Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenimikon treenit  (Read 118004 times)

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #60 on: 28.02.13 - klo:10:57 »
Eilen illalla putti- ja läheritreenejä hallilla. Lähestymis sujuu jo todella hyvin ja voi kokeilla hyvinkin erilaisia tyylejä ja kääntöjä (mitä nyt välillä kiekot karkailee katsomon alle). Putteja pitäis treenata paljon enemmän, mut en tajuu miks en sitten tehnyt niin. 8 metristä oli kyllä välillä melko varman tuntuista.

Draivitreenit meni sitten ihan poskelleen (kiitos sen yhteistyökyvyttömän ja rikkinäisen kellon omaavan jalkopallovalmentajan). Ne heitot (25 kiekkoa) mitä ehti tehdä Kaarinaan siirtymisen jälkeen olivat hieman vaihtelevia. Alussa meni hienosti, välillä karkaili ylös, mutta lopussa sain taas korkeuden paremmin hallintaan.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #61 on: 28.02.13 - klo:23:41 »
Tekonurmella draiveja. Eipä oikein sujuneet nuo heitot. Oli melko kova sivuvastainen ja -myötäinen tuuli. Tietenkin omien heittojen onnistumista heikensi vertailu kahden hieman (paljon) pätevämmän heittäjän draiveihin vertailu. Välillä tuli taas niitä ahaa-elämyksiä, että näinhän tämä pitää tehdä, mutta sitten se taas katos ja tuskin muistan niitä seuraavalla kerralla. Tässä luulis jo masentuvan, mutta päinvastoin. Into kasvaa koko ajan ja eiköhän se heittojen mittakin tästä vähitellen kehity. Tarkuutta on ainakin löytynyt, kunhan vaan heittojen korkeus pysyis maltillisena.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #62 on: 01.03.13 - klo:15:53 »
Tälle päivälle on kertynyt jo kaks draivitreeniä tekonurtsilla ja yks salitreeni. Illalla vois mennä vielä heittelee uudestaan, jos keli on hiukankaan inhimillinen.

Ekan treenin lopussa sain kiekot lentämään aivan uudella tekniikalla tosi hyvin. En osaa kuvailla sitä, mutta käytin mielikuvitustreeninäni susterixin hidastusvideota Youtubesta. Dessu lens ekaa kertaa 100 metriä. Se olikin syy toiseen vajaa 30 minuuttiseen treeniin ennen salia. En aivan saanut toistettua tuota hyväntuntuista tekniikkaa, jonka sain ekassa treenissä, mutta sainpas sentään pientä valoa näkymään tunnelin päähän. Harmi kun sen ekan treenin keskeytti se jalkapalloilija, joka tuli palloilemaan kentän toiseen päähän.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #63 on: 01.03.13 - klo:21:40 »
Illalla vois mennä vielä heittelee uudestaan, jos keli on hiukankaan inhimillinen.

Keli olis ihan ok, mutta minä en. Aamupäivän liikunta on vienyt kaikki voimat. Eli tämän päivän heitot on heitetty ja iltatreenit peruttu.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #64 on: 06.03.13 - klo:08:42 »
Eilen illalla hallitreenit ja sen jälkeen vielä tekonurmella draiveja. Hallissa lähestymisiä ja puttailua. Lähestymiset vahvistuu vaan koko ajan. Tekis jo kovasti mieli mennä kokeilee niitä väylille. Puttitreeneissä heitin muutaman kuuden kiekon sarjan vaihtelevalla menestyksellä, jonka jälkeen pari turkulaista. Ekan tulos oli uus enkka: 22 (5m: 10, 10m: 3, tässä on parannettavaa ja 15m: 2, tässä tarkkuus oli yllättävän hyvää, ei vaan kilahtanut oikeassa kohdassa koria). Toinen turkulainen oli myös uus enkka, mutta siinä huonommassa suunnassa: 8 + 0 + 1 = 11 pistettä, puttiteeniä pitää siis lisätä  :-[.

Draiveissa tekonurmella meni hieman yliyrittämiseksi, kun katseli toisten kilauttelevan sarjatulella vastakkaisen päädyn aitaan. Muutama onnistunut heittokin (n. 100 metriä) mahtui mukaan, mutta enpä mä tainnut niistä kuitenkaan mitään oppia. Pitää muistaa keskittyä jatkossa hiukan enemmän. Tai ehkä mä oon nyt itselleni turhan vaativa. Olihan heittojen pituuden keskiarvo parempi kuin ennen. Se aiheutui pääosin midareitten (5 kpl) heitoista, jotka lensivät ekaa kertaa 85-90 metrin paikkeille, kun ovat aiemmin jääneet n. 70-75 metriin ja allekin.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #65 on: 06.03.13 - klo:10:28 »
Eilen oli niin kova myötis, et midarit ja kaikki liidokkaammat kiekot lensi normaalia pidemmälle. Jankkeri vähän pisti putteria siinä vieressä!

Sun tekniikka kehittyy koko ajan. Viikko/pari sitten kiekot meni kaikki ylös ja osa ei pysynyt kentällä. Nyt kaikki oli kentällä ja ylösnousemisia tapahtuu huomattavasti vähemmän. Unohda se ryhmäpaine ja keskity oman tekniikan kehittämiseen. Ei siitä repimisestä ole mitään hyötyä oppimisen kannalta. Mun vinkki, jota toistan, et heitä vähän rauhallisemmin ja hio tekniikkaa. Vasta kun saat hyviä vetoja rauhallisesti, ala lisätä hiljaksiin voimaa. Jos et saa rauhallisesti heittäen puhdasta hyvää heittoa, ni miten se repimälläkään onnistuisi... Tekniikan kehittymisen myötä tulee myös pituutta.

Tarkka 80m heitto väylälle on tärkeämpi, kuin 100 metrinen, joka päätyy outtiin tai keskelle metsää.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #66 on: 06.03.13 - klo:11:21 »
Eilen oli niin kova myötis, et midarit ja kaikki liidokkaammat kiekot lensi normaalia pidemmälle. Jankkeri vähän pisti putteria siinä vieressä!

Sun tekniikka kehittyy koko ajan. Viikko/pari sitten kiekot meni kaikki ylös ja osa ei pysynyt kentällä. Nyt kaikki oli kentällä ja ylösnousemisia tapahtuu huomattavasti vähemmän. Unohda se ryhmäpaine ja keskity oman tekniikan kehittämiseen. Ei siitä repimisestä ole mitään hyötyä oppimisen kannalta. Mun vinkki, jota toistan, et heitä vähän rauhallisemmin ja hio tekniikkaa. Vasta kun saat hyviä vetoja rauhallisesti, ala lisätä hiljaksiin voimaa. Jos et saa rauhallisesti heittäen puhdasta hyvää heittoa, ni miten se repimälläkään onnistuisi... Tekniikan kehittymisen myötä tulee myös pituutta.

Tarkka 80m heitto väylälle on tärkeämpi, kuin 100 metrinen, joka päätyy outtiin tai keskelle metsää.

Niin, jäihän mulla mainitsematta tuo tuulen vaikutus. Mut niin kuin mainitsit, heittojen tarkkuus ja korkeus on paranemaan päin.

Tämän aamupäivän pikainen treeni Kaarinassa oli jonkin verran parempaa, kuin eilinen iltatreeni. Pari yli sata metristäkin tuli. Nuke ss tippu päätyviivalle (104-105m) aivan suoralla linjalla heittokohtaan nähden ja Halo jäi 1-2m päätyviivasta. Kokeilin rauhoittaa vauhdinottoa ja ottaa hieman ajatustakin mukaan, mutta vielä on tekemistä sen suhteen.

Offline Hextall

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kalle Savonen
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #67 on: 06.03.13 - klo:21:16 »
Olit unohtanut flx avenger ss keskelle kenttää. Onpi mun hallussa. Yritän muistaa ottaa halliin mukaan ensviikolla.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #68 on: 06.03.13 - klo:23:23 »
Olit unohtanut flx avenger ss keskelle kenttää. Onpi mun hallussa. Yritän muistaa ottaa halliin mukaan ensviikolla.

Oho. Tänään just mietin kiekkoja Kaarinan kentällä keräillessä, että puuttuukohan mulla jokin kiekko, mut en saanut millään päähäni, että omistan senkin kiekon. Tuun ens viikolla todennäköisesti vain keskiviikon treeneihin. Tiistai jää näillä näkymin väliin. Mut kiitos vaan talteen poimimisesta.

Mut sit jatketaan harjoitteiden raportoimista. Palasin juuri Kaarinan tekonurmelta. Siellä tuli tehtyä 4 n. 25 kiekon draivisettiä. Välillä onnistui tosi hyvin, mutta edelleen kuitenkin vain välillä. Toisaalta puolet mun kiekoista on ihan mahdotonta heittää tuollaisiin koviin ja puuskittaisiin tuuliin. Hienoja rollereita niillä kyllä saa  ;D. Välillä tuli hieman yliyrittämistä taas ja sit ne kiekot olivatkin yläilmoissa. Vois ehkä pitää pari päivää lepoa, kun alkaa jo valmiiksi jumissa olevat niskalihakset jumittua.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #69 on: 06.03.13 - klo:23:29 »
Olit unohtanut flx avenger ss keskelle kenttää. Onpi mun hallussa. Yritän muistaa ottaa halliin mukaan ensviikolla.

Oho. Tänään just mietin kiekkoja Kaarinan kentällä keräillessä, että puuttuukohan mulla jokin kiekko, mut en saanut millään päähäni, että omistan senkin kiekon. Tuun ens viikolla todennäköisesti vain keskiviikon treeneihin. Tiistai jää näillä näkymin väliin. Mut kiitos vaan talteen poimimisesta.

Mut sit jatketaan harjoitteiden raportoimista. Palasin juuri Kaarinan tekonurmelta. Siellä tuli tehtyä 4 n. 25 kiekon draivisettiä. Välillä onnistui tosi hyvin, mutta edelleen kuitenkin vain välillä. Toisaalta puolet mun kiekoista on ihan mahdotonta heittää tuollaisiin koviin ja puuskittaisiin tuuliin. Hienoja rollereita niillä kyllä saa  ;D. Välillä tuli hieman yliyrittämistä taas ja sit ne kiekot olivatkin yläilmoissa. Vois ehkä pitää pari päivää lepoa, kun alkaa jo valmiiksi jumissa olevat niskalihakset jumittua.

Tuo. Lepää päivä pari. Mieti että missä teet virheen ja pyri korjaamaan ens kerralla.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #70 on: 08.03.13 - klo:13:15 »
Heh. Enpä sitten pysynytkään paria päivää poissa frisbeetreeneistä. Oli ihan pakko mennä kokeilemaan uutta otetta draiviin. Oon pitänyt kiekkoa kämmenellä niin, että se lepää lähempänä etu-keski-nimetön-pikkurillin tyveä, mut nyt menin kokeilemaan sitä, että laitan kiekon lähemmäs peukalon tyveä (mikä vissiin on käytetyin versio kiekon sijainnista kämmenellä). Mittaa ei tullut lisää heittoihin, mutta tarkkuutta ja heiton oikeaa korkeutta kyllä. Toisaalta nuo molemmat voivat johtua myös koko ajan kehittyvästä taidostani.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #71 on: 10.03.13 - klo:07:38 »
Eilen tuli heitettyä 50 kipaletta putteja takapihalla. Korina toimi koivussa roikkuva lasten- / vauvakeinu, joka saa tämän treenin perusteella jäädäkin siihen. Tyttärelle se on tainnut jäädä jo hieman pieneksi, mutta kiekoille se on oiva kohde.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #72 on: 10.03.13 - klo:08:24 »
Äijällä on kylä hyvä vauhti päällä. Varmaan osutaan treeneihin yhtäaikaakin jonakin päivänä. Vai onko osuttukin jo, mutta ei oo tuppisuina esitelty itteemme, kuka tietää.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #73 on: 10.03.13 - klo:09:23 »
Äijällä on kylä hyvä vauhti päällä. Varmaan osutaan treeneihin yhtäaikaakin jonakin päivänä. Vai onko osuttukin jo, mutta ei oo tuppisuina esitelty itteemme, kuka tietää.

Jep. Koukussa ollaan. Oltiin kerran samoissa treeneissä Kupittaan hallitreeneissä. Se oli just ennen sun sairastelujaksoa. Mut eiköhän tässä vielä moneen otteeseen törmäillä, kun en minä ainakaan keksi mitään syytä lopettaa tätä harrastusta.

Tänä iltana olis tarkoitus mennä Kaarinan tekonurtsille taas.
« Last Edit: 10.03.13 - klo:09:28 by Haq »

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #74 on: 10.03.13 - klo:22:52 »
Tänä iltana olis tarkoitus mennä Kaarinan tekonurtsille taas.

Pakkohan se oli mennä. Ihan sairaisiin mittoihin on kasvanut tän lajin koukuttavuus. Kuka hullu tekee parin tunnin heittotreenin -18 asteen pakkasessa. No minä näköjään. Perse jääty, mut melko hyvin tollasiinkin olosuhteisiin tottui. Oli sielä onneksi toinenkin hullu kaverina.

Lähestymiset ja draivit kulki ihan hyvin. Pari yli sata metristäkin tuli heitettyä. Tästä kun olosuhteet paranee niin eiköhän ne heitotkin siinä samalla. Kokeilin kaverin Hornettia ja siitä tulee melko varmasti seuraava kiekko-ostoksen kohde. Nyt C-vitamiiniä ja petiin. Huomenna aamuseitsemältä töihin.