Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Rakkaudesta lajiin  (Read 811945 times)

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1140 on: 19.03.17 - klo:20:22 »
Ennen liiton kevätkokousta käytiin Villen kanssa ihmettelemässä GoExpoa ja tietenkin siellä liiton standia. Toiminta kiinnostaa ja puttaamisen lisäksi tutka tuntui olevan kovassa käytössä. Kiitoksia Vikingsin ja naistoimikunnan aktiiveille ihmisten palvelemisesta ja lajitietouden levittämisestä.
Pitihän sitä varovasti kokeilla, oikealla en uskaltanut kunnolla heittää mutta toisella yrityksellä sain vasurilla tutkaan 68km/h mitä pidän itselleni yllättävän kovana tuloksena vaikka varmaan näyttikin aika erikoiselta teknisesti.

Muutaman putinkin uskaltauduin testaamana ja osuin laitteeseen. Ei tämä nyt ainakaan helpota tätä rauhassa olemista, mutta jos nyt vielä hetken kuitenkin.

Liiton kevätkokouksessahan jaetaan vastuuvapauksia edellisen vuoden vastuuhenkilöille ja voimmekin laittaa viime vuoden kirjoihin ja kansiin suoritettuna. Kiitos osallistujille. Kahvitilaisuudessa oli sitten mahdollista jaakailla niitä näitä ja jaakailtiinkin. 

Offline Tamohorski

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 134
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Nikkanen
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1141 on: 24.03.17 - klo:15:40 »
Vähän tuota aiempaa Suomi kuvaa mietiskelin niin tuli mieleen, että tuntuis olevan sallittua sanoa haluavansa olla paras muttei sanoa olevansa sitä muualla kuin palkintopallin ylimmältä korokkeelta käsin sen pienen hetken ajan minkä siellä seisoo. Tämän jälkeen on pidettävä turpa kiinni ja tyydyttävä taas vain haluamaan parhaana oloa.


Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1142 on: 24.03.17 - klo:16:48 »
Kyllä se noin taitaa olla.


Eilen seurailin jääkiekon välieriä ja siellä todettiin vastustajankin vaikuttavan omaan onnistumiseen ja siihen pitää osata reagoida. Frisbeegolfissa vastustajan tekemiseen vaikuttava toiminta pitäisi olla rajoitettua, mutta yllättävän usein saunan lauteilla joutuu toteamaan että kaverin tekeminen vaikutti omaan tekemiseen ja aivan turhaan.
Kempsterin pelikirjaspekulaatiot liittyy tähän. Pelikirjaan on kovin vaikea liittää vastustajan tekemisiä. Eikä pidäkään. Nyt vain pitäisi keksiä miten se pelikirja pysyy omana eikä sotketa siihen kaverin tekemisiä.
Miksi ihmeessä se pelikirja menee sekaisin siksi, että Ville Piippo heittää forea 30m pitemmälle kuin minä? Miksi pitää yrittää sellaista mitä ei osaa jos joku toinen osaa. Tästä sohvalta on helppo kyseenalaistaa omaa toimintaa ja olla varma että pelaan vain omaa peliä. Niinpä niin.
Parhaimmillaanhan se oma peli toimii ja kulkee ja sitten on se toinen vaihtoehto jolloin sorrutaan säätämään omaa peliä kaverin tekemisen mukaan.

Ehkä tulee se kerta kun onnistun pelaamaan ensin huonosti enkä muuta omaa pelikirjaa. Niinpä. Sitä odotellessa.

Hitto että tämä on helppo peli. Paitsi toteuttaa.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1143 on: 03.04.17 - klo:12:18 »
Keväinen frisbeegolfkiima näkyy täälläkin foorumilla. Päivittäin tulee uusia päivityksiä ja itselläkin ajatukset pyörivät friban ympärillä muutenkin kuin liiton puolelta.

Olen tässä viime aikoina seuraillut keskustelua joka liittyy aika paljon tämänkin bloginkin alkuperäiseen aiheeseen. Aikoinaan lupasin availla TD:n aivoituksia ja kisajärjestämisen riemuja. Ne on tainneet jäädä vähemmälle kun on pitänyt nostaa omia suorituksia ja pelisuunnitelmia esille aktiivisesti.

Frisbeegolf kasvaa lajina humisten eikä se tuota aina pelkästään iloisia tilanteita. Aiemmin kisajärjestäjä tunsi kaikki pelaamaan tulevat pelaajat ja paikalle tulleet tiesivät aika varmasti mihin ovat tulossa ja mitä on odotettavissa. Kisajärjestäminen oli siis omalla tavallaan helppoa. Kisat ei tulleet täyteen eikä aloittelijoita tullut kerrallaan kuin muutama.
Maailma muuttuu. Kisajärjestäjä ei välttämättä tunne nimilistasta edes omaan seuraan ilmestyneitä pelaajia. Osa pelaajista tietää jo mitä on tullut tekemään ja osa haluaa kuulla ehdottomasti selkeät ohjeet ja saada varman olon kilpailun järjestäjän toimista.
Pelaajakokous on maaginen paikka.
1. TD:tä jännittää esittääkö joku sen maagisen kysymyksen johon en osaa vastata, josta seuraa se että näytän ihan pelleltä.
2. Kilpailijaa jännittää niin ettei kuule mitään vaan miettii vain avaanko sen seiskaväylän forella vai pitäisikö yrittää sittenkin korille.
3. Toista kilpailijaa jännittää niin että se höpöttää hermostuneena kaikenlaista puolihölmöä ja sillä varmistaa ettei sekään joka olisi halunnut kuulla kuule mitään.

Pelaajakokokouksessa kuitenkin pitäisi pystyä nopeasti kuittamaan tämänhetkinen tilanne jotta päästään pelaamaan. Joskus TD on joutunut muuttamaan jotain tai jotkut pelaajat eivät tulekaan ja menee säätämiseksi. Tämä säätö pitäisi kyetä saattamaan kaikkien korviin edelliset kohdat huomioiden. Ei ole ihan helppo rasti.
Jos viesti ei mene perille on tauolla ja kisan jälkeen paikalla epätietoisia pelaajia. Seurauksena jupinaa ja mutinaa ainakin sosiaalisessa mediassa. Tällaisesta juontaa usein oletus siitä, että pääsääntöisesti sekä kilpailu että TD on paska :)

Koskapa kaikki eivät ole välttämättä tiedottamisessa ihan samalla kartalla saamme vielä mahdollisuuden väärinymmärrykseen tahi johonkin muuhun sellaiseen josta seuraa paha mieli. Siteeraisin tässä kohtaa mielelläni Jarkko Martikaista joka usein sanoo aika hyvin. "Kieli on yhteinen, mutta ymmärrys ei"
Kovin on haastavaa selvittää asiaa joka on itselle selvä, mutta kaveri ei tunnu tavoittavan ollenkaan. Saati jos se toinen nyökyttelee mutta oikeasti ei tiedä vieläkään miltä puolelta se mando pitää pelata tai onko se kiekko korissa jos se on katolla.

Ollaan siis hiljalleen saavuttu tilanteeseen jossa meillä on nippu kisajärjestäjiä joilla on kokemusta kisajärjestämisestä, mutta kohderyhmä onkin saattanut muuttua erilaiseksi eikä se TD sitä välttämättä tajua.
Osa pelaajista mieltää kilpailuun osallistumisen asiakastapahtumaksi kun useimmat TD:t ovat järjestämässä kisaa siksi kun kukaan muu ei järjestä ja onhan tämä nyt aika helppoa.
Asiakas ja pelaamaan tullut fribaaja kun saattavat olla ihan eri asia. Asiakkaalla on ainakin omasta mielestään oikeuksia eikä hänellä ole välttämättä mitään mielenkiintoa siihen miksi jokin asia ei toimi vaan häntä kiinnostaa vain miten se korjataan ja mitä korvauksia saadaan. Kuulostaako tutulta.
Vastaavassa tilanteessa se pelaamaan tullut fribaaja toteaa että meni näköjään säätämiseksi ja odottelee rauhassa miten homma etenee. Pelaamaan päästään varmaankin kohta ja sitten illalla kotiin. Näillä pelaajilla on rento ote kilpailemiseenkin eikä heidän kanssa TD:llä ole yleensä ongelmia.
Tähän väliin mahtuu sitten me kaikki muut.

Itse olen sitä mieltä, että European Open on hieno esimerkki siitä minkälaisia isot kilpailut ovat. Jos saattaisin päästä mukaan pelaisin todennäköisesti kolme kierrosta (nykyään pitäisi pelata kovin hyvin saadakseen pelata neljä), joten maksaisin noin 66€ per kierros. Siinä on jo hinta jolla voi odottaa saavansa asianmukaista palvelua. Ja saakin. Tykkään.

Vertailukohtana sitten amatööreille järjestetty nykyaikainen 10€ osallistumismaksulla varustettu liiton kisa. Kaksi kierrosta ja kotiin. Vitosen kiessi. Mitä kaikkea sillä vitosella voi olettaa saavansa? Tietysti olisi mukava jos olisi osaava TD joka hoitaa homman, sellaisiakin on mutta ei meistä kaikista ole Jussi Meresmaaksi.
Salibandyssa 6-divisioonassa pelaava joukkue saa tuomariksi aloittelevia tuomareita. Tai ainakin silloin sai kun itse pelasin.
Outoja tilanteita ei voinut välttää, joten välillä tuomari sai ansiotontakin palautetta pelaajilta.

Luin yhden osuvan kommentin joka jäi muhimaan.
Sen sisältö oli jotakuinkin näin :"Frisbeegolfspirit, ja paskat"

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1144 on: 03.04.17 - klo:13:26 »
Spirit menee molempiin suuntiin, tuossa kommentissa ilmeisesti oletettiin että vain "kauppiaalta" "asiakkaalle".  :-X

Laitan tähänkin kohtaan kun pelaajakokouksista puhuttiin, sen lempiasiani että mitään lampaannahalla päällystettyä caddie bookia ei tarvi joka kisaan tehdä, mutta scoren toiselle puolelle tai kansioon mukaan kun laittaa lapun missä lukee JOKA väylän KAIKKI voimassa olevat väyläkohtaiset säännöt, niin pääsee pelaajakokouksessa helpolla kun vaan muistuttaa että katsokaa joka tiillä aina säännöt siitä. Silloin ei tarvi muistella että mitähän se tyyppi siellä sanoi tästä siinä kohtaa kun oli Japen kanssa dessukeskustelu just kesken. Lyhyt pelaajakokous paras pelaajakokous. Minun mielestä. Parhaissa on yhtäaikaa jämäkkyyttä (ei perseillä) ja silti rentoutta joka voitelee jännittäjien hermoja.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1145 on: 03.04.17 - klo:13:43 »
Spirit menee molempiin suuntiin, tuossa kommentissa ilmeisesti oletettiin että vain "kauppiaalta" "asiakkaalle".  :-X

Laitan tähänkin kohtaan kun pelaajakokouksista puhuttiin, sen lempiasiani että mitään lampaannahalla päällystettyä caddie bookia ei tarvi joka kisaan tehdä, mutta scoren toiselle puolelle tai kansioon mukaan kun laittaa lapun missä lukee JOKA väylän KAIKKI voimassa olevat väyläkohtaiset säännöt, niin pääsee pelaajakokouksessa helpolla kun vaan muistuttaa että katsokaa joka tiillä aina säännöt siitä. Silloin ei tarvi muistella että mitähän se tyyppi siellä sanoi tästä siinä kohtaa kun oli Japen kanssa dessukeskustelu just kesken. Lyhyt pelaajakokous paras pelaajakokous. Minun mielestä. Parhaissa on yhtäaikaa jämäkkyyttä (ei perseillä) ja silti rentoutta joka voitelee jännittäjien hermoja.

Oma teksti lähti taas senverran tajunnanvirtaan ettei sitä tiedä mitä siellä lukee.
Olen tästä ohjeesta samaa mieltä. Ratakartassa on syytä olla kentän kikkailut jossain mainittuna. Itse suosin sitä että kikkailuja on mahdollisimman vähän, mutta välillä joutuu paikkoihin joissa kikkaillaan ihan koko rahalla.
Pelaajakokouksessa on turha kuvitella käyvänsä rataa niin läpi että sen kaikki sitten muistaa. Eli opasteet pitää olla kunnossa.
Itse kun olen kuukauden päästä lähdössä Jyväskylään ensimmäiseen protourin osakilpailuun niin olen paikalla noin ensimmäistä kertaa. Edellisenä iltana todennäköisesti olen kiertänyt radan jonkinlaisen pelikirjan luoden.
Pelaajakokouksessa jos TD alkaa kertomaan miten seiskaväylällä on sen yhden oikealla olevan kuusen takana sitten se mandopuu joka pitääkin kiertää vasemmalta jos on tullut toisesta suunnasta tai jotain muuta outoa niin ei voi muistaa kun ei hahmota koko rataa väylinä saati numeroina. Eli TD:n pitää ottaa huomioon että paikalla saattaa olla ihmisiä jotka eivät ole pelanneet siellä koskaan. Helposti en suosittele, ja olen luvannut itselleni etten sokkona mihinkään virallisiin kisoihin enää ikinä lähde, mutta voi siellä silti olla. Vaikea on ratakartta kädessä hahmottaa mitä outouksia siellä oikein onkaan.

TD siis välttäköön outouksia ja valmistautukoon selostamaan outoudet virsikirjan lisälehdellä jos sellaisia pitää olla.

Tästä hyvä esimerkki. Nummelanharju täytti kymmenen vuotta.
Viime vuonna pidettiin kisat. Pelaajakokouksessa kerrottiin että jos kivikasaan heittää miltä tahansa väylältä niin jatketaan dropparilta. Miltä tahansa väylältä mikä tahansa heitto. Yksinkertaista.
Silti meillä oli pelaajia jotka pelasivat sen väärin. Tosin meillä oli sitten vielä spotterikin joka ei sattunut osaamaan ohjata pelaajia pelaamaan oikein.
Samalta kentältä toinen esimerkki. Syysmyrskyssä on usean vuoden historian aikana ollut triplamando muistaakseni kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla heti kisan jälkeen se poikkipuu on otettu sieltä pois. Eli fyysisesti ei ole triplamandoa.
Jokaisen kilpailun yhteydessä joku kysyy onko 15 triplamando. "Ei ole triplamandoa eikä muutakaan mandoa" .
Suosittelisin pitämään ne kentät yksinkertaisina, jotta pelaajat voivat pelata siellä turhia miettimättä sääntöjen mukaan.

Herra Sääntö, Kotamäen Ville sanoo aina "kunnioittakaa sääntöjä". Se on hyvä ohje.

On tosin hankalaa  kunnioittaa sääntöjä jos me kisajärjestäjät halutaan tehdä kaikkemme hankaloittaaksemme asiaa.
Ei kaikilla kentillä tarvitse olla triplamandoa vaikka Talissa ja Beastilla onkin. Eikä saarta vaikka Järvassakin luullaan sen olevan hieno juttu :)

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1146 on: 05.04.17 - klo:14:11 »
Olen tästä ohjeesta samaa mieltä. Ratakartassa on syytä olla kentän kikkailut jossain mainittuna. Itse suosin sitä että kikkailuja on mahdollisimman vähän, mutta välillä joutuu paikkoihin joissa kikkaillaan ihan koko rahalla.
Pelaajakokouksessa on turha kuvitella käyvänsä rataa niin läpi että sen kaikki sitten muistaa. Eli opasteet pitää olla kunnossa.
Itse kun olen kuukauden päästä lähdössä Jyväskylään ensimmäiseen protourin osakilpailuun niin olen paikalla noin ensimmäistä kertaa. Edellisenä iltana todennäköisesti olen kiertänyt radan jonkinlaisen pelikirjan luoden.
Pelaajakokouksessa jos TD alkaa kertomaan miten seiskaväylällä on sen yhden oikealla olevan kuusen takana sitten se mandopuu joka pitääkin kiertää vasemmalta jos on tullut toisesta suunnasta tai jotain muuta outoa niin ei voi muistaa kun ei hahmota koko rataa väylinä saati numeroina. Eli TD:n pitää ottaa huomioon että paikalla saattaa olla ihmisiä jotka eivät ole pelanneet siellä koskaan. Helposti en suosittele, ja olen luvannut itselleni etten sokkona mihinkään virallisiin kisoihin enää ikinä lähde, mutta voi siellä silti olla. Vaikea on ratakartta kädessä hahmottaa mitä outouksia siellä oikein onkaan.

TD siis välttäköön outouksia ja valmistautukoon selostamaan outoudet virsikirjan lisälehdellä jos sellaisia pitää olla.
Jyväskylän ratakartta selkenee vielä ja jämpti lisälehti tulee mukaan ;)

Kuinkas kylki voi? Minulle hyvin samankaltainen vamma kuukausi sitten. Vielä ei ole heittohommiin uskaltautunut vaikka voiton puolella ollaankin. NDGE on vain kovin armoton kisa aloittaa kisakausi olemattomalla draivikunnolla :/

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1147 on: 05.04.17 - klo:19:10 »
Minkä takia aina samaa vanhaa mantraa hoetaan? >:(
Järkäle, tuo maan mainio neppailurata! ;D

Sami Saari on joskus joikannut, että" täytyy ottaa vähän iisimmin". Meinaan vaan jos kolottaa!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1148 on: 06.04.17 - klo:10:20 »
NDGE on hyvää lämmittelyä seuraavan päivän Spring Mastersiin :)

Kylki tai varmaankin jokin rintalihas siellä vihoitteli alkanee olla parempi. Olen nyt kahteen kertaan käynyt pelaamassa eikä se vamma tunnu oikein miltään vaikka heittokäden aiemminkin vähäiset lihakset ovat surkastuneet olemattomiin ja lihasten paikalla olevat tyhjät lihasten paikat kipeytyvät rasituksesta.
Eli nyt kohtuullisen maltillisesti yritän saada kilometrejä heittelyyn jotta kykenee.
Jaloista tämä ei jää enää kiinni. Eilen toistakymmentä kilometriä koiran kanssa ja kierros Kaatista päälle ei aiheuttanut jaloissa ahdistusta. Eli alapää toimii ja yläpään kanssa pitää tehdä hommia :)

Kyllähän se on kuitenkin realiteetti että NDGE:ssä pääsee (paino sanalla pääsee) heittämään täysillä draiveria useammin kuin monessa muussa kilpailussa. Väykkä yrittää nyt luoda outoa mielikuvaa leppoisasta neppailukentästä jossa voi pelailla rauhassa :)
Vähän sama kuin yrittäisi pelata jalkapalloa vain vähän. "Mulla ei ole kamoja mukana mutta mä voin olla pakkina enkä juokse niin ei tule edes hiki" niin varmaan joo. Tunnin päästä on juhlakengät rikki ja puvunhousut solmussa, hiki päällä eikä millään mitään väliä. Jepjep, heitetään vain nätisti putterilla tätä 300m avointa alamäkiväylää. Onnea vaan sille joka pystyy, saati haluaa :)

Eilen kierros Kaatiksella takatiiltä kertoi keskittymisen hieman rakoilevan, putti oli ihan jees jos vain malttoi keskittyä. Pääasia oli se, että onhan tuo pelaaminen vain niin siistiä.
Heitolla tuli Janilta turpaan ja sinne meni Kaatiksen tägi numero 2.


Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1149 on: 06.04.17 - klo:12:12 »
"Mulla ei ole kamoja mukana mutta mä voin olla pakkina enkä juokse niin ei tule edes hiki" niin varmaan joo. Tunnin päästä on juhlakengät rikki ja puvunhousut solmussa, hiki päällä eikä millään mitään väliä. Jepjep, heitetään vain nätisti putterilla tätä 300m avointa alamäkiväylää. Onnea vaan sille joka pystyy, saati haluaa :)

Ahuahuauha :D
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1150 on: 06.04.17 - klo:15:52 »
Mähän olen koko lapsuus ja nuoruus iän harrastanut neppiskaboja (neppailtiin pienoisautoja itse tekemillä radoilla).
 Frisbeegolfkiekon heittelynikin on aikamoista neppailua, joten sen takia kaikki radat ovat mulle neppailuratoja ;D

Toi Arin futis esimerkki oli kyllä hauska, sille täydet pisteet!!! Näkisit vaan millä tavalla potkin palloa koko kesän :D

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1151 on: 06.04.17 - klo:20:29 »
Jahka ensin siihen 300m alamäkeen draiverilla hanat & triplasti liikaa antsaa & oikeelle metsään 50m kohdalla niin saattaa käydä mielessä että "ens kierroksella putterilla keskelle".... Ja sit heittää vielä nopeemmalla draiverilla vielä kovempaa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1152 on: 07.04.17 - klo:09:55 »
Mähän olen koko lapsuus ja nuoruus iän harrastanut neppiskaboja (neppailtiin pienoisautoja itse tekemillä radoilla).
 Frisbeegolfkiekon heittelynikin on aikamoista neppailua, joten sen takia kaikki radat ovat mulle neppailuratoja ;D

Toi Arin futis esimerkki oli kyllä hauska, sille täydet pisteet!!! Näkisit vaan millä tavalla potkin palloa koko kesän :D


Se, että heittää niin että se näyttää neppailulta on eri asia kuin neppailu :)
Kyllä mäkin juoksen täysiä vaikka kaveri hölkkää pyöreän pojan ohi helposti.

Tuo futis on mulle vaarallinen. Oikea polvi on aika soseena tuollaisiin vetoihin ja on todella vaikeaa vähän vain syötellä ja sijoittaa kun onhan se nyt ihan sikamakeeta vetää täysiä ylämummoon. Vähän sama kuin ottaa se nopein draiveri ja liidättää se kauniilla ässällä niin kauas kuin menee.
Onnistumisprosentti on toki samaa luokkaa 2-4% paikkeilla mutta juuri niiden takiahan tätä tehdään. :)

Eilen Kaatikselle oli pakko mennä kun kymmenen astetta lämmintä pakotti. Pari tuntia foreilua ja lähestymisiä kädessä muutama Buzzz ja Zone. Oivaa treeniä.
Ei se Zone vain mihinkään lennä, 80m jäi rikkomatta vaikka vedin jykevää anteroa täysillä. Ei sitä toki ole siihen hankittukaan :)
Olipas aika kivaa steppailla nurmikolla ja testailla vähän erilaisia heittoja ja hakea vähän tuntumaa. Ehkä joku päivä ihan draivereillakin :)

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1153 on: 07.04.17 - klo:10:45 »
No älä, että Zone ei ole ääryyspitkä draiveri :-D Aika kovat vaatimukset toipilaalle 80 m Zonella, kun mulla on kiikun kaakun käden kesto koko ajan 80 m kenttätreenissä draivereillakin forella. Toki radalla ei tarvitse yhtä usein tempoa, mutta että Zonella  :o Helpommallakin pääsisi, jos nopeampaa liitävämpää vähemmän feidaavaa kokeilisi, kuten Surgea suosimaltasi valmistajalta ja sitäkin löytyy FLX muovissa, joten köh köh ei ole syytä olla heittämättä hehe. Myös Surgesta saa kivasti otteen kämmenellä, jos toki nopeammista matalammista vielä paremmin. Flick on otteelle sikahelppo, mutta Zonen tavoin se tykkää "liidellä" vetovoiman vastaiseen suuntaan nostamattomissa kulmissa äkkiä maahan tömähtäen lyhyenä. Hitaampaan Surgeenkin verrattuna alle isojen poikien tehoilla jopa 150 g painoisena vs 165 Surge. Itse asiassa tuore Z Flick 150 mulla on feidaavampi kuin ensiaskeleen kulunut 175 ja siten lyhyempi. Aika poikkeuksellista, mutta sitä se aikainen kallistus liitämättömään kulmaan kovalla feidillä tekee. Ei ole tarkkaa tietoa mitoista, kun on vasta varakenttä auennut ja en ole GPSin kanssa mittaillut. Olisko 90 m painavalla ja 80-85 silmämääräisesti 150 grammaisella pisimmät, kun Surge 165 95? Kourallinen suolaa noihin lukuihin ilman todellisia mittauksia.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Reply #1154 on: 07.04.17 - klo:21:56 »
Bägistäni löytyy itse asiassa neljän valmistajan kiekkoja, joten suosiminen ei taida osua heti kohdilleen.

Olen kyllä hankkinut FLX Surgen tahi parikin vuosia sitten. Jostain syystä FLX Surge ei koskaan tuntunut hyvältä kädessä, joten tuolla se taitaa ainakin yksi odotella ulkovarastossa parempia aikoja.

Zone ja Buzzz ovat kyllä lähäreistä vaikeasti ohitettava kaksikko varsinkin kun Glow FLX Buzzz (bottom stampilla) on niin vakaa Buzzziksi. Siihen kun laittaa Buzzzilta kädessä tuntuvan Buzzz OS:n varmistamaan niin ei muuta tarvitakaan.
Zonea toki kutsutaan putteriksi, mutta meikäläiselle se on lähestymiskiekko.

Tällä hetkellä rintaimplantti tuntuu hyvältä ja oli varmaan ihan hyvä veto jättää Kaatis väliin pikku sateella tänään ja vaihtaa se tunnin lenkkiin tuon meidän nuoren laboratorionhoitajan kanssa. Sopivasti kun on päällä niin ei näillä keleillä ole ikävä edes kävellä :)