Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenimikon treenit  (Read 118006 times)

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #45 on: 14.02.13 - klo:14:30 »
Älä huoli. Mulla lähtee kolmas kisavuosi ja oon kerran saanu yli 20pinnaa..
Joo, en mää huolehdikaan. Aion heittää seuraavalla kerralla 30 pinnaa.  8)

Tai sitten en. No mut sit tämän päivän treeneihin. Tein tekonurtsilla vajaan tunnin mittaisen heittelysession, johon kuului lähestymisheittoja ja draiveja. Tuntuma oli enimmäkseen oikein hyvä, mutta vielä on tekemistä, jotta ne heitot sais myös väylille. Mut into lajin harrastamisen suhteen sen kuin kasvaa. Seuraavia treenejä odotellessa.


Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #46 on: 19.02.13 - klo:16:49 »
Aamupäivän treeninä tuli heitettyä puol tuntia rystydraiveja tekonurtsilla. Suuntimat oli ihan ok, mutta heitoissa ei ollu oikein pituutta. Stalkerit (3 kpl) lentävät aina pitkälle ja vikalla kiekkosarjalla ne olivat kolme pisintä heittoani ja myös tarkinta.

Illan hallitreenejä odotellessa...

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #47 on: 19.02.13 - klo:23:52 »
Dodiin. Hallitreenit + yllätys Kupittaan tekonurtsitreenit tehty. Hallissa tuli tehty vähä mitä sun saattuu. Putit on varmoja alle 7 metristä, mutta siitä pidemmät menee turhan hakuammunnaksi. Lähestymiset menee ihan hyvin. Monellakin eri tapaa saa kiekon laskeutumaan korin tuntumaan (muutamaa poikkeusheittoa lukuun ottamatta).

Kokeilin tänään ekaa kertaa ihan tosissaan peukku-upsia (tai semmoiseksi sitä heittoa ainakin luulen). Ja se sujui aivan hiton hienosti, kiitos nuoruuvuosien keihäänheittoharjoitusten. Pure oli loistokiekko ed. mainittuihin heittoihin.

Iso kiitos Harrille kutsusta draivitreeneihin tekonurtsille! Opastus oli ensiluokkaista, mutta vielä tällä kertaa en saanut ohjeita käskytettyä hermosoluilleni. Mut huomenna on uusi päivä.

Kotona tein hieman analyysiä max heittojeni tekniikasta ja  päädyin siihen, että en saa kroppaani tarpeeksi hyvin mukaan. Heitin aikoinaan myös melko paljon kiekkoa (olematta siinä kuitenkaan mikään mestari), jossa vartalon käyttäytyminen vauhdinoton lopussa muistuttaa melko paljon frisbeenheittoa (suuntima on eri ja käden asento myös). Kiekossa sain vartalon tosi hyvin mukaan, mutta siinä kaikki (vartalon kierto) tehdäänkin ihan eri suuntaan. Eli mun ihan selkeesti pitää alkaa heittää vasurilla niin saan sitten kropankin paremmin mukaan  ;D.
« Last Edit: 19.02.13 - klo:23:53 by Haq »

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #48 on: 20.02.13 - klo:10:03 »
Kokeilin tänään ekaa kertaa ihan tosissaan peukku-upsia (tai semmoiseksi sitä heittoa ainakin luulen). Ja se sujui aivan hiton hienosti, kiitos nuoruuvuosien keihäänheittoharjoitusten. Pure oli loistokiekko ed. mainittuihin heittoihin.

Whaat?  ::)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #49 on: 20.02.13 - klo:10:34 »
Kokeilin tänään ekaa kertaa ihan tosissaan peukku-upsia (tai semmoiseksi sitä heittoa ainakin luulen). Ja se sujui aivan hiton hienosti, kiitos nuoruuvuosien keihäänheittoharjoitusten. Pure oli loistokiekko ed. mainittuihin heittoihin.

Whaat?  ::)

Oli vissiin lähestymisupseja, jos putterilla heitti (hallissa)?

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Treenimikon treenit
« Reply #50 on: 20.02.13 - klo:12:12 »

Oli vissiin lähestymisupseja, jos putterilla heitti (hallissa)?

Varmaankin niin. Mietin vain, kun "ensimmäistä kertaa tosissaan" viittaisi ehkä siihen, että nyt on koitettu miten ne upsit entisen keihäsmiehen kädestä irtoaa :)

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #51 on: 20.02.13 - klo:16:32 »

Oli vissiin lähestymisupseja, jos putterilla heitti (hallissa)?

Varmaankin niin. Mietin vain, kun "ensimmäistä kertaa tosissaan" viittaisi ehkä siihen, että nyt on koitettu miten ne upsit entisen keihäsmiehen kädestä irtoaa :)
Kyllä mäkin hieman naureskelin itelleni, että mitenkäs nää heitot tälleen menee. Kiskasin Puren täysillä hallin toisesta reunasta, se meni ihan katon rajaan, josta se lähti "kiitämään" eteenpäin pohja ylöspäin pressun yläkulmaan. Olis lentänyt ulkona jonku 60-70 metriä.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #52 on: 20.02.13 - klo:16:37 »
Oli vissiin lähestymisupseja, jos putterilla heitti (hallissa)?

Kyl mää heittelin sillä Purella enimmäkseen niitä lähestymisupseja, mut sitten kun paikat oli tosiaan lämmenneet niin tuli kiskastua myös täysilläkin. Pure ei todellakaan lennä pisimmälle tuolla tyylillä, mutta se oli siks hyvä kiekko siihen, kun se ei kierrelly / pyöriny liikaa, joten kiekon vauhti pysyi nopeana ja liikerata suorana koko ajan.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #53 on: 20.02.13 - klo:16:57 »
Jep. Kävin heittää draiveja n. 30 min. Kaarinan tekonurmikolla. Verrattuna edellisen illan heittelyihin tämä treeni meni paremmin. Kiekot eivät karkailleet liika ylös. Kokeilin muuttaa otettani niin, että laitan kiekon alle vain kolme sormea, millä tyylillä aloittelinkin silloin viime syksynä. Kiekon irtoaminen tapahtuikin tälleen hieman luontevammin. Eli tätä pitää hieman lisäkehittää illan treenissä Kupittaalla.

Yksi virheeni on ollut liian takapainoinen asento heiton lopussa. Tällä treenillä taisin huomata sen vihdoinkin niin, että ehkäpä muistan kiinnittää siihen huomiota hieman enemmän jatkossa. Olen huomannut asian aiemminkin, mutta jostakin syystä en ole saanut suoritettua oikeita liikkeitä seuraavilla treeneillä. Keskittymistä, keskittymistä.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #54 on: 21.02.13 - klo:00:24 »
Hallitreenit ja tekonumikon draivailut tehty. Hallissa lähestymiset sujuivat hyvin. Putti taas ei. Turkulaisen ennätys parani 20:iin, mistä on vielä paljon parannettavaa. Ihan viimeiset puttisarjat meni hieman paremmin jo onneksi.

Tekonurmikolla alkoi jo löytyä jonkinlaista tuntumaa rystyheittoon. Vielä on kankeeta, mutta nyt oli sentään sopivan korkeita heittoja. Pitää huomenna sitten katsoa sähköpostista ne videopätkät. Kiitos Harrille taas!

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #55 on: 23.02.13 - klo:23:05 »
Kaarinan tekonurmikolla draiveja. Enimmäkseen rystyä, mut heitin myös yhden sarjan (23 kiekkoa) forea. Tein myös yhden sarjan n. 60 metrin lähestymisiä kulmalipulle.

Välillä karkaili yläilmoihin, mutta enimmäkseen heitot olivat paljon parempia kuin tiistain ja keskiviikon Kupittaan tekonurtsilla heitetyt. Se näkyi myös heittojen pituudessa. Nyt melko moni kiekko tippui n. 85-90 metrin paikkeille. Opto Bolt lensi joka kerta 100 metriä.

Tällä kertaa pisimmissä heittoissa oli myös minulle harvinaista rentoutta mukana. Sen kun sais vielä pysyvämmäksi olotilaksi.

Seuraavia treenejä ja etenkin lumien sulamisia odotellessa.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #56 on: 25.02.13 - klo:06:35 »
Olin taas eilen illalla n. klo 21 alkaen tunnin verran Kaarinan tekonurmella. Heitin tähän mennessä parhaan draivitreenini. Tuulta ei ollut nimeksikään, mutta n. -10 pakkanen hieman haittasi heittämistä. Tällä kertaa ei tullut pahemmin karkeita virheitä heittojen pituuden keskiarvo  oli parempi kuin esim. edellisenä iltana. Sain muutaman kiekon ekaa kertaa itselleni tällä hetkellä tärkeän rajan eli 90 metrin yli.

Pisimmät kaaret tuli champion dessulla, Z Nuke ss:llä (mun versio on vissiin paljon parempi kuin joillakin muilla, ei nimittäin ole kovinkaan alivakaa, miksi sitä on haukuttu, esim. mun Kalevan Miekka ja star tiippari kippaavat herkemmin) sekä Opto Boltilla. Kaks ensin mainittua lensivät n. 95m ja Boltti uuteen ennätykseeni n. 104 metriin.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #57 on: 25.02.13 - klo:10:10 »
Onneksi olkoon satasen ylittämisestä. Muistan jotenkin, et se oli hyvä tunne, ku eka kertaa sai linjan yli.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #58 on: 25.02.13 - klo:10:26 »
Onneksi olkoon satasen ylittämisestä. Muistan jotenkin, et se oli hyvä tunne, ku eka kertaa sai linjan yli.

Kiitos kiitos. Olin kyllä heittänyt Boltin jo aiemmin tasan sataan metriin, mut nyt sain nuo extra neljä metrii lisää.

Unohdin yhden 95 metrin kiekon eilisestä setistä. Blizzard PD2 lensi myös pariin otteeseen sen verran. Ne heitot oli vielä n. 2-4 metrii liian korkeita, joten siltä kiekolta odottelenkin seuraavaa satasen ylitystä. En vaan millään saanut sitä lähtemään oikeialle korkeudelle. Pari heittoo lens varmaan jonnekin 20 metrin korkeuteen, jotka palasivat sitten 80 metrin kohdalta bumerangina takaspäin.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #59 on: 25.02.13 - klo:11:08 »
Kiitos kiitos. Olin kyllä heittänyt Boltin jo aiemmin tasan sataan metriin, mut nyt sain nuo extra neljä metrii lisää.

Juup. Tekonurmella kiekot tietty liukuu enempi lopussa, ku norminurmella, joten tuo uusin yritys oli todnäk ensimmäinen "oikeasti" yli satku. :)