupla-PD2 kun olen heitellyt niitä niitä onnistuneesti, mutta saattapi olla, että nekin menevät myyntiin kesään mennessä. Mun bägi koostuu aika lailla siis latitudesta. Buzzz:n korvaajaa en ole vielä aivan löytäny, enkä välttämättä haluakaan löytää. Mun toiset midarit Core, Pain ja Pursi ovat joko alivakaampia ja vakaampia. Core ja Pursi ovat mulla aika samanlaisia, joten niistäkin tulen vielä karsimaan jomman kumman pois.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #110 on: 08.04.13 - klo:16:02 »
Hyvältä kuulostaa.

Buzzz:n korvaajaa en ole vielä aivan löytäny...

Harva löytää. ;)

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #111 on: 08.04.13 - klo:16:34 »
Core ja Pursi ovat mulla aika samanlaisia, joten niistäkin tulen vielä karsimaan jomman kumman pois.

Core on lähempänä Buzzzia joten jätä se pois. Itsellä on kombo Buzzz/Pursi ja toimii hyvin.
VDGC ry

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #112 on: 08.04.13 - klo:18:53 »
Core ja Pursi ovat mulla aika samanlaisia, joten niistäkin tulen vielä karsimaan jomman kumman pois.

Core on lähempänä Buzzzia joten jätä se pois. Itsellä on kombo Buzzz/Pursi ja toimii hyvin.

Mulla on vähän toisenlaiset ajatukset, koska mun Gold Core sopii tosi hyvin mun käteen eli on helppo heittää. Ja se on selkeesti alivakaampi kuin mun buzzz. Pitää vielä jatkaa heittelyä ja tekniikan kehittämistä, joten enköhän mä piakkoin saa selville millä jatkaa.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #113 on: 08.04.13 - klo:19:08 »
Itse heitän Buzzzilla niin hyzerit, suorat kuin annutkin. Pursi on sitä varten jos haluu helpolla lisämetrejä ilman repimistä. Taisit itse vastata tohon kysymykseesi eli heitä Corea jos se tuntuu hyvältä ;)
VDGC ry

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #114 on: 08.04.13 - klo:19:47 »
Itse heitän Buzzzilla niin hyzerit, suorat kuin annutkin. Pursi on sitä varten jos haluu helpolla lisämetrejä ilman repimistä. Taisit itse vastata tohon kysymykseesi eli heitä Corea jos se tuntuu hyvältä ;)

Mullakin buzzz toimii noissa kaikissa heitoissa, mutta Corella ja Purrella saa parempia ja etenkin pidempiä suoria ja annukoita.
« Last Edit: 08.04.13 - klo:21:33 by Haq »

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #115 on: 09.04.13 - klo:13:45 »
Aamupäivän treenit Kaarinassa. Tyhjensin kerran bägin (23 kiekkoa) tekonurmella. Se oli samalla vika kerta, kun tyhjensin Deluxe bägin. Seuraavalla kerralla kiekkoihin tartutaan Prodiscuksen reppubägistä, jiihaa. Tuulet oli melko vähäiset, mutta ilmeisesti suotuisat draivailuun, koska sain melko pitkiäkin heittoja. Buzzz ja Pain menivät päälle 85 metrin. Siitä odottelinkin jo pitkiä draiveriheittoja. Sain pari päälle satametristä, kunnes räjähti. PD2 lähti melko matala ja se liiti ja liiti. Se osui lopulta n. 1,5 metrin korkeudella toisella takarajalla olevan maalin verkkoon eli ilman esteitä olis lentänyt vähintään 110 metriä, mutta todennäköisesti n. 115 metrin tienoille. Pituuden lisäksi tarkkuuskin on ihan hyvällä mallilla, koska yritinkin heitellä sille maalille.

Siitä lähdinkin kierrokselle hyvillä mielin. Lopputulos painui +5:een. Olisin hyvinkin voinut olla nollatuloksessa, mutta en saanut yhtään yli 5 metrin puttia sisään ja yleensä hyvin menneet foret meni ihan maihin ja seiskallakin helppo lähestyminen meni OB:lle. 8 paaria, kolme bogia ja yks tuplabogi. Etenkin nelosen ja ysin bogit ja tuo tuplabogi seiskalta olivat tosi tyhmien virheiden syytä.
« Last Edit: 09.04.13 - klo:15:46 by Haq »

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #116 on: 09.04.13 - klo:16:12 »
Juuri postista noudettu Prodiscuksen pro bägi on aivan loistava. Vaikka en sitä töitten takia oo vielä saanut täytettyä kiekoillani, niin nyt jo tiedän, että eka holari on jo nurkan takana.

Offline Breas

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 127
    • View Profile
  • Oikea nimi: Arttu Sikanen
  • Seura: NFS
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #117 on: 09.04.13 - klo:16:55 »
Sori, ei ole nurkan takana, jos pidät mekkalaa ekasta holarista sitä ei tule ikinä. Vähän sama juttu ku lottoot ja toivot että nyt osuu ni ei ikinä osu.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #118 on: 09.04.13 - klo:17:19 »
Sori, ei ole nurkan takana, jos pidät mekkalaa ekasta holarista sitä ei tule ikinä. Vähän sama juttu ku lottoot ja toivot että nyt osuu ni ei ikinä osu.

Mulla jäi pois ne kaikki hymynaamat yms. Vitsihän tuo vaan oli. En siis todellakaan usko saavani holaria lähitulevaisuudessa. Sen verran paljon aion kuitenkin heitellä, että läheltä piti tilanteita ja tilaisuuksia onnistua siinä ainakin tulee. Onneksi mun harrastaminen ei oo holarin varassa. Vaikka en sais sitä koskaan, en tule pettymään. Tänään oli jo melko lähellä Kaarinan väylällä 12.

Offline Breas

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 127
    • View Profile
  • Oikea nimi: Arttu Sikanen
  • Seura: NFS
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #119 on: 09.04.13 - klo:19:11 »
Mullaki oli pelkkää vitsiä. Oletin että kaikki tietää että mä en oo ikinä tosissani. Pelkkä vitsi koko kaveri.