Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 867547 times)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #945 on: 27.07.14 - klo:16:36 »
Onko vielä kukaan tuunannut bägiin juomapussia? Onko markkinoilla vielä yhtään reppua josta löytyisi juomapussi eristyksineen?

Mä oon vähän funtsinu että laittaisin Prodiscuksen Pro Bagin sadehupputaskuun juomapussin. Eristyksiä en jaksa alkaa miettimään.

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #946 on: 27.07.14 - klo:19:43 »
Onko vielä kukaan tuunannut bägiin juomapussia? Onko markkinoilla vielä yhtään reppua josta löytyisi juomapussi eristyksineen?

Mä oon vähän funtsinu että laittaisin Prodiscuksen Pro Bagin sadehupputaskuun juomapussin. Eristyksiä en jaksa alkaa miettimään.

Laadukkaammat rakot ei kyllä herkästi repeä / poksahda / vuoda, Alpeilla on tuo oma CamelBakin yksikkö toiminut hyvin ja isompaakin rymyämistä repussa kestänyt.

Offline Hatti

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 137
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Niiranen
  • Seura: Järvenpää Frisbeegolf RY
Vs: Bägit
« Reply #947 on: 27.07.14 - klo:19:45 »
Onko vielä kukaan tuunannut bägiin juomapussia? Onko markkinoilla vielä yhtään reppua josta löytyisi juomapussi eristyksineen?

Mä oon vähän funtsinu että laittaisin Prodiscuksen Pro Bagin sadehupputaskuun juomapussin. Eristyksiä en jaksa alkaa miettimään.

Laadukkaammat rakot ei kyllä herkästi repeä / poksahda / vuoda, Alpeilla on tuo oma CamelBakin yksikkö toiminut hyvin ja isompaakin rymyämistä repussa kestänyt.

Itsellä ainakin pointina tuossa eristyksessä ollut että pysyy vesi kylmänä tuolla helteessäkin. Muutaman kerran käynyt CamelBackin kanssa heittämässä ja se toiminut paremmin kuin laukku mallinen bägi tuon veden ansiosta.

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Bägit
« Reply #948 on: 28.07.14 - klo:21:19 »
Mikäs reppu toi on, joka on Nybon caddien selässä?
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=43pGLJUQa1A#t=1474
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #949 on: 28.07.14 - klo:21:24 »
Mikäs reppu toi on, joka on Nybon caddien selässä?
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=43pGLJUQa1A#t=1474

Taitaa olla Mystery Ranchin Golf Mahal.

Offline traxx

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #950 on: 01.08.14 - klo:09:14 »
Onkohan Grip EQ:n katteet oikeasti niin pienet, fribamyyjillä kartelli, vai onko Grip määrännyt, että EQ:ta ei saa myydä alle ovh:n kun mistään paikasta tuotteesta ei tipu minkäänlaista alennusta...

Offline Anthuan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anton Pöyry
  • Seura: Frisbeegolf Club Hyrylä ry
Vs: Bägit
« Reply #951 on: 01.08.14 - klo:09:22 »
Onko vielä kukaan tuunannut bägiin juomapussia? Onko markkinoilla vielä yhtään reppua josta löytyisi juomapussi eristyksineen?

Mulla on kesäkuumalla pitkillä kierroksilla ollut mukana n. 2 litran Camelback-kopio tankki ison Prodiscus repun sivutaskussa.
Juomapussille olen tehnyt paksusta neopreenista pussukan, joka eristää hyvin lämpöä. Vielä kun laittaa veteen niin paljon jääpaloja kun mahtuu, niin hyvin pysyy kylmänä pitkään.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #952 on: 01.08.14 - klo:09:23 »
Onkohan Grip EQ:n katteet oikeasti niin pienet, fribamyyjillä kartelli, vai onko Grip määrännyt, että EQ:ta ei saa myydä alle ovh:n kun mistään paikasta tuotteesta ei tipu minkäänlaista alennusta...
Budget Sportissa Discmania Gripit oli pienessä alessa 179€. Eli ei ne hinnat varmaan ihan kiveen ole hakattu. Mutta liian kalliita silti.

Offline traxx

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #953 on: 01.08.14 - klo:11:40 »
Kävin kattoo alkuviikosta JKL budgetista vaan eipä siellä ollu mitään reppubageja. On taas niin perus "en osaa päättää".  Oon "enää"kolmen vaihtoehdon kannalla, hinnat toimitettuina:
Discmania Grip EQ 202€
Grip EQ A14 219€
Latitude DG Luxury bag 179€

Latitude ois halvin, mutta edelleen mietityttää onko liian iso mulle (en kisaa) ja lisäks Grippien ulkonäkö miellyttää enempi. Eo heleppoo valkoihosella miehellä...

Offline Jatkohäkki

  • Juniori
  • **
  • Posts: 67
    • View Profile
  • Oikea nimi: -
  • Seura: -
Vs: Bägit
« Reply #954 on: 02.08.14 - klo:13:40 »
Terve. Olen aikeissani ostaa ensimmäisen reppubägini. Tällä hetkellä bäginä toimii joku Innovan valjailla kannettava bägi, johon mahtuu 16 kiekkoa + 2 putteria putteritaskuun. Olen aikeissani ostaa Gripin bägin, koska eivätkö ne ole parhaita? Mitä eroa on A-series, A14 ja A-series Discmania bägeillä? Onko muuta kuin ulkonäkö? Montako kiekkoa bägiin oikeasti mahtuu, meneekö 22 + putterit putteritaskuun. Toivoisin asiantuntevaa vastausta ja saa myös muitakin bägejä suositella.
Puu pelasti.

Offline Jooseppi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joose Saari
  • Seura: TFS
Vs: Bägit
« Reply #955 on: 02.08.14 - klo:14:01 »
A-14 Seriesiin on tehty Powergripin mukaan pieniä muutoksia vetoketjuihin ja taskujen rakenteisiin. Kyllä pitäs 22 kiekkoo mennä. Se on tietenkin makuasia mutta ite tykkään pitää hieman vähemmän kiekkoja jotta ne saa poies helposti. Discmania Gripit  on normi Gripejä Discmania kuosilla :D Jos ton verran kiekkoja pitää mukana nii kannattaa kattoo Prodiscuksen 20+ bägiä. :)

Sitten kysyn ite vielä : Oon vaihtamassa ergo 2 pois koska en saa sinne kunnolla hupparia sun muuta. Oon miettiny DD Rangeria, mutta yks juttu siinä härittee, nimittäin sadesuojan puuttuminen. Eikä sekään muuten, mutta putteritasku kun on sivulla ja avonainen niin luulis että putterit kastuu aika nopiaa. Kertokaa joku Rangerin omistaja miten tämä asia hoituu teillä. :)
#65713

Offline jth123

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Hallikainen
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #956 on: 02.08.14 - klo:14:45 »
A-14 Seriesiin on tehty Powergripin mukaan pieniä muutoksia vetoketjuihin ja taskujen rakenteisiin. Kyllä pitäs 22 kiekkoo mennä. Se on tietenkin makuasia mutta ite tykkään pitää hieman vähemmän kiekkoja jotta ne saa poies helposti. Discmania Gripit  on normi Gripejä Discmania kuosilla :D Jos ton verran kiekkoja pitää mukana nii kannattaa kattoo Prodiscuksen 20+ bägiä. :)

Sitten kysyn ite vielä : Oon vaihtamassa ergo 2 pois koska en saa sinne kunnolla hupparia sun muuta. Oon miettiny DD Rangeria, mutta yks juttu siinä härittee, nimittäin sadesuojan puuttuminen. Eikä sekään muuten, mutta putteritasku kun on sivulla ja avonainen niin luulis että putterit kastuu aika nopiaa. Kertokaa joku Rangerin omistaja miten tämä asia hoituu teillä. :)
Asia hoitui kun vaihtoi Rangerin Probagiin :)

Offline Jooseppi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joose Saari
  • Seura: TFS
Vs: Bägit
« Reply #957 on: 02.08.14 - klo:14:49 »
A-14 Seriesiin on tehty Powergripin mukaan pieniä muutoksia vetoketjuihin ja taskujen rakenteisiin. Kyllä pitäs 22 kiekkoo mennä. Se on tietenkin makuasia mutta ite tykkään pitää hieman vähemmän kiekkoja jotta ne saa poies helposti. Discmania Gripit  on normi Gripejä Discmania kuosilla :D Jos ton verran kiekkoja pitää mukana nii kannattaa kattoo Prodiscuksen 20+ bägiä. :)

Sitten kysyn ite vielä : Oon vaihtamassa ergo 2 pois koska en saa sinne kunnolla hupparia sun muuta. Oon miettiny DD Rangeria, mutta yks juttu siinä härittee, nimittäin sadesuojan puuttuminen. Eikä sekään muuten, mutta putteritasku kun on sivulla ja avonainen niin luulis että putterit kastuu aika nopiaa. Kertokaa joku Rangerin omistaja miten tämä asia hoituu teillä. :)
Asia hoitui kun vaihtoi Rangerin Probagiin :)
Heh :D pro bag ois jees, mutta en tarvi koko omaisuutta mukaan ;D Muilla jotai vinkkejä?
#65713

Offline Jatkohäkki

  • Juniori
  • **
  • Posts: 67
    • View Profile
  • Oikea nimi: -
  • Seura: -
Vs: Bägit
« Reply #958 on: 02.08.14 - klo:15:18 »
A-14 Seriesiin on tehty Powergripin mukaan pieniä muutoksia vetoketjuihin ja taskujen rakenteisiin. Kyllä pitäs 22 kiekkoo mennä. Se on tietenkin makuasia mutta ite tykkään pitää hieman vähemmän kiekkoja jotta ne saa poies helposti. Discmania Gripit  on normi Gripejä Discmania kuosilla :D Jos ton verran kiekkoja pitää mukana nii kannattaa kattoo Prodiscuksen 20+ bägiä. :)

Kiitos tiedoista. Voisiko joku vielä laittaa esim. ranskalaisinviivoin plussat ja miinukset Gripin bägistä? Joka siis omistaa / omistanut ko. bägin ja on yli vuoden kokemus sen käyttämisestä!
Puu pelasti.

Offline king crimson

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 131
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu alhanen
  • Seura: BSC Disc Golf Team
Vs: Bägit
« Reply #959 on: 02.08.14 - klo:20:01 »
Vai että on ne gripit parhaita xD... Eiköhän sen paremmuuden määritä se, mitä siltä repulta oot vailla, eikä se, että joku vaan nyt on niin sanonu. Esim omaan käyttöön ja selkään gripit ei luonnistu yhtään, vaikka laatukampe varmasti onkin.

Tuota Rangerin sadehuputtomuutta moni on arvostellu, mutta itellä ainaki reppu pysy sateellaki aivan kuivana vaikka vähän kovemmassaki sateessa oli pari kertaa, eli materiaali itessään oli aika hyvin vettä hylkivää. Toki ne putterit nyt väistämättä siinä sivussa kastuu, mutta en sitä nyt nähny isona ongelmana, puttereita kun nyt joutuu kuivailemaan ja pyyhkimään muutenki jatkuvasti..