Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Jaanikin harjoittelee  (Read 175878 times)

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Jaanikin harjoittelee
« on: 07.03.12 - klo:12:39 »
Noni, tähän on tultu.

Laitan pystyyn treenipäivyrin, jotta voisin itse seurata omaa harjoitteluani konkreettisesti. Ehkä saan myös ryhmän paineen harjoitteluun, jos koen, että joku kyttää mua. Nyt olen siihen valmis!

Treeniksi lasken myös ilman kiekkoja tehtävät treenit, kuten näyttäisivät muutkin tekevän.
Aloitan treenin nyt: 100 puttia, 6,5 metriä ja joku levy soimaan taustalle. Iltapäivällä on luvassa raskas jalkatreeni salilla, ja siihen lisätään tietysti keskivartalon kiertoa voimistavia liikkeitä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #1 on: 07.03.12 - klo:12:45 »
Iltapäivällä on luvassa raskas jalkatreeni salilla, ja siihen lisätään tietysti keskivartalon kiertoa voimistavia liikkeitä.

Mitä kaikkia keskivartaloliikkeitä kuuluu sulla ohjelmaan? Itselläni on noin miljoona erilaista repertuaarissa, mutta liian vähän ja liian harvoja tulee tehtyä. Toki joka treenissä jotain.

Eilen tuli taas opittua pari lisää maajoukkuekiekonheittäjiltä (sen painavamman kiekon).

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #2 on: 07.03.12 - klo:12:50 »
Ja sivuhuomautuksena, tästä tulee mun suosikkiketju. Mä oon ollut aina Jaani-fani, eikä oo mikään vitsi.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #3 on: 07.03.12 - klo:13:14 »
Meni tuo puttitreeni 95/100. Ei huono, mutta pari ihan hölmöä roiskasua.

Keskivartalotreeniin kuuluu: (pitää videoida joskus, vaikea selittää)

Perus punnerrusasento suorin käsin niin, että käsissä on kahvakuulat. Siitä yhden käden soutua vuorotellen. Ei ota selkään vaan kylkiin.


Näitä menee muutama hikinen, hauskaa on. Ja nyt sunkin on ihan pakko testata... niin siinä käy kun näitä katsoo.

Ristikkäistaljassa teen niin, että toinen kahva on ylhäällä ja toinen alhaalla. Kahvat käteen ja keskelle seisomaan rintakehä käännettynä toiseen pakkaan. Sitten tempomaan: toinen käsi lyö ja toinen vetää. Voi myös tehdä staattisilla käsillä pelkästään keskivartaloa käyttäen.

Sitten isolla kahvakuulalla niin, että seisten pyörittää sitä kehonsa ympäri. Pitää tietysti vaihtaa kättä aina selän takana ja vyötärön edessä, ja sitten välillä vaihtaa suuntaa.

Jalkatreeniin normaalisti kuuluu myös tavallinen selkäpenkki jalat tuettuna, ilman painoa ja hitaasti.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #4 on: 07.03.12 - klo:13:16 »
Ja sivuhuomautuksena, tästä tulee mun suosikkiketju. Mä oon ollut aina Jaani-fani, eikä oo mikään vitsi.

Kiitos.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #5 on: 07.03.12 - klo:13:22 »

Näitä menee muutama hikinen, hauskaa on. Ja nyt sunkin on ihan pakko testata... niin siinä käy kun näitä katsoo.


Mä oon joku vuosi sitten tehnyt tota staattisena pitona, mutta nykyään tuskin menee ollenkaan.
Muon suosikkiliikkeitä keskivartalolle on jalannostot leuanvetotankoon, siinä yläasennossa alavartalon kierrot puolelta toiselle, voimapyörä ja "lankku" lisäpainoilla. Ja tietysti tempausvala. Human flägi oli silloin kun ei ollut tätä sa***** mahaa näin paljon.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #6 on: 07.03.12 - klo:13:28 »
Human flägi oli silloin kun ei ollut tätä sa***** mahaa näin paljon.

Ettei jää epäselväksi, en siis koskaan oikeasti siinä onnistunut, mutta yritystä oli:

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #7 on: 07.03.12 - klo:13:59 »
Meni tuo puttitreeni 95/100. Ei huono, mutta pari ihan hölmöä roiskasua.

Ei huono! Hahahaha!

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #8 on: 07.03.12 - klo:15:02 »
Kyllä sisällä ja noin läheltä pitäisi mennä kaikki.
Toi Tapanin tankojuttu on kyllä hyvä liike, mutta human flagia en jaksa reenata. Dragon flag sen sijaan on siistiä, mutta salilla on vain yksi penkki, joka sallii sen tekemisen. Ei saa olla säädettävää mallia, muuten lähtee selkänoja mukaan.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #9 on: 07.03.12 - klo:15:09 »
Kyllä sisällä ja noin läheltä pitäisi mennä kaikki.
Toi Tapanin tankojuttu on kyllä hyvä liike, mutta human flagia en jaksa reenata. Dragon flag sen sijaan on siistiä, mutta salilla on vain yksi penkki, joka sallii sen tekemisen. Ei saa olla säädettävää mallia, muuten lähtee selkänoja mukaan.

Dragoni on tosi raaka liike olkapäille, siks en tykkää siitä, vaikka joskus seki oli lemppareita.

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #10 on: 07.03.12 - klo:15:24 »
Onko dragoni sama kuin se mitä Bruce Lee teki penkillä?

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #11 on: 07.03.12 - klo:23:18 »


Sehän se.

Jalkatreeni meni vähän reisille kun alkoi toisen raskaan syväkyykyn aikana krampata. No, sai siinä tehtyä vielä 3x10 eturieisilaitetta ja 3x10 takareisiä vähän vajaaksi jääneen kyykkytreenin päälle. Sitten taljaan nyhjäämään kiertoliikettä ja simuloimaan foreheittoa, mikä olikin hirmu kivaa.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #12 on: 08.03.12 - klo:12:11 »
Hemmetti. Ei huvittanut yhtään treenata, ja samoin kuin Tapanillakin toi gradu tuossa koneella odottaa vain kirjoittamistaan. Pakko se on treenata, kun on tännekin luvannut.

No heitin sarjatulta 100 x 6,5 metristä ja sama 95 kolahti sisään. Paljon parempia putteja kuin eilen. Menivät samaan putkeen ja keskelle, hienosti ja vaivattomasti.

Ehkäpä musta tulee vielä pelaaja tätä menoa.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #13 on: 09.03.12 - klo:11:00 »
Iltasettinä vielä 100 puttia ja 93 sisään. Alkoi jo selvästi vähän väsyttää, niinpä salille tekemään karkkipäivän ominaisuudessa kädet. Kivaa oli, tuskin mitään erityistä hyötyä.

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #14 on: 09.03.12 - klo:11:19 »
Meni tuo puttitreeni 95/100. Ei huono, mutta pari ihan hölmöä roiskasua.

Keskivartalotreeniin kuuluu: (pitää videoida joskus, vaikea selittää)

Perus punnerrusasento suorin käsin niin, että käsissä on kahvakuulat. Siitä yhden käden soutua vuorotellen. Ei ota selkään vaan kylkiin.


Näitä menee muutama hikinen, hauskaa on. Ja nyt sunkin on ihan pakko testata... niin siinä käy kun näitä katsoo.

Ristikkäistaljassa teen niin, että toinen kahva on ylhäällä ja toinen alhaalla. Kahvat käteen ja keskelle seisomaan rintakehä käännettynä toiseen pakkaan. Sitten tempomaan: toinen käsi lyö ja toinen vetää. Voi myös tehdä staattisilla käsillä pelkästään keskivartaloa käyttäen.

Sitten isolla kahvakuulalla niin, että seisten pyörittää sitä kehonsa ympäri. Pitää tietysti vaihtaa kättä aina selän takana ja vyötärön edessä, ja sitten välillä vaihtaa suuntaa.

Jalkatreeniin normaalisti kuuluu myös tavallinen selkäpenkki jalat tuettuna, ilman painoa ja hitaasti.

Se on aina vakuuttavaa, kun joku treenaa farkuissaan. Se on usein myös se tyyppi, jolle en menisi ryttyilemään. Pieni sivutarina; Ala-asteella kun olin, niin ei saatu treenata farkuilla, jos verkkarit oli unohtanut. Piti sit vetää pitkillä kalsareilla tai kalsareillaan. Muisti parani kerrasta, haavat eivät ole vieläkään umpeutuneet...