Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Siltamäen lammesta kalastettuja kiekkoja taas kaupan  (Read 51337 times)

Offline jay

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani
Vs: Siltamäen lammesta kalastettuja kiekkoja taas kaupan
« Reply #60 on: 29.08.12 - klo:01:19 »
Juuri tuommoisesta tapauksesta oli kysymys ja yllä mainittu skenaariohan tapahtui. Eipä asia nyt niin paljoa kiinnosta, kun ei kiekko vakiokalustoon kuulunut, mutta päällimmäisenä jäi mieleen, että etsijä oli likaisen veden uhri ja hän vaati pahasta olostaan korvausta. Ja kun nimeä ei kilpailijat tunnistaneet, viedään kiekko toiselle paikkakunnalle? Noo, joku olisi saattanut jättää kiekon löytölaatikkoon, mutta kaipa tuolla saa muutaman lisäeuron/kiekon naarattua  ::)
« Last Edit: 29.08.12 - klo:02:00 by jay »

Offline Jawa75

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 140
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Välimäki
  • Seura: Rauman Frisbee
Vs: Siltamäen lammesta kalastettuja kiekkoja taas kaupan
« Reply #61 on: 29.08.12 - klo:08:35 »
Kaikki omat kiekkoni yhtä luukuunottamatta ovat hukkuneet muualla kuin kotipaikkakunnalla joten eipä se paljon mieltä lämmitä jos Porissa, Limingassa tai Vihiojalla on mun kiekko löytölaatikossa, jossain paikoissa listoja kiekoista pidetään yllä mutta ei kaikissa. Olen rukoukseni aina hukkuneelle kiekolle lausunut, jos joku siitä soittelee ja suostuu sen postittaan muutamalla eurolla niin sitten pitää vaan miettiä että onko kiekko sen arvoinen vai jättääkö palkkioksi löytäjälle. Kyllä se niinpäin pitää mennä että löytäjän vaiva minimoidaan tai vaivannäkö korvataan, eikä toisinpäin. Hienoa olisi jos kiekkojen palauttaminen toimisi karman lain tavalla, palauta ja sinulle palautetaan mutta ainakin omalla kohdalla ollaan rajusti pakkasella, no ehkä oon edellisessä elämässä tehny jotain pahaa :-[

Offline Henruso

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 299
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Makkonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Siltamäen lammesta kalastettuja kiekkoja taas kaupan
« Reply #62 on: 08.09.12 - klo:01:23 »
Luin juuri nämä sinun seuraavat kirjoituksesi. Valitan että kesti vastaus, mutta ei ole tullut luettua tätä ketjua pariin viikkoon...

Varmasti monelle muullekkin tulee pidäperkeletunkkis-fiilis jos asian ilmaisee niin, että löysin kiekkos, vein sen kehäkolmoselle, laita mulle 5e+postit ni saat kiekkos, koska minulla ei ollut kivaa :3

Juuri tuommoisesta tapauksesta oli kysymys ja yllä mainittu skenaariohan tapahtui. Eipä asia nyt niin paljoa kiinnosta, kun ei kiekko vakiokalustoon kuulunut, mutta päällimmäisenä jäi mieleen, että etsijä oli likaisen veden uhri ja hän vaati pahasta olostaan korvausta. Ja kun nimeä ei kilpailijat tunnistaneet, viedään kiekko toiselle paikkakunnalle? Noo, joku olisi saattanut jättää kiekon löytölaatikkoon, mutta kaipa tuolla saa muutaman lisäeuron/kiekon naarattua  ::)

Tapaushan oli juurikin näin kuten Jani kuvasi. Pahoittelen vilpittömästi että kuulosti varmastikin ensi kuulemalta "tylyltä" aloitukselta, mutta olin tosiaan tuolloin väsynyt pitkän päivän jäljiltä ja olisi ehrottomasti pitänyt muotoilla tuo puhelun aloitus/"tarjous" toisin. Tarkoitus oli tosiaan antaa sinulle "tinkaamisen" varaa, mutta ehdit puhaltaa jo pelin poikki ennen aikojaan. Tuo 5 euroa ("+ postit") oli tosiaankin minun "avaustarjous" (joskin "tarjous" on tässä yhteydessä varsin vahva sana käytettäväksi).

Joka tapauksessa, mikäli kiinnostaa niin olisin ollut valmis toimittamaan sen kokonaishintaan 3-4 euroa, mutta tosiaan olit hieman hätäinen. Mutta mikäli siis vielä tuo kiekko kiinnostaa, niin palauttaisin sen tosiaankin ENEMMÄN KUIN MIELELLÄNI OIKEALLE OMISTAJALLEEN. Olen kuitenkin periaatteen miehiä pohjimmiltani. Ilmoitapa siis hintasi, niin pistän tuon kiekon sinulle mielelläni tulemaan (mikäli siis vielä kiinnostaa). Ja se tosiaan pätee meihin molempiin, että ihan turha esittää mitenkään "uhria". Omatpahan ovat valintamme.

Kaikki omat kiekkoni yhtä luukuunottamatta ovat hukkuneet muualla kuin kotipaikkakunnalla joten eipä se paljon mieltä lämmitä jos Porissa, Limingassa tai Vihiojalla on mun kiekko löytölaatikossa, jossain paikoissa listoja kiekoista pidetään yllä mutta ei kaikissa. Olen rukoukseni aina hukkuneelle kiekolle lausunut, jos joku siitä soittelee ja suostuu sen postittaan muutamalla eurolla niin sitten pitää vaan miettiä että onko kiekko sen arvoinen vai jättääkö palkkioksi löytäjälle. Kyllä se niinpäin pitää mennä että löytäjän vaiva minimoidaan tai vaivannäkö korvataan, eikä toisinpäin. Hienoa olisi jos kiekkojen palauttaminen toimisi karman lain tavalla, palauta ja sinulle palautetaan...

Tässä viestissä on kyllä täydellisesti kiteytettynä omat ajatukseni ja toimintani logiikka. Itsellänikin katosi pari kiekkoa tuolla Lahdessa ja eipä siitä miekäläiselle ainakaan ole paljoa lohtua, mikäli ne kiekot homehtuvat jossain palauteboksissa Lahdessa. Varsinkaan mikäli ne päätyvät vuoden-parin pääsät hyväntekeväisyyteen tms. tarkoitukseen. Itse tuskin tulee käytyä useammin kuin korkeintaan kerran vuodessa tuolla. Ja tosiaan oletushan oli etteivät nuo loput kiekot "todennäköisesti" ole paikallisten pelureiden ja ettei toisaalta paikalliset järjestäjä kuitenkaan rupea soittelemaan noista kiekoista ja lähettelemään niitä. Pahoitteluni Janille myös siitä että satuitkin olemaan jostain sieltä päin kotoisin ja etteivät paikalliset tunnistaneet nimeäsi...

Laitetaan nyt tässä samassa vielä muistutus "Joonakselle", että tosiaan se sinun Champion Beastisi yhä odottaa täällä stadissa noutoa. Mikäli olet kadottanut numeroni, niin pistäpä vaikka yv:llä viestiä...
« Last Edit: 08.09.12 - klo:01:30 by Henruso »

Offline Sarimaa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: Siltamäen lammesta kalastettuja kiekkoja taas kaupan
« Reply #63 on: 08.09.12 - klo:14:43 »
Lahdessahan on kaippa käytännössä toiminnassa toi löytökiekot.net palvelu, jos sulla on sinne hukkunut reissulla, niin menisin kyllä vilkaisemaan...

Offline jay

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani
Vs: Siltamäen lammesta kalastettuja kiekkoja taas kaupan
« Reply #64 on: 09.09.12 - klo:14:48 »
Todennäköisesti olisin joka tapauksessa antanut kiekon pitää, kun ei mitenkään vakiokalustoon kuulunut / omaan käteen sopinut, mutta ilmaisutapa oli sen verran vittumainen eli päätin tehdä miehekkäimmän asian mitä löytyy, eli vikistä internetissä  ;D