Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discraft  (Read 362262 times)

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: discraft kiekot
« Reply #90 on: 13.02.13 - klo:07:36 »
Vuoden 2012 Discraftin Ace Race -kiekko (Zombee?) on pikkuhiljaa löytänyt paikkansa bägiini. Kiekolla saa ihan tajuttoman pitkäliukuisia annukoita heitettyä ja pienessä hyzerkulmassa ihan hyvän mittaisia suoria.

No. Kiekkohan toimii itselläni ihan hyvin, mutta kiinnostaisi tietää onko kenelläkään tietoa tuliko tämä tuotantoon tai mitkäköhän ns. lentoarvot ovat? Johonkin midarin ja väylädriverin väliin toi ehkä menisi oman arvion mukaan hiukan alivakaana.

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: discraft kiekot
« Reply #91 on: 13.02.13 - klo:08:19 »
Vuoden 2012 Discraftin Ace Race -kiekko (Zombee?) on pikkuhiljaa löytänyt paikkansa bägiini. Kiekolla saa ihan tajuttoman pitkäliukuisia annukoita heitettyä ja pienessä hyzerkulmassa ihan hyvän mittaisia suoria.

No. Kiekkohan toimii itselläni ihan hyvin, mutta kiinnostaisi tietää onko kenelläkään tietoa tuliko tämä tuotantoon tai mitkäköhän ns. lentoarvot ovat? Johonkin midarin ja väylädriverin väliin toi ehkä menisi oman arvion mukaan hiukan alivakaana.

Itse itselleni vastaten, onhan tää internet tietysti olemassa ja valmistajan sivut: Discraftin kiekkojen lentoratakartta. Siellä se Zombee olisi Discraftin vakausarvolla '1' ja pituudeltaan luokassa 'Long range'.

Toi pituusarvo on sitten mitä? Innovan arvoilla 6-7? Täytyy kysellä Frisbeepointista tuleekohan näitä myyntiin sinne.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: discraft kiekot
« Reply #92 on: 14.02.13 - klo:13:27 »
Facebookissa ainakin mainostivat tuota Zombeeta, joten linjalla on.
Itse olisin kaivannut siitä hieman vakaampaa. Liian lähellä Buzzzia mahtuakseen kassiin.

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: discraft kiekot
« Reply #93 on: 14.02.13 - klo:13:36 »
Facebookissa ainakin mainostivat tuota Zombeeta, joten linjalla on.
Itse olisin kaivannut siitä hieman vakaampaa. Liian lähellä Buzzzia mahtuakseen kassiin.

Mä en ole kuin kerran kokeillut Buzzzia, Rocilla mennään. Tää on vissiin siis vähän Buzzzia nopeampi/liitävämpi?

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: discraft kiekot
« Reply #94 on: 14.02.13 - klo:13:44 »
Pitkään Discraftia heittäneet. Onko DC:n samanlaiset kiekot kuinka lähellä toisiaan, kun hyllystä ottaa? Vai onko samanlaista vaihtelua kuin Innovan ja Discmanian plätyissä? Entä eri painoksissa? En ole ainakaan kuullut, että DC:n kiekoissa puhuttaisiin samalla tavalla eri runeista, koska niillä ei ole niin merkitystä?

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: discraft kiekot
« Reply #95 on: 14.02.13 - klo:13:50 »
Olen heitellyt Discraftin Buzzia ja Buzz SSSää pelkästään jo pidempään, ja ainakin ne ovat olleet aina suoraan pakasta vedettynä juuri sellaisia kuin pitääkin.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: discraft kiekot
« Reply #96 on: 14.02.13 - klo:15:27 »
Mulla on kaks FLX Buzzzia ollu (170gr ja 175gr). Kevyempi oli vielä muutama vuosi sitte tosi vakaa uutena, kun käsi ei ollut mikään häävi. Nyt syksyllä Roc vs Buzzz kisoista saatu painavempi Buzzz sen sijaan oli ihan hirveä flipperi. Täysiä jos heitti, ni sai antaa kulmaa tuonne kello viiteen asti (vasuri kun olen), eli melkein pystyssä. Sillonkin oli vähän alivakaa. Heitän midaria sen 60-70m, eli en ole mikään hirmu kovakätinen edes.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: discraft kiekot
« Reply #97 on: 14.02.13 - klo:16:10 »
Mulla on kolme Stalkeria (Z Glo, Cryztal Z ja Z) kaikki vaikuttavat näin amatöörin taidoilla hyvin samanlaisilta. Ovat loistokiekkoja kaikki.

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: discraft kiekot
« Reply #98 on: 14.02.13 - klo:16:20 »
Mulla on kolme z muovista perus buzzia, yksi z muovinen ss ja yksi titanium muovinen buzz ja kaikkien lentoradat ovat hyvin lähellä toisiaan. Myös painot on 170-175g kaikissa. Ss on hivenen alivakaampi niin kun sen kuuluukin olla. Titanium muovinen on mielestäni ihan hivenen vakaampi kuin z muovinen mutta voi olla että tämä ero syntyy enemmän päässä kun heitossa  ;D

Buzz on mun ehdoton lempi kiekko ja ainakin ne yksilöt (kaikki erikseen hankitut) jotka mulla on, niin on tasa laatuisia.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline vto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
  • Seura: OFS
Vs: discraft kiekot
« Reply #99 on: 14.02.13 - klo:16:46 »
Pitkään Discraftia heittäneet. Onko DC:n samanlaiset kiekot kuinka lähellä toisiaan, kun hyllystä ottaa? Vai onko samanlaista vaihtelua kuin Innovan ja Discmanian plätyissä? Entä eri painoksissa? En ole ainakaan kuullut, että DC:n kiekoissa puhuttaisiin samalla tavalla eri runeista, koska niillä ei ole niin merkitystä?

Ihan samanlaisia eroja siellä on DC:nkin kiekoissa. Esimerkiksi aikanaan kun ostin first run Z Stalkerin, se oli mukavan flätti ja vakaa, mutta sitten kun halusin lisää eikä first runeja ollut enää jäljellä, ne toisen runin Stalkerit olivatkin paljon kuvukkaampia ja alivakaampia. Itselläni on myös kuvukkaita ja flättejä Z Predatoreita, ja ero näiden välillä on aika samanlainen kuin kuvukkaalla ja flätillä Firebirdillä, eli flätit on tosi jyriä, ja kuvukkaammat ei ihan niin jyriä. Ja sitten heitän vielä Z Nukeja, ja näissä olen havainnut jopa suurimmat yksilöerot mitä olen missään kiekkomallissa nähnyt (kuva liitteenä). Itse asiassa olen alkanut miettimään pitäisikö harkita jotakin muuta maksimipituuslättyä, sillä vaikka yksi Z Nukeistani on aivan ykköslätty paiskata pitkälle, minulla on 7 Z Nukea, eikä yksikään muu niistä lennä samalla tavalla, ja itse asiassa tuntuu ettei mitkään kaksi niistä lennä samalla tavalla, vaan kaikki ovat erilaisia. Mutta en sitten tiedä onko millään muullakaan valmistajalla sen tasaisempia nuo supernopeat draiverit.

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: discraft kiekot
« Reply #100 on: 15.02.13 - klo:21:20 »
Ketään muu huomannu että discraft julkas 3 muutakin kiekkoo tällä viikolla Zombeen lisäksi. Nämä siis Titanium ja Glo Nuke ss ja 10000 limited edition "barstamp" buzzz vanhalla (discraftin mukaan) Z muovilla. Dgcr:llä ei ainakaan hypitty niin paljon innosta kuin alkuviikosta olisi voinut uskoa koska uusia muotteja tuli vain 1 ja kaksi kiekoista oli Nuke Ss:iä joista porukka ei kai niin paljon kuitenkaa pidä ja keräilijät eivät pitäneet laisinkaan uudesta barstamp buzzz:sta
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: discraft kiekot
« Reply #101 on: 26.02.13 - klo:22:44 »
Onko porukalla kokemusta kevyistä Flickeistä? Ite suurena kevyiden jyräkiekkojen ystävänä oon kiinnostunu, että miten tollanen 150-155gr Flick kestää voimaa? Vai alkaako kippailemaan? Ainakin oma 164gr Predator on edelleen vakaa kovasta hakkaamisesta huolimatta.

Offline römpsä

  • Juniori
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joonas
Vs: discraft kiekot
« Reply #102 on: 27.02.13 - klo:00:44 »
Onko porukalla kokemusta kevyistä Flickeistä?
Ainakaan upsi ja kämmenkiekkona en toiseen vaihtais. Distancee en oo pahemmin kokeillu mut ainaki upsina se lentää kauas.

Offline mokdevel

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Vs: discraft kiekot
« Reply #103 on: 27.02.13 - klo:09:33 »
Flicki on meikällä ollut luottokiekkona kaikenlaisista ongelmapaikoista poistumisiin. Kämmenellä heittäessä saan sillä nätit 90-asteen kaarrokset tarkasti ja suunnitellusti (ja pääsen metsästä takaisin väylälle :-) ). Driverikäyttöön ei itsellä käsi riitä (käytän Surge/SurgeSS/Force kämmenavauksiin).

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: discraft kiekot
« Reply #104 on: 27.02.13 - klo:10:27 »
http://www.discgolfreview.com/discs/discraft/elitezflick.shtml Noiden arvosteluiden mukaan myös 150gr versio taitaa olla aikas vakaata/ylivakaata sorttia. Vois ihan mielenkiinnosta laittaa yhden tilaukseen ja katsoa millanen lätty mahtaa olla kyseessä :) En oo mikää maailman paras foren ja upsien heittäjä, niin saas nähdä kuinka tolla sitten lähtee.